Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 15" wintervelgen onder S3 uit 1999?

  1. #1

    Standaard 15" wintervelgen onder S3 uit 1999?

    Hallo,

    Ik ben van plan om 's winters op winterbanden te gaan rijden. Er liggen nu 17 inch rs4 velgen onder.

    Nu is mijn vraag: Als ik stalen velgen eronder zet waar moet ik dan rekening mee houden? Kan ik er ook bv 15 inch velgen onder zetten of is dit niet verstandig of past dit uberhaupt niet?

    En klopt het dat mijn steek 5 x 112 is?

    BVD!
    Koppel is toch wel lekker!

  2. #2

    Standaard

    Denk dat jouw steek 5x100 is maar dat weet ik niet 100% zeker. Mits geen grotere, andere remmen gemonteerd lijkt me dat 15" wel moet passen.

    S3 experts.. kom er maar in!

  3. #3

    Standaard

    ....heb verder de standaard remmen...312 mm diameter ofzo?
    Koppel is toch wel lekker!

  4. #4
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Je steek is 5x100 en 15 inch gaat niet passen lijkt me.

    bij mijn 17 inch velgen had ik niet bizar veel ruimte tussen binnenkant velg en de remklauw. Achter zou misschien nog gaan, maar voorzijde lijkt me niet te gaan.

    16 inch zou denk ik de minimale maat zijn die past, maar kan je dit niet garanderen. Dit is puur op eigen idee en inzicht

  5. #5

    Standaard

    Ik heb nog wel een set S3 velgen voor je 17" rij je in de winter ook knap.
    Greetz Martijn

    Altijd last van bumperklevers, laatst zat er weer 1 vlak voor me!


  6. #6

    Standaard

    15 inch gaat niet passen om 312mm schijven.
    Audi A3 1.8 20v TURBO 219pk/ 370Nm + Volvo V70N T5 310pk/ 430Nm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    39
    Posts
    335
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    16 inch is idd de kleinste maat velg die gaat passen, let wel op dat deze en lager ET waarde heeft als de normale 16 inch stalen velg. ET 31 is voor S3, normale 16 inch hebben ET 42. steek is idd 5x100

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Dank allen!Ben weer wat wijzer. Ga ff rondneuzen....
    Koppel is toch wel lekker!

  10. #9

    Standaard

    15'' gaat inderdaad niet passen, kijk wel even of 16'' winterbanden wel goed verkrijgbaar en wat de prijs van deze zijn.

    ik rij zelf met 17'' winterwielen.

  11. #10

    Standaard

    Tjah persoonlijk vind ik het gebruik van winterbanden bij ons klimaat van tegenwoordig nogal overbodig hoor. In Augustus regent het met 20 graden, in Januari regent het met 3 graden. Kan je beter goede regenbanden kopen. Doe je het om je velgen netjes te houden voor die 2 keer per jaar dat ze nog pekelen s'nachts kocht ik een setje ge(mis)bruikte 17" lichtmetalen velgen via Marktplaats met wat vrouwelijke parkeerkloven erin ofzo. Ziet er (van een afstandje) nog altijd beter uit als 15" staal, en voor die paar maanden per jaar dat je er mee rijdt is het echt niet zo dat je je blauw betaald aan banden. Persoonlijk rij ik het hele jaar door met dezelfde banden/velgen. Mocht het spekglad zijn ga ik toch nie rijden, mochten ze gepekeld hebben spuit ik toch zowiezo de hele auto schoon als ik thuiskom.

  12. #11
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    heb 14 pagina's voor je in de aanbieding.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •