Waarom dan? Wat was hun reden?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mastergraveyard
Ik zou niet akkoord gaan terwijl je nog garantie hebt.
Afdrukvoorbeeld
Waarom dan? Wat was hun reden?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mastergraveyard
Ik zou niet akkoord gaan terwijl je nog garantie hebt.
Ik heb het ook nog niet laten maken, vindt het ook wat teveel geldCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MelvinB
maar wat moet ik nu?
Kom net terug van de Audi-dealer.
De beste man vroeg natuurlijk of het dak was overgespoten. Ik zei dat ik dat niet wist en waarom ie dat vroeg.
Hij zag een ietwat vaal plekje op een hoekje van het dak.
In iedergeval moest ik terug komen als het knap weer was, want dan kon ie foto's schieten en de aanvraag opsturen.
Of ik ook het serviceboekje mee wou nemen. Ik zei dat dit geen probleem was, maar volgens mij heb ik nooit een serviceboekje gekregen toen ik de auto kocht. Wel een instructieboekje en een cerficaat van het alarm met info van de 1e eigenaar van de auto.
Waar zou dan de historie van de auto qua beurten e.d worden vermeld als er geen serviceboekje is?
Waarschijnlijk gaat het om de stikker die voor in het instructieboekje zit.
Serviceboekje bedoel ik dus :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WildOne
Nou ik ondekte de blaasje vorige week ook, zo gauw ik terug ben in nederland zal ik even langs de dealer gaan om te kijken of we er nog wat mee kunnen. Mijn auto is echter ook al eens overgespoten maarja, kan altijd een poging wagen natuurlijk :)
Bouwjaar is heel iets anders dan modeljaar he, ik weet niet of iedereen dat door heeft?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ries76
Mijn A3 is van September 97 en wordt op basis van chassisnummer e.d. gecatagoriseerd onder Modeljaar 1998 volgens de computer van mijn Audi dealer. Dat je dus een auto hebt van vóór januari 1998, dat zegt niets over het modeljaar.
raar want bij mij is de auto van jan.98 en er word nix aan gedaan is oud en vals buiten de garantie(maar bij 1 dealer geweest)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MitchR
groetjes peter
Mijn A3 heeft precies hetzelfde, langs de dankrail ter hoogte van de achterkant van de achterruit.
Is het 10 jaar garantie, of levenslang want mijn A3 is de 10 jaar net voorbij (05-01-1998)
Misschien dat het ligt aan het feit of de carrosserie volverzinkt is of niet, maar dan zouden ze dat aan moeten geven op het moment dat jij aanspraak wilt maken op de carrosseriegarantie. Je zult dat dus eens kunnen navragen bij je audi servicepuntCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petervhoof
Zoals ik al zei, heb geen serviceboekje.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WildOne
Moet er trouwens nog steeds (audi-dealer) langs om foto's te laten maken, maar heb simpelweg geen tijd hiervoor gehad.
Zodra het vrijdagmiddags om 4 uur droog is en heb verder niks in de agenda, dan rij ik er nog eens heen. Anders lukt het echt niet helaas.
Heb tussentijds de auto laten polishen via via. Dat dan weer wel. :lol:
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor de reparatie. 1 september wordt ie onder handen genomen door een schadeherstelbedrijf :-D
Een bekende van me is bedrijfsleider bij een Audi dealer...
Hij gaf al aan dat Audi normaal gesproken garantie geeft op doorroesten van binnenuit... behalve bij de A3 daklijsten...
Deze actie is ook verlengd en zou in behandeling genomen moeten worden door de dealer, ook vertelde hij dat het voor de dealer alleen al een uur kost om de claim in te dienen... vandaar dat de dealers ook moeilijk doen...
Ik heb ook weer nieuws met betrekking tot de roest aan beide dakrailsen.
Zoals sommigen weten is mijn eerste aanvraag die ik via schade hoogenboom had gedaan afgewezen.
Ik heb toen direct Pon aangeschreven met mijn bevindingen op het forum en dat ik gewoon 10 jaar garantie heb en recht heb op reparatie. Tijden later een brief gehad dat een bepaade medewerken van hoogenboom contact met mij op zou nemen.
ik hoorde helaas niks, dus 2 maanden later maar eens langsgegaan. ze wisten van niks dus wilden perse de brief zien, dus di heb ik later gebracht. Toen zijn zevoor de 2e keer foto's gaan maken en zouden ze deze aanvraag wederom indien met de bief bijgevoegd.
1 kant was al eens gespoten vanwege een deukje in eht spatscherm, dus ze deden als moeilijk, maar ze zouden hierover niks vermelden, omdat dat niet een oorzaak van de roest was.
2 dagen later al telefoon, dat ik langs mag komen om beide zijkanten over te laten spuiten.
1 tip, neem geen genoegen met een nee als je nog binnen je garantie zit. Ze proberen het gewoon, maar ik ben nu wel blij met de afhadeling. volgende week gaat mn auto er heen.
1 ding nog trouwens, mijn auto is geimporteerd in 2006, dus is geen origineel geleverde nederlandse s3.
dan zal ik deze weg ook maar eens gaan bewandelenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulK
maar hoe lang is deze actie dan verlengd ??? met hoeveel maanden en of jaren??
kan ik dan gewoon weer terug gaan naar de audi dealer waar ik al geweest ben en werd afgewezen om me dakrail te laten maken
of moet ik naar een andere audi dealer om het voor als nog voor elkaar te krijgen want ik baal er goed van om eerlijk te zeggen
groetjes peter
Na het gehele topic te hebben doorgelezen, heb ik toch nog een tweetal vragen, waarvan ik hoop dat jullie daar een antwoord op hebben.
Vorige week heb ik mijn A3 uit 1997 bij een onafhankelijke autodealer ingeruild op een zilveren A4 2000 (facelift model), welke ik morgen op kan halen.
Tijdens de bezichting constateerde ik dat de blanke lak op de linker dakrail aan het afbladeren is (dit ongeveer op een lengte van 60 a 70cm). Er is nog geen roest te herkennen, behalve dat de lak hier en daar wat minimaal bruin kleurt.
Tevens vond ik op de achterklep, 2 puntjes wat absoluut aandacht nodig heeft. Deze 2 puntjes bevinden zich op de aansluiting met de kofferbakstrip (waar het sleutelgat zit om de klep te openen) op de achterklep. In feite aan weerszijden van de kentekenplaat. Links zit een blaasje wat in mijn ogen binnen de kortste keren open knapt en kan gaan roesten, rechts zit een roestplek ter grote van een euro munt, wat de vorige eigenaar helaas heeft bij gestipt met een lakstift.
Welke van bovenstaande punten zijn eventueel te verhalen via de Audi dealer?
PS, bovenstaande punten heb ik op de koop toegenomen, omdat ik een ontzettende goede inruil kreeg voor de A3, en omdat ik in mijn vriendenkring iemand heb die een schade herstelbedrijf heeft en dit voor mij zou kunnen maken. Na dit topic gezien te hebben wil ik het eerst proberen bij een dealer. Bespaart altijd weer!
Ik hoor graag van jullie!
Gr.
Zo ik ben naar het lezen van deze post ook naar de dealer geweest met mijn A3 van 1998 en jawel en het dak word overgespoten op kosten van de PON, dus dank jullie wel daarvoor.
Gr. Tommy
IIRC heeft de A4 B5 facelift last van roest rond de kentekenplaat, is een bekend probleem. Ook de mijne heeft daar last van. Volgens velen komt dit doordat de plaat waar het sleutelgat in zit een los deel is, en dit trilt/schudt en daarmee tegen de kofferbak zelf schuurt. Na verloop van tijd komt er vocht tussen en gaat de boel roesten. Als ik me niet vergis is het dus geen roesten van binnenuit, maar vanuit krasjes. Hoe dat verder zit met garantie of coulance zou ik echt niet weten...
van welke maand is jou audi?
ik ben namelijk ook bij de dealer geweest maar die van mij word niet geholpen mijn a3 komt ui jan.98
en waar ben jij bij de dealer geweest??
groetjes peter
ps ik heb ook namelijk last van roest