Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Downpipe 30TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    54
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Downpipe 30TFSI

    Hi,

    Is het mogelijk om een downpipe op mijn 30tfsi 116pk te monteren.
    of heeft dit geen zin omdat het een 3cil is.

  2. #2
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Downpipe 30TFSI

    Beste Black Pearle,

    Ik neem aan dat er op moment van jou schrijven er ook een downpipe op jou 30tfsi zit gemonteerd, denk dat jij een Katalysator-loze downpipe bedoeld.

    Er zitten wel een aantal haken en ogen aan, zowieso zal het bij de reguliere APK stations afkeur zijn of je moet een goede kennis hebben.

    Ook zal je storing van je lambas krijgen, hier zijn geloof ik wel oplossingen voor door met een bocht stuk te werken ook je lamba wegschrijven is een optie maar niet wenselijk.

    Het enigste voordeel wat je naar mijn inzien hebt met een Katalysator-loze downpipe zonder chip tuning is dat je turbo geen restrictie meer heeft en dus beter kan ademen Let op je uitlaat geluid zal ook aanzienelijk toenemen.

    Als de achterliggende gedachte ''vermogen'' is zonder chippen zal dat 10-15 pk zijn waarschijnelijk met dit type motor nog minder.....

    Had jij jouzelf ook al even voorgesteld op het Forum?? dat is hier wel gebruikelijk :-P.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    54
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Downpipe 30TFSI

    Bedankt voor de uitgebreide uitleg, En ja ik heb me nu voor gesteld Had het niet in de gaten dat ik dat nog niet gedaan had. Ik wilde laatst al reageren maar dat is ergens niet goed gegaan sorry. Mijn A1 30t fsi uit 2019 is nog helemaal origineel. Een maatje van me stelde het voor en ik vroeg me af of en wat er mogelijk was. Ik ben wel van plan om mijn auto binnenkort op een bank te laten chippen en de dsg ook maar meteen te doen.

    Grtjes Will

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.313
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Downpipe 30TFSI

    Andere (lees grotere) downpipe heeft alleen zin bij stage 2 tuning. Check hiervoor de site van de diverse bekende turners. Een grotere downpipe op een standaard motor zal hoogstwaarschijnlijk niet helpen of zelf een slechtere motorloop veroorzaken. Zomaar even een andere downpipe monteren lijkt mij niet aan te raden. Het lijkt e overigens op dat bij de standaard pakketten van de bekendere tuners een stage 2 niet worden aangeboden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Pearle Bekijk Berichten
    Bedankt voor de uitgebreide uitleg, En ja ik heb me nu voor gesteld Had het niet in de gaten dat ik dat nog niet gedaan had. Ik wilde laatst al reageren maar dat is ergens niet goed gegaan sorry. Mijn A1 30t fsi uit 2019 is nog helemaal origineel. Een maatje van me stelde het voor en ik vroeg me af of en wat er mogelijk was. Ik ben wel van plan om mijn auto binnenkort op een bank te laten chippen en de dsg ook maar meteen te doen.

    Grtjes Will
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •