Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Airco en koelvin werken niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Airco en koelvin werken niet

    Beste mede Audi rijders,

    bij deze wil ik jullie hulp vragen met de storing die ik heb bij mijn Audi A3 8L.
    Ze is een 1.8 T uit 2000 met 132kw en sinds enige tijd deed mijn airco niets meer. Nadat ze is apk gekeurd gelijk dus maar airco controle laten uitvoeren en hier was niets te vinden. Wat wel opviel was dat de airco vin niet draait en ook de koelvin niet.
    Via dit forum dus eens gekeken wat er als (regelmatige) problemen voorkomen en dus de airco module (onder accu ) bij sloperij gehaald en deze gewisseld. Omdat dit geen resultaat gaf nogmaals een module gehaald en ook nu nog geen resultaat.
    Als ik de vin direct stroom geef draaien ze wel dus ook dit is niet het probleem.
    Is er iemand die mij verder kan helpen of die mij kan helpen aan een schema zodat ik eventueel via meten is weten de storing kan oplossen.

    Alvast heel erg bedankt voor de genomen tijd en moeite.

    ps: uitlezen geeft geen storing , aansturen van diverse onderdelen met snap on computer werkt behalve dus het aansturen van de vin (nen)
    zekeringen allemaal doorgemeten en nog heel.
    Dealer had als optie eventueel nog thermo-schakelaar maar dacht om jullie maar om hulp te vragen omdat dit niet logisch klinkt mbt tot airco vin.
    Laatst gewijzigd door badhabits; 29-06-17 om 13:58.

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Airco en koelvin werken niet

    de ventilatoren worden aangestuurd door die module. Er zitten 3 aanslutiingen op waarvan 1 een 'lage' stand is en deze wordt aangestuurd door een thermo schakelaar.
    Als de module de fan aanstuurd gaat dit op volle snelheid.
    Er zitten 2 zekeringen voor deze module, zijn alle zekeringen zeker nog OK?
    Werkt de magneetkoppeling ook wanneer deze met een computer getest wordt?
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 29-06-17 om 21:38.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Airco en koelvin werken niet

    Beste Al,

    fan,s doen helemaal niets. Ook niet bij hoge temperatuur (100/105C). Zekeringen gemeten en zijn goed. Magneetkoppeling werkt in ieder geval met direct spanning. Weet niet of die met computer ook werkt. Dus misschien eerst dit maar eens zien te controleren en dan op zoek naar thermo-schakelaar voor lage stand.

    Alvast dank voor genomen moeite.

    Groeten Eric

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Airco en koelvin werken niet

    Zo eindelijk eens tijd om Al B. even te bedanken voor zijn genomen moeite. Schaam me diep dat het zo belachelijk lang heeft moeten duren maar gezondheid werkte niet mee.
    Goed, oplossing was een van de zekeringen op de accu welke onbelast geen probleem gaf maar belast dus niet meer werkte. Tip dus voor een ieder : meet ook altijd nog een keer belast.

    Dit probleem is opgelost.

  5. #5

    Standaard Re: Airco en koelvin werken niet

    Hi allemaal,

    Ik heb een Audi A3 8L 1.9 tdi uit 1999 waarvan de airco het niet doet. Condensor varvangen, hogedruksensor is vervangen, airco is afgevuld, relais radiatorventilator vervangen en de zekeringen zijn ook doorgemeten. Vanaf het radiator relais (airco module)werkt alles voor zo ver we hebben kunnen doormeten. de module geeft dus geen aansturing.

    Voordat we alles moeten gaan doormeten (schema hier komt jammer genoeg niet helemaal overeen) van het bedieningspaneel tot aan de aircomodule nog de vraag of iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen. Bedieningspaneel geeft wel het sneeuwvlokje weer als je de airco inschakelt alleen gebeurt er niet wat. Hebben dan ook het idee dat het niet aan het bedieningspaneel ligt.

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Roelafjes; 12-06-19 om 18:49.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •