Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Auto stinkt naar benzine na het rijden. 1.6 benzine

  1. #1

    Standaard Auto stinkt naar benzine na het rijden. 1.6 benzine

    Goedemorgen mensen,

    Ben sinds vorig jaar in het bezit van een a3 8l 1999.
    Heb hier al het een en ander aan versleuteld uit voorzorg, nieuwe distributieriem, thermometer en multiriem, bougies en bougiekabels.

    Echter nu zit ik met een probleem waar ik de oplossing niet/nog niet kan vinden.
    Als ik een stuk heb gereden dan stinkt de auto vanaf de motorkap helemaal naar benzine. Het is niet altijd dat die stinkt naar benzine maar soms dan hangt er echt een hele sterke benzine lucht bij de motor en die komt als die helemaal uitstaat ook de auto in. Ruik het soms ook uiteraard als ik bij het stoplicht sta maar dan is de geur niet zo penetrerend.

    Heeft hier iemand ervaring mee of weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
    Heb al wat slangen vervangen en filters echter heeft dit niet het probleem opgelost.

    Alvast bedankt voor het meedenken!

    Groeten,
    Glenn
    Laatst gewijzigd door 92bob; 05-01-23 om 10:33.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt naar benzine na het rijden

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto stinkt naar benzine na het rijden

    Ik heb dezelfde auto en motor maar dan 2jr ouder. Als je de brandstofslangen hebt vervangen blijven brandstofgalerij, benzinedrukregelaar en injectoren over. Een zoekplaatje, of je vervangt alles.
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  4. #4

    Standaard Re: Auto stinkt naar benzine na het rijden. 1.6 benzine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyofwax Bekijk Berichten
    Ik heb dezelfde auto en motor maar dan 2jr ouder. Als je de brandstofslangen hebt vervangen blijven brandstofgalerij, benzinedrukregelaar en injectoren over. Een zoekplaatje, of je vervangt alles.
    Oke bedankt voor de reactie, zal hier naar kijken! Gisteren heeft 1 van de injectoren het begeven dus zal hier van de week ook mee bezig gaan om deze te vervangen, kan dan net zo goed de onderdelen die je benoemt hebt gaan vervangen!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •