Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Cruise control niet vindbaar?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    29
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Cruise control niet vindbaar?

    Beste medeforummers,

    Wij hebben sinds vandaag een audi a1 uit 2019 gekocht uit Duitsland. Perfecte en mooie auto met alles erop en eraan. Sfeerverlichting, navigatie, stoelverwarming, gescheiden clima, mmi navigation plus etc.

    Nou probeerde ik vandaag de cruise controle in te schakelen zoals ik gewend was van mijn audi a4 uit 2009 (gewoon op het uiteinde van de stalk drukken).
    Echter staat er in de virtual dash LIM (kort voor limiter). Deze werkt dus gewoon als begrenzer maar houd de snelheid niet vast.

    Ga je nou serieus menen dat er geen cruise controle standaard op zo'n dure en goed uitgevoerde A1 zit? Of zit ik gewoon verkeerd te kijken? Heb overal in de MMI en virtual dash gekeken maar kan geen instelling vinden dit aan te passen naar cruise controle.

    Graag hoor ik van jullie of dit normaal is of dit aan te passen is? Zo niet wat kost een retrofit?

    EDIT: heb inmiddels gezien dat refrofit set 209 euro kost. Dat zou te overzien zijn. Blijft echter gek dat het niet standaard erop zit. Op een polo wel naar mijn weten. Ik weet wel dat Audi veel meerprijs is maar een cruise controle...
    Laatst gewijzigd door rtownz251; 02-09-19 om 20:55.

  2. #2

    Standaard re: Cruise control niet vindbaar?

    Zie je vaker met auto’s uit Duitsland. “Onzinnige” opties zitten er wel op maar de voor je gevoel gangbare dan soms niet. Zou lekker die retrofit set erin plaatsen, gelijk klaar ermee.

  3. #3

    Standaard re: Cruise control niet vindbaar?

    Reguliere cc is op de autobahn lang niet altijd bruikbaar. Even retrofitten voor 200 euro via k elektronic shop o.i.d. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    29
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Cruise control niet vindbaar?

    Hmm heel vreemd. Zie op Audi Duitsland site dat het niet standaard is, in Nederland wel. Morgen maar even contact opnemen met Leon dan... Mocht iemand dit hier kunnen bevestigen (Audi a1 GB eigenaren) dan hoor ik dat graag.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    29
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Cruise control niet vindbaar?

    @Raz0r nou ik vind die limiter helemaal nutteloos. Wat een onding... Ik denk ik zet m lekker op cruise maar in plaats daarvan kwam ik niet voorbij de 120 en dacht dat er geen power in zat :'). Als je zo moet rijden krijg je alsnog een lamme poot.


  6. #6

    Standaard re: Cruise control niet vindbaar?

    Die zit er standaard op. Kun je gebruiken als je winterbanden niet harder mogen dan 240

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    29
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Cruise control niet vindbaar?

    Haha. Verder ook wel frapant dat er MMI navigation plus in zit maar je vervolgens wel even 700 euro mag aftikken om de "navigation" te activeren >.>. Kost gelukkig ook maar 2000 euro als je hem meebesteld als ik zo op de audi site kijk. Kun je ook niet veel voor verwachten natuurlijk.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Cruise control niet vindbaar?

    Dan heb je denk de optie voorbereiding voor navigatie plus

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    29
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cruise control niet vindbaar?

    Ik vermoed van wel inderdaad. Zag dat later op de nederlandse site ook staan inderdaad. Heb het in Duitsland laten activeren hoewel dat niet gelijk werkte (ook niet in duitsland). Kreeg eerst te zien hoe het werkte maar na een minuut ongeveer viel het weg en stond er in de virtual cockpit: navigatie wordt geinitialiseerd. Moment geduld aub. Maar op het mmi scherm stond: je navigatie moet nog geactiveerd worden. Dit bij de grens gelijk kenbaar gemaakt bij de dealer die daar opkeek. Hij zei dat dat in nederland bij de dealer ook wel op te lossen zou zijn en dat dat onder garantie te regelen is. Daar ga ik voor nu maar even vanuit. Zo niet dan ga ik wel terug naar duitsland daarvoor. Maar blijft toch gek. Heeft t ook de hele tijd niet gedaan en nu doet hij het af en toe kortstondig bij starten (nooit langer dan 1 minuut). Ik wacht het even af en ga er tzt hier mee langs de dealer (die had vandaag geen tijd en auto staat op een-dags kenteken voor vandaag en keuringsdag).

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •