Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Kachel wordt niet warm

  1. #1

    Standaard Kachel wordt niet warm

    Hoi hoi,

    Ik zit met het volgende probleem. Auto: audi a3 8L1 1.6 van het jaar 2003.

    heb zo'n anderhalve maand geleden met pech langs de weg gestaan. Oorzaak een kapotte waterslang waar koelvloeistof doorheen loopt. Auto liep warm dus deze gelijk aan de kant gezet. Inmiddels is het onderdeel vervangen en ben ik weer de weg op gegaan. Dit is een tijdje goed gegaan tot eergisteren. Toen ik thuis bij aankomst de auto in het parkeervak parkeerde liep de temperatuur op tot 110 graden en kort daarna liep deze weer terug naar 85-90 graden. Ik vondt dit vreemd dus heb de motorkap open gemaakt en gekeken of ik iets vreemds zag, hier was niets te zien. Het vervangen onderdeel lekte niet en er zat nog voldoende koelvloeistof in het reservoir. Ik dacht ik zet mijn verwarming even open zodat de auto de warme lucht kwijt kan. Tot mijn verbazing bleef er maar koude lucht de auto instromen? Ook als ik rijd en de auto op temperatuur is wil er maar geen warme lucht door de luchtroosters komen? Ook blijft de onderste slang die op de radiateur is bevestigd koud? Ook slaat de koelvin niet tot laat aan?

    Ik ben bang dat het ene probleem (kapotte slang) is opgelost maar er ondertussen meer aan de hand is. Wat kan dit zijn?

    Alvast bedankt,

    Dave
    Laatst gewijzigd door Dn dave; 27-07-17 om 16:35.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Kachel wordt niet warm

    Koelsysteem even goed ontluchten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Kachel wordt niet warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Koelsysteem even goed ontluchten.
    Ik heb de auto wel enige tijd laten draaien met de dop van het koelreservoir af, weet niet of je dit bedoelt?
    En kan het ook zo zijn doordat het systeem niet goed ontlucht is mijn temperatuur op loopt?

    Hoorde al verhalen over kapotte koppaking en/of waterpomp.
    Er komen geen witte rookpluimen uit de uitlaat en er zit ook geen vloeistof aan de peilstok dit heb ik al gecontrolleerd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •