Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    Hoi allemaal, ik heb in de a3 8l een dubbel din radio met navigatie, door de vorige eigenaar ingebouwd.. alleen werkt de cruisecontrol/volumeknop niet op het stuur, is er iemand in de regio Nijmegen - Den Bosch die dat zou kunnen fixen?? via de hendel werkt cruisecontrol wel maar vind het wel een - dat het stuur niet volledig werkt qua functies die er op zitten

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    Werkt de claxon wel? Volgens mij was er voor de 8L geen mogelijkheid om CC te bedienen met het stuur, dit zou betekenen dat er een ander stuur in jouw auto zit.
    Heb je daarnaast een foto van je stuur?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Werkt de claxon wel? Volgens mij was er voor de 8L geen mogelijkheid om CC te bedienen met het stuur, dit zou betekenen dat er een ander stuur in jouw auto zit.
    Heb je daarnaast een foto van je stuur?
    Ik heb zo geen foto van het stuur, maar dat zit aan de linkerkant van het stuur bij de facelift versie. en aan de rechterkant van het stuur de bediening van het volume van de radio.
    En het stuur is gewoon origineel voor zover ik het weet.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    Ja je bedoeld waarschijnlijk bedienen via de hendel aan de linkerkant van je stuur. Niet met een knop OP het stuur, dit hebben zelfde de generatie na de 8L niet eens.

  5. #5
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    Op het stuur heb je twee draaiknoppen en twee drukknoppen. Aan de lniker kant heb je "mode" knop en een stelwiel met pijltje op en neer. Hiermee kan je alleen in het schermpje tussen de toerenteller en snelheidsmeter door verschillende menu's heen lopen, hiermee kan je bv de telefoon kiezen, de radio etc met pijltje op en neer kan je dan een selectie maken en door op de knop te drukken selecteer je die ook... met de rechter kant kan je het spraakmenu bedienen en het volume van de radio. De CC kan alleen met een hendel achter het stuur bedient worden en als je ACC hebt zit er op die knop een extra schuifje waarmee je de afstand kan instellen.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    ACC op een 8L?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Op het stuur heb je twee draaiknoppen en twee drukknoppen. Aan de lniker kant heb je "mode" knop en een stelwiel met pijltje op en neer. Hiermee kan je alleen in het schermpje tussen de toerenteller en snelheidsmeter door verschillende menu's heen lopen, hiermee kan je bv de telefoon kiezen, de radio etc met pijltje op en neer kan je dan een selectie maken en door op de knop te drukken selecteer je die ook... met de rechter kant kan je het spraakmenu bedienen en het volume van de radio. De CC kan alleen met een hendel achter het stuur bedient worden en als je ACC hebt zit er op die knop een extra schuifje waarmee je de afstand kan instellen.
    Ok, thanks het ging om de 2 linker drukknoppen inderdaad,de vorige eigenaar had toen verteld dat die knoppen niet werken ivm inbouw van de din radio en hij vertelde mij dat het om de cc geen en de rechterkant voor de radio inderdaad..
    en ook het volume werkt inderdaad niet daarop..

    Ik dacht dus daarom dat het om de cc ging en ging ervanuit dat je met die knoppen eventueel ook wat meer gas kon geven of los laten van de cc.

  8. Ad
  9. #8
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aftermarket dubbel din radio werkt niet met stuurbediening

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    ACC op een 8L?
    Nee, ACC is niet verkrijgbaar op een 8L, ik probeerde alleen uit te schrijven welke varianten er zijn voor de CC hendel...
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •