Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

  1. #1

    Standaard 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.

    Ik rij een Audi A3 8L 1.8 uit Juni 2000 met motorcode AGN.

    2 weken geleden wilde ik van werk naar huis rijden, tot na 100 meter plots de auto afsloeg en niet meer startte. De startmotor gaat rond, de pomp slaat aan en pompt rond, maar de auto doet niets.

    Ik heb geen check engine light. De ECU is bekeken en is niet doorgebrand en heeft geen waterschade. Alle zekeringen zijn nog goed, ik heb ze allemaal gecheckt.

    Ik heb vorige week een OBD2 scanner gekocht met schermpje. Als ik deze wil linken met de auto krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

    Nu heb ik al wat gelezen over de K-Line, aangezien ik een aftermarket radio heb. Mijn vraag is nu, wat moet ik doen met die K-Line zodat ik eventueel weer kan verbinden?

    Ik ben al 2 weken aan het zoeken naar een oplossing zodat ik weer kan rijden, maar ik kom maar niet verder. Vandaar nu mijn schreeuw voor hulp!


    Alvast bedankt en groetjes,
    Rob
    Laatst gewijzigd door MeneerTabak; 14-09-21 om 10:19.

  2. #2

    Standaard re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Je zegt dat de accu leeg is dan is het logisch dat de OBD2 geen connectie kan maken, hiervoor moet namelijk het contact ingeschakeld worden en de accu moet voldoende stroom hier voor hebben.

    Ff de accu opladen en dan zou de OBD2 het weer moeten doen als het goed is

    Verstuurd vanaf mijn CPH2067 met Tapatalk

  3. #3

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Dat begrijp ik natuurlijk. De accu had nog voldoende stroom toen ik de OBD2 scanner probeerde te linken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Volgens mij was het iets met radio uit zetten of uitbouwen, google zal er vast veel over weten. Dit was namelijk ook zo in VW golf Seat leon/toledo van die bouwjaren.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  5. #5

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Na radio uitbouwen geen verschil.

    Vandaag nieuwe accu erin gezet omdat er een diepe ontlading is geweest en de accu niet meer oplaadde.

    Na een paar keer proberen te starten kreeg ik even een startmomentje, maar die was helaas van korte duur.

    Ik heb in ieder geval wel ontdekt dat ik nog vonk heb.

    Volgens een maat zou ik moeten gaan kijken naar de massa kabels, op kabelbreuk of roest/corrosie.

    Kan iemand mij vertellen waar al deze kabels lopen, en hoe ik deze met multimeter moet doormeten? Ik heb hier geen verstand van.

    Groetjes,

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk


  6. #6

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Vandaag multimeter gehaald.
    Alle massa kabels die ik kon vinden losgehaald, opgeschuurd en doorgemeten.

    Bij de ECU, op de rechter zijkant van het blok gezien vanaf de voorkant en onder de accu.

    Hij draait iets sneller rond maar geeft nog steeds geen signaal van leven naast de startmotor..

    Weet iemand waar ik nog meer massa kabels kan vinden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Heb je wel een vonk?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Ik ga er wel vanuit iig, als ik de bobines los trek hoor ik ze tikken bij het starten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Na twee weken zou ik de garage vragen om 'm af te slepen en het lekker op te lossen. Troubleshooten op een forum is ook behelpen en een pro heeft waarschijnlijk binnen no time het euvel gevonden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Wekenlang met m'n twee linker handen de benzine toevoer, stroom en de sensoren schoongemaakt/vervangen. Dat ging beter dan ik dacht dat het zou lukken.

    Ik kon de nokkenas sensor niet vinden, en heb dat opgezocht en kwam erachter dat dit achter een zwart klepje zat.

    Eenmaal het kapje los, kwam ik er achter dat de distributieriem een andere riem was dan ik dacht. (Zoals ik al zei, verstand van auto's heb ik nog niet echt)

    De riem is geklapt. Ik had de auto pas een paar weken toen hij kapot ging en had ook nog geen 1000km totaal gereden.

    De vorige eigenaar zou dit moeten hebben geweten, lijkt mij toch? Ik ben namelijk de 3e eigenaar, de vorige eigenaar heeft hem 8 jaar lang gehad.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    De conditie van de riem kennen de meeste eigenaars niet. Er staat wel een voorschrift voor de vervanging, in kilometers en tijd, in het serviceboekje. Als ik een auto koop en er is geen documentatie over de vervanging dan ga ik er vanuit dat het niet is gebeurd en calculeer ik het in.

    Nu is het de vraag of er motorschade is opgetreden doordat zuigers en kleppen elkaar hebben ontmoet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: 1.8 viel uit tijdens het rijden, slaat niet meer aan

    Zover ik bij het uitvallen van de motor en bij het proberen te starten naderhand heb gehoord, waren er geen gekke geluiden. Bij het starten hoor je niets vreemds, er is ook nog duidelijke compressie.

    Toen hij afsloeg/klapte, klonk het alleen alsof de tank leeg was en dus alleen maar lucht zoog.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •