Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 61

Onderwerp: ombouw naar s3 voorbumper + achterbumper

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard ombouw naar s3 voorbumper + achterbumper

    zo de tijd is aangebroken, na een half jaar standaard te hebben gereden ben ik de afgelopen twee weken volop bezig geweest aan mn verlanglijstje van o.a;
    originele facelift hella xenon koplampen, s3 voorbumper, s3 achterbumper monteren en rvs uitlaatpijpjes laten maken.

    vorige week zijn de bumpers pas gemaakt op de spatborden van de auto, liggen nu denk ik te drogen bij de spuiter, zouden morgen klaar zijn.
    Koplampen heb ik er ook inmiddels in zitten, stekkertjes veranderd ect..

    hopelijk kan ik dit allemaal zaterdag op de auto gaan monteren, inzetlijst van voorbumper (waar de luchtroosters in komen) staat nog in bestelling bij pon.
    In duitsland liggen in het magazijn de onderdelen voor s3 verkeerd genummerd, alles ligt verkeerd om, ik had eerst een voorbumper besteld kreeg ik achterbumper en nog wat diverse andere delen die verkeerd omgeleverd werden dus lekker...
    Alleen nu mag de plaatselijke dealer niets zomaar iets van die delen bestellen totdat pon toestemming krijgt van audi duitsland wanneer deze dat grondig hebben uitgezocht hoe het zover kon komen.

    zal zaterdag avond wat pics posten..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    Vet vet vet bruut. Dit zijn echt de enige bumper, voor en achter die echt stoer staan op een A3. Waarom heb je niet meteen de zijkappen (voor) van de S3 erbij besteld als je toch bezig bent?

    Wat heeft de achterbumper jou gekost? en wat de voorbumper.

    Heb gelezen dat de voorbumper zonder de extra zijkappen voor niet helemaal naadloos aansluit op een gewone A3.

    Daarbij vraag ik me af wat er nou helemaal anders is aan de voorbumper van de S3 behalve de mistkoplampen hierin dan, vraag me af of je deze zelf er niet in kan plaatse de orginele bumper dan.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.862
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inlaat onderin is groter bij de S3 en de grill is ook anders van vorm, S3-grill past niet in een A3-voorbumper.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    WOW vet! ben idd ook heel benieuwd wat dat kost! maar die achterbumper! te mooi echt!

    dit ga ik zeker volgen! we need more pics! 8)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    @ wabs: ik heb de voorschermen express niet besteld omdat ik dan de dorpelzijde onder weer moet aanpassen d.m.v stuk van oude scherm er aan te lassen. op het duitse forum van a3-freunde staat een workshop; hoe een s3 voorbumper te monteren op een a3 8L, zie http://www.a3-freunde.de/workshops/docs/s3front.pdf.

    Voorbumper past gewoon op de originele geleidingsprofielen, alle bout gaten van de bumper komen overeen met de standaard bumper, alleen in de spatschermen moeten de gaatjes veranderd worden omdat de s3 bumper met 5 torx boutjes vastzit ipv 3.

    Achterbumper is wat meer werk, heb ik wat uurtjes aan gefohnt om hem in model te krijgen, bumper loopt namelijk te breed uit, achter heb ik wel s3 geleidingsprofielen (ook deze moet je op maat fohnen) gemonteerd anders kwam aan de onderkant buiten de plastic binnenkuip.

    voorbumper kost compleet incl. roosters ect.. maar excl. mistlampen, nieuw ongeveer 600 euro incl. btw
    achterbumper had ik via marktplaats voor 40 euro, zit rechtsachter een beschadiging op, inzetstuk achter kost 70 euro incl.

    Hier gaat voor mij wat korting vanaf, dus al om al met spuiten ben ik rond de 800 euro kwijt.


  6. #6

    Standaard

    Hier staat em! Zal mijn zin dan maar herhalen. Heel benieuwd naar het eindresultaat...

  7. #7

    Standaard

    Ah netjes, wat bedoel je met gefohnt om hem in model te krijgen. Wordt het plastic zo warm van een fohn dat je het kan buigen? Als je het verkeerd doet lijkt het me niet ten goede komen aan de S3 bumper?

    Weet je toevallig hoe duur en waar ik die roosters van eenS3 bumper kan krijgen?
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Das toch gewoon een verf fohn? die zorden warm zat, wordt het plastic lekker soepel, dan ff houden zoals je het wil hebben en dan laten afkoelen...? (nog nooit gedaan maar lijkt me dat het zo iets is

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    klopt helemaal wat je zegt Wabs, zo heb ik het gedaan.

    zal zaterdag gelijk bij de pics de onderdeelnummers posten incl. prijzen

  11. #10

    Standaard

    ik ben ook opzoek geweest naar een S3 achterbumper.

    Ik heb er één op de kop weten te tikken in Duitsland. De verzendkosten zijn 70 euro volgens hem, naar mijn mening een beetje veel?

    EDÏT: Niet uit Duitsland maar uit Polen sorry :P dus dat valt nog mee. Als ik hem voor 70 euro kan krijgen heb ik in totaal 140 euro betaalt. Opzich niet verkeerd incl, PDC

    Ben benieuwd naar de prijsen en naar je project
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  12. #11

    Standaard

    het ziet er allemaal puik uit!

    wat is eigenlijk het verschil tussen de s bumpers, en de orginele?
    alleen de spoilers onder de bumpers zijn toch verschillend?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    s3 bumpers bestaan uit een stuk en zijn lopen naar onder veel breder uit.

    70 euro voor verzending is volgens mij redelijk normaal, vriend van me had laatst via ebay een M pakket voorbumper gekocht van iemand uit oostenrijk en die rekende ook iets van 75 euro, pakketje is aardig groot vergis dat niet :-D

  14. #13

    Standaard

    heb je toevallig ook meteen ordernummer voor dat kleine spoilertje boven op de klep?! (Dus niet dat foute aftermarker ding maar gewoon dat ding dat jij ook hebt)

    met prijs uiteraard :P

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    nee helaas, zat al op de auto toen ik hem kocht. denk dat ik hem in het voorjaar eraf haal en een originele s3 spoiler ervoor in de plaats zet.

  16. #15

    Standaard

    als je deze dan kwijt wil mag je me PB-en moet ik um alleen zilver spuiten, maar dat komt wel goed!

  17. #16

    Standaard

    Waar blijven de picca's? en de update
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    hoi mooi project, ben zelf ook bezig en heb de bumper en zijschermen al klaar ben alleen nog op zoek naar de achterbumper. Ik heb wel gekozen voor s3 side skirts in combinatie met de zijschermen. Maar dit betekent wel extra werk want aan de achterkant van de side skirt zal er wat aangepast moeten worden want die loopt niet gelijk met de rand van het spatbord. Waar heb je die rvs uitlaat laten maken ik heb namelijk ook intresse ze zien er erg goed uit mooi project ben benieuwd naar de fotos[/b]

  19. #18

    Standaard

    Mooie RVS uitlaat voor een A3 kan je bij EPS het beste bestellen. kost wel wat, 1400 euro voor de hele pijp. Maargoed, dan heb je ook wat!

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    ik zal vanavond wat pics plaatsen,

    RVS uitlaat bestaat eigenlijk gewoon uit 2 RVS pijpen van 60mm, zijn 27 cm lang die op de originele achterdemper gelast zijn, mn voordeel is dat ik enkel de kromme pijpjes hoefde af te slijpen en de rvs pijpen erover heen heb gestoken. dit kan omdat ik een quattro heb, dus hoefde niks te buigen ect. uitlaat zat al precies voor bumpergat alleen lag hij 25 cm erachter. kostte me ca 25 euro materiaal en arbeid. (collega thuis heeft metaalbewerkingsbedrijf) ook heb ik de pijpjes schuin af laten snijden met een hoek van 15 graden, kijkt net ff wat origineler..

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    hierbij wat pics van de achterkant, voorkant is nog niet helemaal klaar, koplampsproeierkapjes moeten nog gemonteerd worden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •