Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Defect aan diverse instrumenten: snelheidsmeter, richtingaanwijzer, ruitenwisser, dimlicht en remolievloeistof

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Defect aan diverse instrumenten: snelheidsmeter, richtingaanwijzer, ruitenwisser, dimlicht en remolievloeistof

    Wie helpt mij aan een oplossing voor het volgende probleem:
    Audi A3 1997 met de volgende instrumenten die niet meer werken: snelheidsmeter, richtingaanwijzer, ruitenwisser en dimlicht. Verder krijg ik een storingsmelding in rem(vloeistof) of remsysteem. Mijn alarmlicht gaat gewoon aan, stadslicht ook. km stand, benzinemeter en toerenteller werken ook naar behoren.

    Is dit een probleem wat nog -tegen redelijke kosten- valt te repareren of moet ik mijn auto nu echt naar de sloop brengen?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Defect aan diverse instrumenten: snelheidsmeter, richtingaanwijzer, ruitenwisser, dimlicht en remolievloeistof

    Verplaatst naar het A3 8L-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Defect aan diverse instrumenten: snelheidsmeter, richtingaanwijzer, ruitenwisser, dimlicht en remolievloeistof

    Eerst met vcds eerst uitlezen en de log hier plaatsen....zo een beetje gokken heeft weinig zin.

    En dit even kijken https://www.youtube.com/watch?v=IH3W...annel=FFcossag
    Laatst gewijzigd door fons716; 15-07-21 om 10:29.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Defect aan diverse instrumenten: snelheidsmeter, richtingaanwijzer, ruitenwisser, dimlicht en remolievloeistof

    Het probleem is opgelost! Ik kan weer rijden. Het bleek uiteindelijk een defecte relais te zijn.
    Mijn monteur zag ontzettend veel storingen bij het uitlezen, dus moest ook nog aanvullende metingen doen. Hij ontdekte dat een deel van zekeringskast geen stroom kreeg en toen was de oplossing snel gevonden. Super blij.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •