Hallo allemaal,

Even kort over mijzelf: ik ben op dit moment een jaartje in het bezit van een Seat Ibiza 6k op LPG. Ik vind het geweldig om hier aan te sleutelen als er problemen ontstaan. Nu heeft mijn broer een Audi A3 8l1 met een 1.6 AVU motor. Hier is een AG SGI ingebouwd en rijdt daar al een dikke 3 ton op.

Omdat ik het sleutelen leuk vind ben ik van plan er zelf eerste even naar te kijken, echter weet ik nog niet heel veel van deze blokken.

Sinds kort schakelt de Audi niet meer soepel over op LPG. Tijdens het rijden voel je duidelijk een schok en indien hij overschakelt tijdens stationair toerental wil hij nog wel eens afslaan. Ik heb de auto eerst maar eens uitgelezen met VAGcom:

5 Faults Found:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
P1290 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
P0133 - 35-00 - -
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent

Nu is de kans aanwezig dat het probleem in de LPG installatie zit maar ik wil eerst de bovenstaande codes eens onderzoeken om uit te sluiten dat het iets anders is dan een LPG probleem. Ik heb de omschrijvingen gelezen bij Gerrit Speek maar ik heb er toch nog wat vragen over.

P0171: kan heel goed komen omdat hij tijdens het overschakelen even geen brandstof krijgt dus vandaar mengsel te arm.
P0133: is de achterste lambda toch en deze regelt verder niks met het mengsel?
P1423: wil ik graag nader onderzoeken. De pomp heb ik gevonden maar ik ben benieuwd waar de zekering zit (dit is de eerste stap volgens Gerrit Speek)

Nou viel het mij ook op dat vanaf de olievuldop een dikke korte slang naar het gaskleppenhuis loopt, is dit de carterventilatie? Deze is namelijk lek.

Gezien het aantal foutcodes weet ik even niet waar ik moet beginnen. Wat zou een logische eerste stap zijn volgens jullie?