Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

    Hoi wie kan mij tips of tricks geven waar nu te zoeken.. ik ben vandaag begonnen met de ruitenwisser achter omdat ie niet sproeit en niet wist.. nu heb ik hem los gehad en de sproei systeem schoongemaakt.. na het in elkaar zetten werkte de sproeier wel maar het wissen doet ie nog steeds niet.. .. en merkte dat het motortje wel erg warm was geworden na dat ik het een paar keer geprobeerd had.. Is dit dan toch door de roest? .. Is hier nog een revisie setje voor te verkrijgen of is het beter gelijk een nieuw motortje te plaatsen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

    Nietszeggende topictitel 'achterruitwisser' aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

    Vaak is de as dikker geworden door roest en zit dus muurvast in het huis.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Standaard Re: Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

    Uit elkaar halen, schoonmaken en invetten zou kunnen helpen al gaat het maar een tijdje goed. Ik zou er een nieuwe inzetten. Heb hem zelf vervangen bij mijn A4 B5 Avant. Lijkt mij bij een A3 niet veel moeilijker. Ik heb er bij mij gelijk een motor en wisserarm van een A4 B6 opgezet.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

    Dank je wel Fons en Ronald ik zat er ook al te denke dan zal het wel even vervangen worden.. . hoe hoog of laag zit jullie ruitenwisser bij ruststand? want die van mij stond altijd al min of meer op 10 voor 12 qua stand .. Ik heb hem nog niet zo erg lang dus vandaar de vraag..

    Het vervangen lijkt mij ook niet moeilijk heb de motor en alles al los gehad.. en merkte ook dat er wat lekkages waren. bij het rubberen rechthoekige stukje en de slang. dus zal dan ook gelijk eeen vervangend slangetje gaan zoeken.


  6. #6

    Standaard Re: Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

    Ik heb een A4 Avant en de wisser staat bij het B5 model origineel zeg maar op 9 uur maar heb hem nu op 3 uur staan

  7. #7
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitwisser werkt niet, motortje wordt warm

    Voor de acherwisser is er een revisie setje bij de dealer beschikbaar met daarin de essentiële componenten zoals de wisserarm, pakkingen en vet. kost ±35 euro.. (geloof ik is alweer een tijdje terug dat ik hem zelf gehaald heb)
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •