Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 1.9 TDI - accu na paar dagen leeg

  1. #1

    Standaard 1.9 TDI - accu na paar dagen leeg

    Hallo,
    ik heb sinds een paar maand dat mijn accu naar een paar dagen leeg is van mijn Audi A3 TDI uit 2003. Ik ben aan het meten geweest met mijn multimeter dat als de auto gesloten is deze 30mA verbruikt. Na openen auto verbruikt deze opeens 2,5A. Dit zou betekenen dat bij geopende auto de accu na ruim een dag leeg is. Ik ben er achter gekomen dat als ik zekeringnr 14 (centrale deurvergrendeling/binnenverlichting) eruit haal dat na openen de auto net als bij gesloten auto 30mA verbruikt.
    Is dit normaal? Zo ja, en is het te verklaren?
    Ik heb overigens deze test vandaag gedaan en weet nog niet wat het resultaat is. De auto staat soms een week stil en gebruik hem voor korte ritten (paar kilometer) wellicht te weinig om de accu op peil te houden.
    Mvg Jurgen

  2. #2
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    133
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.9 TDI - accu na paar dagen leeg

    Eerst maar eens een lange rit of acculader erop. Ik maak al 9 jaar korte ritten met mijn oudje en kan prima. Gesloten auto 30mA is prima, deur open 2.5A kan best. Overigens dimt bij mij de verlichting automatisch na verloop van tijd, ik had eerst een Mazda die dat niet had en dus lege accu!

    Je accu kan ook op zijn. Heb je de (laad)spanning gemeten?
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  3. #3

    Standaard Re: 1.9 TDI - accu na paar dagen leeg

    Bij mij gaat de binnenverlichting na verloop van tijd uit. Ik heb er een nieuwe accu opzitten. Ik laad hem bij met een druppellader. Na laden van de accu geeft deze een waarde aan ver over 12V. Ik ben misschien te vroeg geweest met meten. Wellicht was de binnenverlichting nog niet gedimd. In ieder geval was bij gesloten deuren het verbruik 30mA. Dat is normaal?

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI - accu na paar dagen leeg

    Klinkt als een slechte micro switch in het deurslot die registreert of de deur dicht is of open staat.....als die schakelaar vaak even slecht contact maakt wordt er een module wakker en trekt hij dus 2,5 amp.

    Auto ff uitlezen of er fouten in groep-adress 42 en 52 zijn.
    Laatst gewijzigd door fons716; 24-07-23 om 08:40.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Standaard Re: 1.9 TDI - accu na paar dagen leeg

    Ik had de accu opgeladen met snellader en vanmorgen is de accu al weer bijna leeg. Ik ga nu eerst de nieuwe accu testen. Deze is al tig keer leeggetrokken en met een snellader bijgevuld. Wellicht vind die dat niet fijn. Ik heb de pluspool van de accu gegooid. Nu maar eens meten. Hoeveel volt moet je meten ongeveer als de auto (diesel) wil starten? Een volle accu is geloof ik 12,7 volt?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •