Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

  1. #1
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Mogguh!

    Ik heb een beetje een vervelende bekerhouder. Deze zat helemaal vast, indrukken om de bekerhouder eruit te laten komen werkte niet meer. Daarom heb ik de bekerhouder losgehaald en een beetje schoongemaakt. Dit werkte perfect, alles deed het weer. Dus zodoende heb ik de bekerhouder weer terug gemonteerd in m'n dashboard, getest en alles goed.

    Een dag later: zelfde probleem. Het lijkt dus niet zozeer aan de bekerhouder te liggen, die werkt prima zodra je 'm uit het dashboard haalt. Heeft iemand dit eerder gehad en wat is de oplossing?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    31
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Hey Bartzel,

    Ik heb precies het zelfde probleem met m´n A3 ook uit 2001. Ik heb zelf het idee dat hij om de rand blijft plakken, heb hem ook al meerdere keren schoon gemaakt maar ook zonder resultaat. Vaak komt hij er wel uit door er een paar keer snel op te tikken, misschien heb je daar wat aan. Verdere oplossingen zijn natuurlijk altijd welkom!!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    het is duidelijk dat hij ergens stropt, is er nergens geen schaaf slijtage dat je kan zien waar.
    een randje in het dashbord waar het achter blijft hangen.eventueel een lampje schijnen van onder uw dashbord (als het donker is) zien waar het eventueel kan stroppen..

    ik had eens zo'n probleem met het opbergvakje in mn alfa.. trail and error..

  4. #4
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Het lijkt alsof het dashboard inderdaad ergens de bekerhouder vasthoudt. Ik zie alleen niet echt hoe ik met een lampje kan zien waar.

    @RubenL1992 bij mij zit 'ie echt vast in het dashboard en is er geen beweging in te krijgen. Je drukt 'm iets naar achteren en dan blijft 'ie vastzitten.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    31
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    @RubenL1992 bij mij zit 'ie echt vast in het dashboard en is er geen beweging in te krijgen. Je drukt 'm iets naar achteren en dan blijft 'ie vastzitten.[/QUOTE]
    Bij mij doet hij precies het zelfde, maar dan komt hij soms wel terug als ik heel snel druk. Hij lijkt wel of hij plakt maar aangezien schoonmaken ook geen zin heeft sta ook ik voor een raadsel.


  6. #6
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RubenL1992 Bekijk Berichten
    @RubenL1992
    Bij mij doet hij precies het zelfde, maar dan komt hij soms wel terug als ik heel snel druk. Hij lijkt wel of hij plakt maar aangezien schoonmaken ook geen zin heeft sta ook ik voor een raadsel.
    Heb me zojuist de pleurus staan tikken, maar er gebeurde precies niets :-D

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Ik zie niet echt hoe ik met een lampje kan zien waar.
    Als je kan schijnen vanonder het dashbord en je ziet licht door de randen van de bekerhouder dan is het vrij, waar er eventueel minder of geen licht zichtbaar is stropt het..
    Het moet dan wel een fel lichtje zijn he.
    Laatst gewijzigd door mrpatton; 29-03-14 om 18:14.

  8. Ad
  9. #8
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrpatton Bekijk Berichten
    Als je kan schijnen vanonder het dashbord en je ziet licht door de randen van de bekerhouder dan is het vrij, waar er eventueel minder of geen licht zichtbaar is stropt het..
    Het moet dan wel een fel lichtje zijn he.
    Snap het principe van je idee nu, alleen zit de bekerhouder helemaal bovenaan. Dus als je eronder een lampje houdt, kun je er niet boven kijken.

  10. #9
    Kevin Van Acker's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    39
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    ik heb het probleem ook totaal niets aan te zien mss het geleidertje dat wat versleten is en niet meer zo vlot geleid als in begin?
    en anders zoals ik altijd zien dat er iets van drinken in zit ;-)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Snap het principe van je idee nu, alleen zit de bekerhouder helemaal bovenaan. Dus als je eronder een lampje houdt, kun je er niet boven kijken.
    radio eens demonteren..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Acker Bekijk Berichten
    ik heb het probleem ook totaal niets aan te zien mss het geleidertje dat wat versleten is en niet meer zo vlot geleid als in begin?
    en anders zoals ik altijd zien dat er iets van drinken in zit ;-)
    Als je het demonteert kan je het makkelijk uit elkaar klikken.
    Er kan in principe weinig aan verslijten..
    Er zit een rolveer in en een tandwieltje dat langs een baan loopt, die baan kan je wat smeren eventueel.
    Laatst gewijzigd door mrpatton; 30-03-14 om 20:36.

  12. #11
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrpatton Bekijk Berichten
    radio eens demonteren..
    Ja, dat gedeelte snapte ik dan weer wel ;-) Alleen dan heb je een felle lamp onder je bekerhouder. Het probleem is meer dat je er niet boven kunt kijken, omdat boven de bekerhouder je gesloten dashboard zit.
    Laatst gewijzigd door bartzel; 30-03-14 om 22:08.

  13. #12
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Acker Bekijk Berichten
    ik heb het probleem ook totaal niets aan te zien mss het geleidertje dat wat versleten is en niet meer zo vlot geleid als in begin?
    en anders zoals ik altijd zien dat er iets van drinken in zit ;-)
    Of gewoon gesloten laten M'n vrouwtje heeft alleen vaak een beker bij d'r, dus die zou het spul graag weer werkend willen hebben. Heb jij 'm ook al los gehad? Toen ik de bekerhouder in m'n handen had werkte 'ie wel gewoon.

  14. #13
    Kevin Van Acker's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    39
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    de mijne blijft niet zo vaak vastzitten meestal 2x duwen en dan komt hij gewoon eruit :-)

  15. #14

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Bij mij is de aanhechting voor de rolveer vooraan bovenin de behuizing afgebroken. Als gevolg daarvan was de rolveer en het wieltje wat er in zit uit de gelijding gevallen en kon de bekerhouder daardoor niet meer helemaal dicht. ik heb nu een klein nokje uit de behuizing gehaald zo dat de rolveer door de behuizing heen kan worden geborgd. Helaas ging dat maar 1 dag goed en zit de mijne nu ook vast achterin. Ik heb het idee dat de rolveer onvoldoende kracht heeft om door de weerstand te komen. Ik vraag me nu af of de rolveer simpelweg te zwak is of dat de weerstand te groot is. Misschien maar eens kijken voor een andere bekerhouder.
    Laatst gewijzigd door kirpeknots; 06-04-14 om 08:10.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Ja, dat gedeelte snapte ik dan weer wel ;-) Alleen dan heb je een felle lamp onder je bekerhouder. Het probleem is meer dat je er niet boven kunt kijken, omdat boven de bekerhouder je gesloten dashboard zit.
    tja, gewoon demonteren en de afdekklep rondom afvijlen.. als je wat geduld hebt en niet te bruut te werk gaat dan zie je dat niet.
    gezien dat het wel werkt als het uit het dashbord is dan kan het toch enkel dat sierklepje zijn he..
    (of je moest eens in het gat kijken als het gedemonteerd is, kan er daar eventueel boven of onder iets zitten dat het zootje vervormd.. of zit het niet 100% juist in het dashbord)
    Laatst gewijzigd door mrpatton; 08-04-14 om 07:25.

  17. #16

    Lightbulb re: Bekerhouder zit vast maar werkt zodra 'ie losgehaald is

    Iets later maar voor de gene die het probleem hebben wat ik heb gehad.
    ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

    Zelf had ik dit probleem met mijn audi a3 uit 2004, hier heb ik een muntenbakje in zitten ook muurvast toen ik hem eruit haalde bleek dat een 5 cent muntje de boosdoener was deze eruit gehaald en toen werkte hij perfect in de hand, terug geplaatst maar toen werkte hij nog niet helemaal lekker dus weer gedemonteerd bleek dat een van de kabels hem tegen hield. Kabels wat aan de kant gelegd en hij werkt nu weer helemaal prima.
    Laatst gewijzigd door allardbakker; 11-04-19 om 21:24.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •