Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 1.6, viergastest voor APK lukt niet, kan geen toeren houden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    56
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.6, viergastest voor APK lukt niet, kan geen toeren houden

    Is iemand dit probleem bekend heb nog een topic gevonden maar staan geen reacties in.

    Motor is een 1.6 avu.

    Auto loopt en rijd verder goed.
    Kan geen toeren houden voor de emissietest.
    Je geeft gas toeren lopen en blijven oplopen.
    Als je beetje gas terug neemt valt hij terug naar 1000 toeren.

    Reeds vervangen:

    Nokkenassensor
    Gasklephuis en ingeleerd.
    luchtslangen gedicht.
    Heeft geen fouten bij het uitlezen.
    Als ik de stekker van de luchtmassameter aftrek kan ik gewoon gas geven en toeren houden maar dan regelt hij de benzine veel te hoog.

    Iemand ideeën.

  2. #2

    Standaard 2de deel 4-gas meting niet uit te voeren, toeren niet stabiel te houden tussen 2k-3k

    Hoi allemaal,

    Ik heb een audi a3 8L 1.6l AVU met een DUU-bak uit 2001 met 300dkm. De auto is niet door de APK gekomen omdat, bij de 2de fase van de 4 gas meting de toeren niet stabiel te houden waren tussen de 2000 en 3000 toeren. Als de monteur het gas indrukt blijft hij oplopen tot 4/5K toeren en valt dan weer terug naar de 1600 toeren. Vervolgens loopt het toeren aantal weer op. Ik heb momenteel geen foutmeldingen op de motor. De laatste foutmelding die ik heb gehad is een p0170 system too lean bank 1. Ik heb de lambdasensor voor de katalysator al vervangen. Ook heb ik de EGR-klep en gasklephuis vervangen. Hierna loopt de auto een heel stuk beter maar het voornoemde probleem met de toeren blijft aanwezig. Ook heb ik de bobine, bougies en bougiebedrading al vervangen. Een eenvoudige compressie test laat zien dat alle cylinders compressie hebben.

    Bij het normale rijden zijn er geen problemen. Bij stilstaan zie je de naald van de toerenteller heel lichtjes fluctureren.
    MAF sensor geeft 2,18 aan in VAG-com.

    Hoe kan ik dit verder uitzoeken? Ik heb de beschikking tot vag-com, multimeter en allerlei gereedschappen, geen oscilliscoop.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •