Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: boordcomputer vervangen, herkent sleutel niet meer?

  1. #1

    Standaard boordcomputer vervangen, herkent sleutel niet meer?

    Hoi,

    Ik heb een audi a3 met als bouwjaar 1997, 1.6 bezine.
    Nou is vorige week mijn boordcomputer kapot gegaan en heb nu een 2 handse op de kop weten te tikken.
    Nu ik hem erin gemonteerd heb gaat op mijn deshboard het lampje van mijn sleutel knipperen.

    Ik heb hiervoor een megane gehad, toen ik een nieuwe sleutel moest kopen moest de computer hem opnieuw herkennen. Om de sleutel te herkennen moest ik een aantal handelingen doen zoals twee keer mijn contact snel aan en uit doen en nog een paar van deze handelingen er achter aan.

    Ik denk dat nu ook zo iets moet gebeuren.

    Als iemand weet hoe je dit moet doen of waar dat lampje met de sleutel voor dient hoor ik graag.
    M.v.g. Ajoep.

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    dit moet je met vagcom inlaten stellen door de dealer.de code van de startonderbreking/sleutelherkenning zit in je cockpit.De dealer kan de code opvragen bij audi duitsland.
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    dus het is niet zo dat ik met een aantal handelingen hem zelf kan programmeren?
    Het moet echt met de vag-com?

    (weet iemand mischien een goed adresje in Rotterdam?)
    Ajoep.

  4. #4
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Nee, anders zou het wel erg gemakkelijk gaan om een auto te stelen

    Je moet de sleutels inleren in de tellerunit. Hiervoor heb je een code nodig om in de tellerunit te komen. Deze geheime code zou dus eigenlijk bij de vervangende unit moeten zitten. Zo niet dan moet je of naar de dealer of iemand die 't voor jou kan omzetten. Zonder die code kom je niet ver met Vagcom.

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Maar kan ik mijn oude computer dan niet meenemen, want daar staat toch dan wel de code van de sleutel in?
    Volgens de dealer stonden er 6 fout meldingen in de computer zelf die niet op te lossen waren.
    Het zou mij alleen al 1000 euro kosten om een computer door hun te laten inbouwen.
    Daarna zouden ze nog eens gaan kijken of er nog iets anders aan de hand zou zijn.
    Nu heeft uittlezen bij de dealer al 125 euro gekost en heb de computer gehaald voor 150 euro.
    Een stuk goedkoper dan dat ik bij de dealer kwijt zou zijn.
    Er is volgens de dealer niks mis met sleutels dus zou hem alleen maar in moeten programmeren.

    Ajoep.


  6. #6
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    wat zijn je klachten, wat zijn de foutcodes ?
    je kan je oude klok meenemen, maar denk niet dat je nu nog ver kan rijden met die nieuwe klok...
    Audi A2 1.4 aua

  7. #7

    Standaard

    Hoi,

    Ik kan hellemaal niet rijden.
    Bij de oude was het zo dat ik van de snelweg af kwam en hij plotseling uit viel voor het eerst.
    Daarna gestart en hij deed het weer.
    de volgende dag deed hij niks meer. na heel lang doorstarten en proberen toch maar de anwb erbij gehaald.
    die heeft er naar gekeken en zei dat het mischien de sleutels kan zijn heeft nog zijn startkabel erop gezet voor volgens hem een extra boost ook dit maakte niks uit want hij heeft hem niet aan de praat gekregen.
    Ik heb hem de volgende dag naar de dealer gesleept die hem uitgelezen heeft en zegt dat de computer 6 fouten aangeeft.
    Volgens hem waren een aantal chip of diodes of weerstanden doorgebrand dit kan komen door de anwb of het doorstarten wat ik zelf heb gedaan. maar de fout waarom hij in eerste instantie uitviel kon hij mij niet vertellen.
    hij zou een nieuwe computer monteren voor 1000 euro en van daar verder kijken.
    Dus als dat het niet was zou het mij nog meer kosten.
    heb nu 1 van de sloop gehaald met 3 maanden garantie en die gemonteerd. hij start niet en op het tellerunit knippert het lampje met een sleutel.
    dus als ik hem ergens breng moet ik hem weer slepen.

    Ajoep.

    (klok?)
    Laatst gewijzigd door Ajoep; 01-06-09 om 11:37.

  8. Ad
  9. #8
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Da's een goeie. Het spontaan uitvallen kan eigenlijk niet door de tellerunit komen. Het niet starten (of starten maar direct weer stil vallen) wel, b.v. door een slechte ring die om het contactslot zit voor de startblokkering.

    Het doorbranden van IC's door doorstarten kan niet. Het kapot gaan door startkabels zou kunnen, maar dan verwacht ik dat het niet in de tellerunit is gebeurd.

    Het is interessant om te weten welke 6 foutcodes erin staan...

  10. #9
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    idd, deze storing gaat hem niet in de klok (tellerunit) zitten denk ik.
    Audi A2 1.4 aua

  11. #10

    Standaard

    volgens mij is er ook niks mee mis met de klok.
    Als jullie iemand in rotterdam of omgeving weten die hem kunnen uitlezen (vag-com) kan hem daar naar toe brengen om erachter te komen welke fouten hij aangeeft.

    volgens mij is het zo dat nu ik een ander computer gezet heb hij nog de oude code heeft van de vorige sleutels waar hij uit gehaald is. mijn sleutels hebben ook een code en volgens mij moeten die er nu ingeprogrammeerd worden.

    Ajoep.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •