Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Audi A3 ABS sensor brandt

  1. #1
    asdasd
    Guest

    Standaard Audi A3 ABS sensor brandt

    Heb met de search gezocht, kwam op een topic uit waar iemand hetzelfdfe probleem heeft.

    Mijn A3 ABS Sensor gaat branden na een paar meter rijden, er werd in dit topic gezegd dat misschien de ABS-pomp kapot kan zijn (kosten to much voor mij om te vervangen)

    Andere gaven aan de zekeringen na te kijken en of te vervagen, de kabels te controleren op de accu onder de motorkap.

    In het boekje staat nergens waar de ABS sensor zich bevind. Ik heb gister mijn velgen schoongemaakt en auto en een uur later is het probleem zich gaan voortdoen.

    Ik zelf denk dat de sensor gewoon vies is, waar bevind zich deze?

    Misschien nog andere oplossing, ik ga hem van de week laten uitlezen

    Hij is van eind 1997

  2. #2
    asdasd
    Guest

    Standaard

    Heb net even gekeken en geremt maar ABS werkt dus niet, kan dit aan de sensor liggen?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Die sensoren zitten verstopt achter je remschijven, staan loodrecht op de aandrijfas.

    Waarschijnlijk zit 1 van de sensoren er niet goed in, dat is bij mij ook het probleem. Ik heb nog steeds geen manier gevonden om hem er helemaal goed in te krijgen. Na een maand is de sensor weer losgetrild en beginnen de problemen weer. Dan moet ik weer helemaal mijn wiel demonteren om de sensor eruit te halen, en weer opnieuw erin te doen en dan heb ik een maand geen last meer. Is dus een bekend probleem van audi want het is hier al heel vaak langs gekomen.

    Het beste is om even de auto uit te lezen, mocht het een sensor zijn dan weet je meteen WELKE sensor de boosdoener is, Rechtsvoor, linksvoor, rechtsachter, of linksachter.

    Het ABS systeem wordt bij een snelheid van 6km/h ingeschakeld, vandaar dat het lampje pas na een aantal meter rijden begint te branden.

    Dus echt even uit laten lezen, dan weet je direct wat het probleem is!

    Veel succes,

    Groet, Sander
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  4. #4

    Standaard

    crap, ik heb het ook met een A3 van mijn vriendin. Hij staat nu @ de dealer en ze gaan kabels controleren. Of het wordt een nieuwe abs pomp. 1300 euro.
    driven by instinct.

  5. #5

    Standaard

    ohja.. dit las ik uit.

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 1J0 907 379 G
    Component: ABS 20 IE CAN 0001
    Coding: 03504
    Shop #: WSC 06435
    1 Fault Found:
    01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
    16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
    driven by instinct.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Ziet er niet zo best uit... is in ieder geval niet zoiets simpels als een sensortje.

    Ik hoop voor je vriendin dat er iets met de bekabeling is, anders wordt het een duur geintje!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  7. #7

    Standaard

    Ik hoop dan maar wel dat het bij mij een sensor is. Weet iemand hoe duur zo'n ABS pomp is? Als die bij mij kapot is scoor ik er wel eentje op de sloop ken wel een aantal hobyisten die hem er voor nog geen 50 euro inzetten.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartNL
    Ik hoop dan maar wel dat het bij mij een sensor is. Weet iemand hoe duur zo'n ABS pomp is?

    Zie boven in het topic...........


    1300 euro dus
    Ik haat bumperklevers... Had er vanmorgen nog een voor me!
    S8 360PK 2000

  10. #9

    Standaard

    Uitspraak als volgt:

    Pomp is niets mis mee. Het regelapparaat voor ABS en de hydrailische regeleenheid moet vervangen worden. Totale kosten inc inbouw 1580 euro.

    Het spul is niet op voorraad.

    1J0 907375N regelapparaat voor abs 528 euro
    1j0 698 117A Hydraulische regeleenheid met monate-delen 559 euro.

    Word je wel verdrietig van.
    driven by instinct.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Dat zijn de mindere berichten, misschien even op ebay scharrelen of daar nog iets te vinden is? Ik vrees van niet en dat je (vriendin) dus dikke pech heeft.

    Regelapparaten komen wel regelmatig voorbij, misschien een overweging om tijdelijk zonder ABS te rijden en binnekort een regelapparaat scoren?
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  12. #11

    Standaard

    jup.. het is ook geen afkeuringseis mits ze het lampje niet zien branden. Kwestie van zekering er uit dacht ik als ik de checklist kijk op http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html met de foutcode-fixes. Ik heb Coen Donkers al gemaild of ie wat heeft. (iig niet in de online voorraad)

    Ik zou bij god niet weten hoe het er uitziet anders had ik wel een sloper opgezocht. Als dat al überhaubt mogelijk is. Tips zijn welkom.
    driven by instinct.

  13. #12
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    pffff dat is een duur grapje ja. :shock:

    volgens mij zijn er weinig andere manier om dit op te lossen.
    zoek goed naar een sloop a3, die onderdelen kosten wel een stuk minder in ieder geval.
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  14. #13

    Standaard

    Ik ga morgen mijn auto laten uitlezen, reset werkte ook al niet (accu). wss zit er een vuiltje tussen een van de sensoren.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  15. #14

    Standaard

    Bij mijn A3 zitten ze tussen de remschijven in zeg maar. Tijdens het wisselen van de schijven de sensoren met perslucht schoongeblazen. Kwam veel stofzooi uit! Volgens mij kan je er ook wel bij als de schijven er nog opzitten, via de achterkant van de schijf. Zou dat eerst maar is proberen voordat je aan het vervangen gaat?
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  16. #15
    RayTDI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb een paar weken geleden precies hetzelfde gehad met mijn A3, na het uitlezen bleek het de sensor te zijn (gelukkig)

    Om de sensor goed schoon te maken kun je wel het beste je remschijven eraf te halen.
    ...You need people like me to point your f*cking finger at and say that's the bad guy!

  17. #16

    Standaard

    n.v.t.
    Laatst gewijzigd door BartNL; 22-06-09 om 17:04.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartNL
    1300 Euro? waar haalt men dat vandaan, er is mij verteld door de monteur dat een nieuwe net 600 euro kost.
    1300 inclusief werkuren. 600 exclusief vermoed ik.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  19. #18

    Standaard

    1J0 907375N regelapparaat voor abs 528 euro
    1j0 698 117A Hydraulische regeleenheid (dat is de ABS pomp) met montate-delen 559 euro.
    driven by instinct.

  20. #19

    Standaard

    2e hands zijn ze gelukkig wat goedkoper rond de 100-150 euro.

    Er werd me ook verteld dat oudere A3 modellen een wat slechtere pomp gebruikte en dat deze toen der tijd kostenloos werd vervangen voor een goed exemplaar, weet iemand hier iets meer van?
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  21. #20

    Standaard

    ik heb dus ook hetzelfde probleem met min a3, abs pomp en regelunit moeten vervangen worden, heeft iemand een adres of website of iets dergelijke waar ik deze onderdelen kan vinden? ben al een hele tijd op zoek maar kan er geen vinden.. en hoe kom ik achter de exacte type nummers die bij de abs onderdelen voor mijn auto horen?

    please hulp gezocht :cry:

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •