Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 1.6 komt niet op temperatuur

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.6 komt niet op temperatuur

    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Mijn Audi a3 1.6 komt niet op de 90 graden. Als ik hem stationair laat lopen met de kachel uit komt hij netjes op de 90 graden. Zodra ik de kachel aanzet valt hij terug naar de 60. Houd ik de kachel uit terwijl hij op 90 graden staat en ga rijden valt hij ook terug naar de 90 graden. Ik heb het koelsysteem doorgespoeld, temperatuur sensor vervangen en doorgemeten en een nieuwe thermostaat. Nog steeds geen verschil, ik dacht eerst aan de thermostaat maar die heb ik nu er tussen uit en nog steeds hetzelfde verhaal. Vagcom geeft geen fouten aan!

    Wie o wie kan mij helpen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 1.6 komt niet op temperatuur

    De thermostaat er tussenuit halen zorgt ervoor dat de motor altijd te koud blijft. Waarschijnlijk was de nieuwe thermostaat ook defect.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 komt niet op temperatuur

    Oke, dus u denkt dat het de thermostaat is, en dat de nieuwe ook defect was. Ik heb wel weer zo'n speciale zie foto. U zou hem opnieuw vervangen?ttt.jpg
    Laatst gewijzigd door Neroniro; 17-04-18 om 20:35.

  4. #4
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    137
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 komt niet op temperatuur

    Raar model, kwam er ook zo'n model uit? Openingstemperatuur van 100 graden, klopt dat voor jouw motor? Wat Tom zegt nieuwe kan ook defect zijn. Bij herplaatsing gekeken of die goed afsluit? Met nieuwe pakking/ring?
    Automatic is king of the road. Plastic delen? Ze delen vanzelf. Vier nullen als logo, je saldo na Audi rijden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 komt niet op temperatuur

    Ja dit is eenzelfde als dat eruit kwam. Volgens de site waar ik hem kocht was dit de juiste temperatuur. Weet jij waar ik dit kan vinden? En ja, met aansluiten nieuwe ring en geen lekkages oid! Motor code is APF.
    Laatst gewijzigd door Neroniro; 17-04-18 om 21:09.


  6. #6

    Standaard re: 1.6 komt niet op temperatuur

    Wat voor blok ligt erin? Ik vind openingstemperatuur van 100 graden vrij hoog. In mijn A4 B5 gaat ie bij 92 graden open.

    1.6 sorry over heen gelezen, ik zou een koudere thermostaat pakken
    Laatst gewijzigd door Ronald81; 18-04-18 om 13:48.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 komt niet op temperatuur

    Ja daar dacht ik ook aan, maar zover ik kan vinden zijn er 2 types namelijk 100 graden of 105 graden..

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 komt niet op temperatuur

    Hallo allemaal, bedankt voor het meedenken. Ik heb een nieuwe thermostaat gehaald en het werkt weer top. Wilde aanspraak maken bij de site waar ik de vorige gekocht heb op garantie aangezien ze een defect onderdeel verkocht hebben maar daar werken ze niet aan mee. Ik wil dan ook waarschuwen pas op wat je besteld op autoonderdelen24 want klantenservice hebben ze niet!

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.883
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 komt niet op temperatuur

    Defecte nieuwe thermostaten zijn vaak aftermarket dingen. Ze werken vaak niet omdat ze blijven hangen, slecht/krom gemaakt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •