Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Kromme remschijven (voor) A3 1.8 20V '96

  1. #1

    Standaard Kromme remschijven (voor) A3 1.8 20V '96

    Hallo Mannen! en natuurlijk ook vrouwen, maar die ben ik nog niet tegen gekomen..


    Ik zit met een groot probleem en heb al uit meerdere hoeken gehoord dat het vaker voorkomt bij A3's
    Ik had dus al kromme schijven (net na ik hem kocht), en heb die natuurlijk meteen vervangen, want daar valt gewoon niet mee te rijden.
    Maar nu na zo'n 3000km zijn ze weer naar de !@#$@$$%^!!!!!
    Kan er met m'n pet niet bij. Alles keurig netjes gemonteerd, goeie Brembo schijven en Ferrodo blokken (gewone) en vervolgens de handel rustig ingeremd. Het leek allemaal oke, maar nuis het dus weer zover.
    Het enige wat ik me kan bedenken is dat er een remzuiger (of beide) niet echt lekker gangbaar meer zijn en constant een aanlopend effect veroorzaken, waardoor de schijf op een gegeven moment bloedheet wordt en krom trekt.
    Ik heb tijdens de bandenwissel afgelopen zaterdag (nieuwe Dunlop SP9000's!!! Echt heel fijn!!, maar wel een rib uit je lijf....) even links en rechts aan de voorwielen kunnen draaien, toen ze vrij in de lucht hingen. Ik vond het niet echt soepel draaien, maar echt zwaar nou ook weer niet. (L+R ongeveer hetzelfde)
    Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen......

    Oh ja, ik rijdt veel lange afstanden (dus als de blokken echt aanlopen, krijgen ze goed de kans om de schijven goed op te warmen) en ik probeer (hard) remmen zoveel mogelijk te vermijden. Ben zogezegd een rustige remmer....en een goede anticipeerder!!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zijn de wielbouten met het voorgeschreven aanhaalmoment aangetrokken? Dit wil ook nog wel eens kromme schijven veroorzaken.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Tom,

    Bedankt voor je reply!
    Nee, dat heb ik na de montage van de nieuwe schijven niet gedaan, omdat ik helaas niet zo'n zware momentsleutel heb. Ik heb natuurlijk wel de wielbouten kruislings aangetrokken, en op het gevoel zo gelijkmatig mogelijk. Maar ik weet dat dit natuurlijk niet goed genoeg is.
    Het is nu wel gedaan door de bandenboer, maar dat is nu natuurlijk te laat......

    Mark

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •