Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Airco niet werkend te krijgen

  1. #1

    Standaard Airco niet werkend te krijgen

    Hi allemaal,

    Ik heb een Audi A3 8L 1.9 tdi uit 1999 waarvan de airco het niet doet. Condensor varvangen, hogedruksensor is vervangen, airco is afgevuld, relais radiatorventilator vervangen en de zekeringen zijn ook doorgemeten. Vanaf het radiator relais (airco module)werkt alles voor zo ver we hebben kunnen doormeten. de module geeft dus geen aansturing.

    Voordat we alles moeten gaan doormeten (schema hier komt jammer genoeg niet helemaal overeen) van het bedieningspaneel tot aan de aircomodule nog de vraag of iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen. Bedieningspaneel geeft wel het sneeuwvlokje weer als je de airco inschakelt alleen gebeurt er niet wat. Hebben dan ook het idee dat het niet aan het bedieningspaneel ligt.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Airco niet werkend te krijgen

    Slaat de compressor aan? (magneetkoppeling wordt bekrachtigd en pomp draait mee?)
    Zijn de drukken goed? (dus bv geen verstopping)
    Werken de regelkleppen nog allemaal van de climate control? Had bij mijn A4 eens gehad dat de temperatuur stelmotor helemaal rot was, dus geen koude lucht...

  3. #3

    Standaard Re: Airco niet werkend te krijgen

    Ik ga het voorleggen/navragen bij mijn maat die automonteur is. Hij gaf mij aan dat de aircopomp niet ingeschakeld wordt. Bij handmatig bedienen van de aircomodule (relais) begon de fan en pomp wel te draaien. De aircomodule (relais) lijkt dus niet te worden aangestuurd. Vandaar dat hij denkt aan een kabelbreuk (oid) tussen het bedieningspaneel en de aircomodule of dat het bedieningspaneel zelf kapot is.

    iig alvast bedankt.

  4. #4

    Standaard Re: Airco niet werkend te krijgen

    De pomp draait niet mee. de aircomodule wordt niet aangestuurd. Druk is wel goed. airco is ook afgevuld. Het zit echt tussen het bedieningspaneel en de aircomodule, zitten daar nog bekende plekken tussen waar draadbreuk oid nog wel eens wil voorkomen zodat we dat kunnen checken?

    Alvast bedankt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •