Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Welke originele radio kopen?

  1. #1

    Standaard Welke originele radio kopen?

    Beste lezers,

    Kersvers op dit podium. Voor het eerst sinds (veel te) lange tijd weer een Audi in de familie. Mijn dochter heeft een A3 8l 1.6 102 pk 3 deurs uit 2001 op de kop getikt. Uiteraard blijft in de prijsklasse van een zuinige studente met een bijbaantje in de Horeca een beetje geluk hebben, maar tot op heden doet ie 't prima.

    Nou is ze -gelukkig- net zo gek op een originele auto als haar pa, en willen we graag beginnen met het vervangen van de aftermarket sony-radio door een originele audi radio.

    De voorkeur gaat uit naar een radio/CD speler. Maar als het niet lukt is een radio/casette speler ook ok. (ik heb ontdekt dat haar generatie CD's eigenlijk net zo old skool vind als een bandje . Muziek zal BT gestreamd worden via de door pa verplicht gestelde carkit. (beetje aftermarket valt helaas niet te voorkomen).

    Anyway,
    Ik heb wat huiswerk gemaakt, (met dank aan dit forum) en als ik dat goed heb gedaan moet ik op de volgende zaken letten:
    23 cm breedte, "rechte hoeken" aan de frontplaat, vragen naar problemen met de volumeknop.

    Nou had ik er een paar ontdekt, o.a. deze : https://link.marktplaats.nl/m1547397333.

    Frontplaat lijkt te passen, ook vrijwel geen verf van de toetsjes etc, maar de achterkant laat in het middelste stekkerblok maar 4 pennen zien. (RF +/- en LF +/-). terwijl de A3 van dochterlief toch echt 4 speakers heeft, twee in de portieren en 2 in de ruimte bij de achterbank (immers driedeurs)., audi lijkt niet voorzien van Bose.

    Kan iemand ons vertellen welke types ik moet hebben om wel 4 speakers aan te kunnen?

    alvast bedankt!

    grt Warner

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke originele radio kopen?

    De achter speaker werken op de versterker die in de subwoofer zit (links achter in de kofferbak)
    https://www.onderdelenlijn.nl/auto-o...eelid/1752594/
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Standaard Re: Welke originele radio kopen?

    Dank voor je reactie. Maar linksachter zit geen subwoofer in deze auto. Ik zal eens kijken of er wel iets van een kabel en stekker zit. Snap ik het dan goed dat de dashboard-unit (en welke dan) de speakers in de deuren versterkt. En dan een onversterkt signaal naar de sub stuurt die én de speakers in de achterste zijpanelen versterkt en de sub-speaker zelf?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke originele radio kopen?

    De subwoofer zit links achter een paneeltje wat je even weg moet halen.
    Niet alle A3 hebben 4 speakers in de auto, heb zelf enkel aan de voorkant 2 speakers.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •