Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8T automaat tunen

  1. #1

    Standaard 1.8T automaat tunen

    Hallo allemaal ik zal me even voorstellen!

    mijn naam is virgil aka boelie nickname.


    ik ben sindskort de eigenaar van een audi a3 1.8t 1999 agu automaat!
    en ben benieuwd naar jullie mening hierover ten opzichte van tunnen.

    hier en daar heb ik natuurlijk al wat gelezen maar ben toch opzoek naar wat meer info,
    en dat hoop ik hier dan ook te vinden.

    ik weet dat er qua upgrade voor de 1.8 een hoop mogelijk heden zijn!
    nu vroeg ik mij af waar doe ik goed aan, de audi heeft natuurlijk een automaat
    en ik weet namelijk niet of deze automaten bak het eventuele vermogen aan kan.
    heeft iemand hier ervaring mee?

    verder hoor ik graag jullie idee voor een leuke setup…
    ik geloof dat het mogelijk was met dit motorblok om naar een k04 turbo te gaan,
    inplaats van de k03?….. dit word trouwens mijn 1ste build dus vandaar ook alle vragen.

    Wat heb ik nog meer nodig om de eventuele k04 te draaien… injectoren? Brandstofpomp
    wat voor type bougies…

    of raden jullie het af om een 1.8 automaat te upgraden?

    ik hoop dat er mensen zijn die graag wat kennis willen delen met mij!

    voor de mensen die reageren alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard Re: 1.8T automaat tunen

    Ik ga nu niet al te diep in op de tuningsmaterie en wat je nodig hebt voor een K04 setup, daarvoor kan je écht meer dan genoeg vinden op internet. Er zijn hele 1.8T tuning bibles te vinden met kosten, nodige spullen etc. per 'stage' en wat je er realistisch uit kan verwachten.

    Zie bijvoorbeeld:
    https://www.torquecars.com/audi/18t-tuning.php

    Qua automaat. Volgens mij heb jij zo'n klassieke 4-traps slushbox zeg maar. Wat je ook doet, die zal nooit snel worden, het schakelen gaat je gewoon nekken. Ik zie regelmatig berichten voorbij komen van defecte automaten op 1.6 motoren, dus ik verwacht niet dat ze heel lang heel happy zullen zijn met een K04 1.8T.

    My two cents? Ander begin kopen, voor 2-4K koop je al hele leuke 1.8T (quattro) met handbak in TT of A3 vorm, daar kom je verder mee. Zag er laatst zelfs een met alle werk al gedaan voor 5K in Engeland.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T automaat tunen

    Kleine toevoeging,

    De AGU is géén goede basis meer om custom tuning te doen aangezien er maar heel weinig tuners deze ECU's nog tunen (dit is nog een ecu van het type open maken en chip er uit). Ombouw naar een een geschikte ECU voor tuning (ME7.x) met handbak is al heel wat werk en gepuzzel, laat staan met een automaat.

    ik heb in mijn geval onlangs een gechipte ECU gekocht en deze in laten leren. Dan heb je ongeveer 193 pk bij de meeste tuners, echter weet ik niet of dit ook zo maar kan voor een automaat.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •