Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: can bus

  1. #1

    Standaard can bus

    van af wanneer is in de A3 een can bus toegepast? waaraan kan ik dat zien of die er in zit?

  2. #2

    Standaard

    Welke CAN-bus bedoel je, ik ken er namelijk drie...

    Maar wat ben je precies van plan?

    Meen dat het motorafhankelijk is en uitrusting afhankelijk is. Haldex bijv. communiceert volgens mij altijd over CAN. Motormanagement, ESD, ESP, etc... is volgens mij afhankelijk van motorisering.

    Voor infotainment (radio, etc...) is volgens mij pas CAN gekomen in 2000/2001 afhankelijk van het model. Zijn adapters voor, verkrijgbaar bij bijv. Oettinger Mobile.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

  4. #4

    Standaard

    ik denk dat je de uitlees stekker bedoeld
    zit bij de a3 in het midden console voor je pook........ achteraan in dit vakje zit een plaatje deze kan je met een schroeven draaier verwijderen (naar vooren wippen ) , daar achter zit de stekker ..................
    ben benieuwd of je dit bedoelde ?????


    mvg ferry

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    CAN-bus is een netwerk van regelapparaten die de auto 'besturen'. Dit maakt het mogelijk om minder bedrading aan te leggen wat de betrouwbaarheid ten goede komt en nog eens goedkoper is ook. Over CAN-bus communiceren de apparaten met elkaar. De diagnosestekker is maar een deel, alleen een plaats om foutcodes uit te lezen en zaken te programmeren.

    Tom


  6. #6

    Standaard

    weet ik tom maar ik dacht dat hij de diagnose stekker bedoelde :wink:

  7. #7

    Standaard

    beste mensen bedankt voor de info. Can heeft nl invloed op bv de autoradio - met can radio (symphony II) past niet in auto zonder can heb ik gehoord.
    Ook andere onderdelen met can passen niet in niet can auto en omgekeerd. Nu heb ik al begrepen dat can een na facelift zaak is dus niet in mijn 98-tiger

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Bijna... Er zijn dus meerdere vormen van CAN...
    Er zijn 98'ers die wel degelijk over CAN beschikken, voor bijvoorbeeld automatische versnellingsbak, Haldex-koppeling of ESP... (CAN Antrieb)

    De (on)gein met CAN (Infotainment) voor radio's, navi en telefoon is volgens mij pas in 2000/2001 begonnen en in die zin heeft je 98er dus er dus geen last van (of mist het helaas). Conclusie m.b.t. de radio's klopt bij mijn weten.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •