Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Er blijft stroom op de schakelstroom staan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Er blijft stroom op de schakelstroom staan

    Goedemiddag beste audi liefhebbers,

    Ik zit met de volgende uitdaging, en helaas kom ik er zelf niet uit.
    Ik had laatst een platte accu, dat kan voorkomen omdat ik niet weet hoe oud deze was.
    Ik heb toen een nieuwe accu geplaatst met dezelfde specs als wat er in zat, echter begon het me op te vallen dat af en toe mijn alarmlichten gingen knipperen bij het starten.
    Maar dit is niet elke keer het geval, eens een beetje op dit forum gezocht las ik een artikel dat bij die persoon het alarmlichten 10 keer knipperden en daarna uitgingen.
    Helaas is dit niet het geval bij mijn ze blijven net zolang knipperen tot dat ik op de knop van de alarmverlichting duw, dit relais is recent ook vervangen omdat het knipperlicht contact bleef branden en niet deed knippperen. Het is een orginele relais, ik had gelzen dat de accu minder volt zou kunnen hebben en daar door de alrmlichten knipperden bij het starten van de auto. ik heb vanalles gemeten en tot mijn verbazing blijft er 1.8 volt op de schakelstroom staan(gemeten bij de radio), dit is bij mijn weten veels te veels. Mijn mijn vraag hoe kan ik deze uitdaging oplossen, mijn dank is groot voor het mee denken en de eventuele oplossingen.

    Mvg Danny
    Laatst gewijzigd door Danny2710; 21-04-24 om 17:55.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Er blijft stroom op de schakelstroom staan

    Deurslot en motorkapslot eerst even met de hand dicht drukken.
    Zekeringen 1 voor 1 eruit trekken en kijken wanneer de spanning dan weg is, dan kijken waar die zekering voor dient.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Er blijft stroom op de schakelstroom staan

    Fons bedankt voor de snelle reactie, ga er morgen na kijken.

  4. #4
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    137
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Er blijft stroom op de schakelstroom staan

    Je verhaal is erg onduidelijk en mogelijk geen probleem en/of de zaken zijn niet aan elkaar gerelateerd.
    Is je nieuwe accu nu steeds leeg of niet ?
    Bij mijn A3 hebben de alarmlichten een knop aan/uit. Als je die moet uitzetten dan is die (per ongeluk) ingedrukt (ook na contact uit). Rijd je met kinderen in de auto?
    1.8V Spanning, waar dan ook in het circuit vind ik niet gek.
    Automatic is king of the road. Plastic delen? Ze delen vanzelf. Vier nullen als logo, je saldo na Audi rijden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Er blijft stroom op de schakelstroom staan

    Boyofwax, bedankt voor je reactie.

    Voordat ik problemen heb gekregen met de richtingaanwijzers en de lege accu nooit last gehad dat de alarmlichten knipperden bij het starten van de auto.
    Het is ook niet zo dat het elke keer is dan wel en dan niet, nee ik rijdt niet met kinderen in de auto en heb ook niet per ongeluk de knop aangeraakt.
    Wat betreft de accu deze blijft rond de 12v, haal voor de zekerheid elke keer de autoradio in het geheel eruit. Omdat er op de schakelstroom 1.8v blijft staan, dit zou de accu leeg kunnen trekken.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Er blijft stroom op de schakelstroom staan

    Update,

    Vandaag 1 voor 1 de zekeringen eruit gehaald, met als resultaat dat als ik de zekering van de electrische ramen eruit haal de de spanning van 1.8v na 0,29v zakt.
    Ik weet nu waar ik moet zoeken, bedankt voor het meedenken.
    En alle informatie omtrent het verwijderen van het deurpaneel/ rubberenhoes om de kabels is van harte welkom.

    Greetz Danny

  7. #7
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Er blijft stroom op de schakelstroom staan

    Fons wederom bedankt voor je snelle reactie, bedankt voor de moeite die je neemt.
    Greetz Danny

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •