Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

  1. #1

    Standaard Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Ik ben sinds kort bezitter van een A1 2019 Sportback (leuke bak) met Presense, Lane Assist, limiter, maar zonder cruise control. Dat vind ik best een gemis dus ik ben de opties aan het onderzoeken om alsnog CC in te laten bouwen. Ik raak echter in de war van wat er nou precies bij komt kijken en wat dat ongeveer zou moeten kosten inclusief laten inbouwen. Ik kom tegenstrijdige info en prijzen tegen op verschillende sites. Bij sommige is het goedkoper wanneer de auto al het stuurpookje heeft, bij andere is het om dezelfde reden juist duurder.

    Ik vraag me nu dus af wat er eigenlijk precies aan werk moet gebeuren om CC te retrofitten. Ik zie bij alle webshops/sites foto's van zo'n stuurunit staan met het CC-pookje, maar mijn auto heeft dat pookje al. Is het niet gewoon een kwestie van softwarematig activeren?

  2. #2
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Hendeltje heb je denk ik niet. Je moet deze stuurmodule met hendeltje hebben en het stuurkolomkap met de uitbesparing.

    Daarna is het een kwestie van inleren. Volgens mij zit er op deze module geen componentbescherming maar weet ik niet zeker.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  3. #3

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Dit pookje zit er:

    signal-2020-11-06-210153.jpg

    Maar hij doet niks anders dan de snelheidsbegrenzer instellen.

  4. #4
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Dus als je op de knop drukt, wordt de snelheid niet vastgezet en je krijgt geen groen icoontje op je display?
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 06-11-20 om 21:06.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  5. #5

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Er gaat dan een groen icoontje met "Lim" aan, dus alleen de limiter gaat dan aan op de aangegeven snelheid. Ik moet m'n voet op het gaspedaal blijven houden om m'n snelheid te behouden (en hij komt dan dus ondanks plankgas niet boven de ingestelde snelheid).


  6. #6
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Je hebt dus alleen de limiter en geen CC. Je kunt een CC retrofit doen. CC hendel is anders namelijk, daarna moet het door de dealer vrijgeschakeld worden.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  7. #7

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Dus het plaatje hier is verkeerd (want dit is hetzelfde hendeltje): https://shop.pci-diagnosetechnik.de/...chruestpaket_1 ?

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Ik zou eerst eens je PR-codes checken. Elke optie die de fabriek op de auto heeft geïnstalleerd heeft een PR-code. Die staan vermeld op een sticker die zich bevindt in het onderhoudsboekje en ergens in de kofferbak.
    Op deze site kun je vervolgens deze codes invoeren om een beschrijving ervan te krijgen:
    http://prsearch.planetvag.com/

    Mss zit de CC er wel op maar werkt hij niet.... dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.

    Edit: de PR-code voor de CC op de A1 is 8T6 volgens de huidige prijslijst van de A1. Is een optie op de basisuitvoering van de A1, op alle andere versies is de CC standaard aanwezig.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 07-11-20 om 16:11.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Je hebt een limiter, deze is met originele onderdelen om te bouwen naar een volwaardige cruisecontrol. Alleen een losse hendel kopen heeft geen zin meer, moet aangemeld worden bij Audi online via de server. Ik kan je hiermee wel helpen, ook het aanmelden kan ik doen. Mail me maar even je chassisnummer op info@vagcoding.nl voor een prijsopgave.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  11. #10

    Standaard Re: Retrofit cruise control, hoe zit het nou?

    Ik heb je gemaild!

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •