Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8 N/A naar supercharger?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    25
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.8 N/A naar supercharger?

    Hallo allemaal!

    Eerste post hier, ik rijd sinds (heel) kort een A3 1.8 uit 2001, hij bevalt me heel erg goed en geeft zeker wat meer kracht dan mijn Golf 4 1.4 die ik eerst had.

    Ik had eerst een 1.8 Turbo willen kopen alleen omdat ik deze auto op mijn eigen naam wil hebben staan zou de verzekering onbetaalbaar worden aangezien ik 19 ben + 0 schadevrije jaren heb. Nu was ik aan het kijken om een turbo op de 1.8 motor te zetten met de gedachte dat dit niet ultra moeilijk zou moeten zijn, alleen na veel zoeken kwam ik erachter dat ik dan nog beter een 1.8t zou kunnen kopen en dat het misschien nog wel goedkoper uit komt ook. Een vriend van mij wees toen op Superchargers, met het idee dat die handiger zou zijn alleen wel een stuk duurder. Het enige probleem is dat ik nergens zie dat dit eerder is gedaan/geprobeerd en dat Superchargers of kits daarvoor te koop staan voor dit soort dingen.

    Ik kijk zelf waarschijnlijk verkeerd maar mijn vraag is dus, heeft iemand dit eerder gedaan, hoe zou ik dit zelf kunnen doen en hoe duur zou het gaan worden? Andere leuke ideetjes voor een zwarte A3 8L uit 2001 zijn ook welkom!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.870
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 N/A naar supercharger?

    Als er al een supercharger zou zijn voor de 1.8, wat ik betwijfel, zou je ook het onderstel en de remmen moeten aanpassen. Het apparaat zelf kost doorgaans even veel als een behoorlijke A3.

    Verder: wat zou de verzekeraar zeggen als je een ongeluk krijgt en het blijkt dat de auto veel meer vermogen heeft?
    Rijd gewoon een paar jaar lekker rond in een (zeker niet trage) 1.8 en koop een 1.8T zodra de verzekering betaalbaar is. Dan heb je meer rijervaring, die voorwaarden van de verzekeraars zijn er niet voor niets.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    25
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.8 N/A naar supercharger?

    Ik dacht al dat ik zo'n antwoord zou krijgen, maar het klopt wel wat je zegt. Ik ben zelf gewoon verwend door de auto's van mijn ouders die bijna allemaal 200pk hebben, dus dan wou ik zelf ook zo iets. Sparen voor een 1.8T om te chippen lijkt me zelf wat handiger dus.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •