Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: 1.8T valt uit tijdens rijden

  1. #1
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.8T valt uit tijdens rijden

    Hallo allemaal,

    Sinds een tijdje heb ik nu mijn audi a3 1.8T. Rijdt super netjes. Tenminste, als de motor niet uitvalt

    Het gebeurd namelijk sporadisch dat de motor ineens helemaal uitvalt. Wanneer de motor weer een klein beetje is afgekoeld start die gewoon weer en kan ik soms zonder problemen weer weken rijden. Auto gaat niet in noodloop en komen geen lampjes op het dashboard. Het is gewoon ineens stil en mag ik uitrollen naar een veilige plek om even 10 a 15min te wachten tot die er weer zin in heeft :O

    De foutcodes geven niets bijzonders aan. Wel heb ik de foutcodes die er verschenen opgelost. Turbo slangetjes vervangen en nieuwe krukassensor (was preventief voor het probleem).

    Nu vroeg ik mij af.. zijn er hier misschien mensen die mij verder kunnen helpen met mogelijke oorzaken?

    Ook zou ik wel een vaccuumtest willen laten doen dmv. een rooktest. Waar is dit te doen in de omgeving Zuid-Holland?

    Help mij alsjeblieft.. Je wil niet weten hoe spannend het soms is als ik ergens rij waar geen vluchtstrook is :O

  2. #2
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Misschien de startblokkering die er ineens opspringt?
    Probeer het eens met een andere sleutel? Misschien is de leesring versleten?
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  3. #3
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Misschien een haperende tempsensor, dan gaat hij in de beveiliging omdat hij denkt dat de temp te hoog is.

    Bel is ff met Celtemp uit Ridderkerk, of met garage Fijneman uit Dordrecht.

    Misschien ook DL-Mac cars uit Nootdorp.
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 30-05-16 om 09:08.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  4. #4
    supernaus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    238
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Ik heb ooit in het verre verleden bij een slechte tuner de
    1.8 T laten tunen. Resultaat was dat de ecu vervangen kon worden. Weet natuurlijk niet of het daaraan ligt maar had echt deze klachten.
    Huidig: Audi A6 4G sedan 2.0 TFSI, 180 PK, multitronic, Aviatorblue
    Oud:Audi A4 B6 Avant 1.8T, Audi A6 4F sedan 2.4 V6,
    In bezit van origineel VCDS kabel; omgeving Haaglanden.

  5. #5
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    - Temperatuursensor staat genoteerd.
    - ECU kan ik bij een vriend laten nakijken en alle contactpuntjes nasolderen in een stofvrije kamer. Maar echt als laatste redmiddel hoor :P

    De auto is nu niet meer uitgevallen de afgelopen week. Wel gister ineens haperen en op het randje van uitvallen. Omdat ik op dat moment nog op snelheid was leek het wel of die wilde uitvallen maar weer brandstof kreeg... Begint een beetje te lijken op bougies/bobine of de aansturing hiervan?

    Nu heb ik even zitten zoeken naar bougiekabels om sowiso even preventief te vervangen maar het lijkt wel alsof die niet op mijn auto zitten? (motorcode AGU). *HELP!*

    VAG scanner besteld zodat ik mn auto straks zelf ook even kan uitlezen. Om de ANWB maar steeds te bellen om kosteloos uit te lezen werden ze ook gek van denk ik haha.


  6. #6
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Oke, update. Misschien wel een belangrijke gok ik.

    Met de raampjes open en radio uit hoorde ik vanmiddag mijn uitlaat ineens een paar keer hard ploffen met het afremmen naar een stoplicht (bij gas los laten). Bij het optrekken viel mijn auto weer uit en duurde het ook weer 5min voordat ik deze kon starten (stond ik dan weer de weg te blokkeren in de spits).

    Dus toch het ontstekingsprobleem dat ik al dacht?

    Nu kan het dus de ontstekingsmodule zijn die te warm wordt en sluiting maakt... Of de ECU wat supernaus hierboven al aangaf...

    Module is zo'n 120euro, ECU lijkt me stukken duurder. Is er een manier om deze computers door te meten zodat ik deze niet preventief moet vervangen om er achter te komen?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    heb je het al op kunnen lossen?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Zijn de bobines al eens vervangen?
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  10. #9
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Probleem nog niet opgelost. Bobines zijn pas vervangen door de vorige eigenaar (die achteraf dus van het probleem af wist). Ben nog niet aan toe gekomen om de module door te laten meten. Wel blijven twee foutcodes omhoog komen:

    16505: Throttle position sensor G69 (implausible signal P0121)
    00544: Maximum boost pressure exceeded

    Met het uitvallen van de auto kan het eventueel zijn dat de ecu geen stroom meer krijgt en verdere foutcodes gewoonweg niet geregistreerd worden (heb ik me laten vertellen).
    De positiesensor zal ik eerst nog even naar laten kijken, al had mijn eigen garage die wel al nagekeken bij het vervangen van de turboslangen en krukas sensor.
    De boost pressure kan de auto niet op stil vallen. Wel gaat deze foutcode altijd samen met de throttle sensor. Wat kan hun relatie tot elkaar zijn?

    wordt vervolgd...
    Laatst gewijzigd door BobiO; 16-06-16 om 19:20.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Al opgelost? heb hier een golf 4 1.8t agu met hetzelfde probleem

  12. #11
    johan1987's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    ik zou als eerst beginnen bij de krukassensor zit voor onder op het blok rechts van het oliefilter

  13. #12
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    krukassensor is reeds vervangen. Nog steeds geen verbetering. Rij er inmiddels al een aantal maanden mee zo. Verkopen doe ik niemand aan, maar wordt er zelf wel helemaal krankjorem van



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menno TDI Bekijk Berichten
    Al opgelost? heb hier een golf 4 1.8t agu met hetzelfde probleem
    Heb jij inmiddels wel al het probleem gevonden voor je golf? Dan ben ik namelijk heel erg benieuwd!

  14. #13

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Een ECU krijgt stroom zolang de contactsleutel aan staat. Belangrijke vraag bij je eerste post, waarin je aangeeft dat alles wel erg stil wordt: gaan de lampen, richtingaanwijzer en/of tellerverlichting uit? Zo ja, dan is misschien je contactslot gewoon kapot, en wordt je motor gewoon "afgezet" als het slot zijn contact verliest.

    Gasklepsensor kan wel degelijk mee doen, zie Gerrit Speek:
    http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16505.html

    16505 / G69:
    Mogelijke verschijnselen:
    ◦Ruwe motor
    ◦Onregelmatig stotteren bij acceleratie en afremmen
    ◦Hoog stationair lopen
    ◦Zwarte rook uit de uitlaat
    ◦Niet willen starten
    ◦Storingslampje (MIL) brandt

    Dat stotteren kan zo erg zijn dat de brandstoftoevoer dicht gaat en de motor dus afslaat. Grootste kans op gasklephuis (throttle body), ECU lijkt me stug. Nakijken van 3500 soldeerpuntjes lijkt me vragen om problemen.

    Max boost: check N75 etc., en of je ook echt max boost haalt (logje maken met VCDS/VAGCOM van je boost (specified en actual).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Bedankt voor je reactie Bastet.

    Contactslot is uitvoerig getest en uitgesloten. Ook blijven inderdaad alle lichten etc. aan bij het uitvallen van de motor.

    Sinds deze week viel de auto dagelijks uit. Op de heenweg en de terugweg naar werk. Klinkt gek maar ben er enorm blij mee. Nu kan ik eindelijk wat meer door gaan testen. Het eerste waar ik nu achter ben is dat de auto sinds gister niet meer is uitgevallen nu ik de stekker van de luchtmassameter eraf heb gehaald. Hij loopt niet perse beter, stotteren blijft er een beetje in zitten maar uitvallen doet die nu niet. Of het een toeval is weet ik niet, dat weet ik over een paar dagen weer. De LMM geeft wel goede waardes door aan de computer dus dit vind ik wel erg apart. Turbo komt natuurlijk niet op druk zonder LMM. Zou dan toch het probleem daar kunnen liggen?
    De turbodruk was niet uit te lezen bij een diagnose test (verouderde ecu/ oude auto?).
    Ook ben ik wel benieuwd of de auto wel helemaal kan uitvallen tijdens het rijden als de LMM het zou opgeven. Stekker eraf trekken bij een draaiende motor geeft die namelijke geen kick. Natuurlijk valt die wel uit als je de stekker er met een draaiende motor weer op zet. Maar dan duurt het geen 10min voordat je de auto weer kan starten wat bij mijn probleem dus wel steeds het geval is.

    Ik ook zou wel willen weten waar ik de N71 kan vinden? Is dit toevallig een andere naam voor de gasklepsensor? De gasklep zelf heb ik al volledig gereinigd en ingeleerd wat geen verbetering gaf.

    N75 is het magneetventiel toch? Waar kan ik deze precies vinden?

    De volgende punten ga ik dus eerdaags nakijken wanneer ik er meer informatie over kan vinden:
    - N75
    - N71
    - Gasklepsensor (als dit niet hetzelfde is als de N71 natuurlijk)


    Ik kan in ieder geval weer iets verder... EN niet geheel onbelangrijk, ik durf weer enigzins zorgeloos op pad te gaan zonder vooraf de route op vluchtstroken te checken door de LMM los te koppelen haha.

  16. #15

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Gasklepsensor is niet N71. Vuistregel: een G-nummer is een geber, dat is een sensor. Een N nummer is een actuator of klep. De N71 is de 'idle stabilizer valve' ofwel 'ISV'. Deze regelt het stationaire toerental. De gasklepsensor meet hoe ver de gasklep open staat (vooral nuttig bij E-gas motoren).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #16
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Bedankt voor de uitleg! Beide zitten dus apart op het gasklephuis aangesloten als ik het zo lees? Zijn deze ook makkelijk te vervangen? En onder welk onderdeel moet ik deze zoeken want als N71 is deze niet te vinden en als ISV ook niet. Heb ik wel een N71 erop zitten? Zoals op gerritspeek.nl staat: "Het inleren van het Gasklephuis kan worden uitgevoerd EN bij 'Drive-By-Wire' (DBW of E-gas) auto's EN bij auto's met een klassieke (Bowden) mechanische kabel, als er tenminste GEEN Idle Stabilization Valve (ISV) aanwezig is. Als die ISV wel aanwezig is dan is er geen gemotoriseerde controle van de gasklep. VW / Audi van 1996-99 hebben een gemotoriseerde gasklep met een mechanische kabel en VW / Audi van 2000 en nieuwer hebben DBW."

    Dan zou dus het gemotoriseerde gedeelte defect kunnen zijn? Dit betekend bij defect dus een geheel nieuw gasklephuis? En zit er dan bij een nieuw gasklephuis gelijk een nieuwe sensor bij of moet ik de oude sensor dan overzetten? Hier wordt bij de producenten niets over omschreven.

  18. #17

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Als je een foutmelding over een ISV hebt dan zla je die vast wel hebben
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18
    BobiO's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Als je een foutmelding over een ISV hebt dan zla je die vast wel hebben
    De N71 krijg ik juist geen specifieke foutmelding op. Daar heb ik alleen veel over gelezen dat dit deze problemen kan veroorzaken. Kom er nu dus achter dat ik dat niet heb

    De G69 positiesensor wel en deze ga ik dus proberen te testen/vervangen. Alleen kan ik het onderdeel op geen enkele site vinden voor mijn type auto. (en de foutcode laat inderdaad zien dat ik deze sensor wel heb haha)

  20. #19

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    De positiesensor zit volgens mij gewoon in het gasklephuis (direct aan 't asje), en is volgens mij één geheel.. Ik zou effe zien of je er niet een van de sloop kan halen, al was 't maar om te testen!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #20
    johan1987's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8T valt uit tijdens rijden

    is het nog gelukt het probleem te lokaliseren?
    ben wel benieuwd
    ik kan je eventueel wel helpen
    ik heb een compleet agu blok staan voor als een van mijn audi's de geest geeft je kan de gasklep en sensors wisselen van die motor om erachter te komen waar het hem nou in zit
    kost je niks wel een ritje utrecht

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •