Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: S3 schokt op turbo

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    jha daar ben ik geweest maar kon het in die maat niet vinden.

    Update:
    Eens wezen kijken bij een andere en toch wat gevonden.
    Het is wel wat knutsel werk maar het gaat vast goed komen.
    Laatst gewijzigd door Speeddd; 28-07-09 om 13:54.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Morgen ga ik die druk test doen maar voor dat ik ga doen had ik nog even een vraag.
    Aan de inlaatspruitstuk zit een ding vast geschroeft wat een beetje lijkt op een klep.
    Wat is dat?

    Mijn vermoede gaat nu uit naar dat ding.
    Aan gezien hij wel netjes afblaast.

  3. #23
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    een foto zegt meer dan 1000 woorden....


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Druk test gedaan maar alles is ok.
    Vandaag ook nog even naar pon geweest omdat ik nog wat poets werk te goed had van ze.
    Gelijk daar hem nogmaals laten uit lezen en wederom niets te vinden.

    @Henkjan:
    De foto komt eraan.

  5. #25

    Standaard

    Bedoel je het gasklephuis?
    Audi A3 1.8T
    Audi S4 limousine 2.7 Biturbo


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Ik moest een ouwe foto pakken omdat het USB snoertje zoek is.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #27

    Standaard

    Ja, dat is je gasklephuis.
    je kunt deze van binnen schoonmaken door de grote slang eraf te halen en dan de klep te reinigen met een beetje benzine op een schone doek ofzo, je kunt de klep draaien zodat je overal beter tussen komt, je kan het gasklephuis er ook helemaal af halen door de inbus boutjes los te halen.

    toch denk ik eerder dat de N75 de boosdoener is i.p.v je gasklep
    Audi A3 1.8T
    Audi S4 limousine 2.7 Biturbo

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Als je dit topic helemaal had gelezen dan had je kunnen lezen dat ie al vervangen is zonder rezultaat.

    Maar iig bedankt voor je reactie.
    Dan ga ik daar misschien nog wel even mee stoeien.
    Laatst gewijzigd door Speeddd; 01-08-09 om 21:15.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    @ LEDlight:
    Ik ben een beetje met de gasklephuis bezig geweest maar ik kom er niet helemaal uit.
    Die klep krijg ik niet van zijn plek af als ik er tegen aan druk.
    Is dat normaal dat het zo moeilijk gaat?

    Update:
    Ik heb hem nu los gekregen en schoon gemaakt. (wat een plakbende daarin)
    Gelijk even een proef ritje gemaakt.
    Maar nu is hij helemaal niets meer.
    Totaal geen kracht waneer hij op de turbo gaat rijden.


    Gelijk maar langs de garage gegaan om een afspraak te maken voor volgende week zaterdag.
    Ik begin het nu zat te worden.
    Laatst gewijzigd door Speeddd; 05-08-09 om 15:03.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Vandaag dus bij de garage geweest en ze hebben er een stukje meer gereden.
    Hun vermoede is dat het aan de ontsteking ligt.
    Het lijkt er op dat hij dan op 3 cilinders gaat lopen en dat hij het af en toe het dan wel doet wat dus dat schokken veroorzaakt.
    Komende zaterdag gaan er nieuwe bougies in en word er een waterslang vervangen omdat die lekt.
    Als dat het niet is dan gaan er 3 nieuwe bobines in.
    Er is voor een tijdje terug al 1 bobine vervangen omdat die stuk was.

    Word vervolgt dus.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Vandaag weer naar de garage geweest en dus de bougies laten vervangen.
    Dit was hoog nodig, de ene was nog zwarter dan de andere, echt niet normaal.
    Maar dit heeft echter bijna niet geholpen.
    Nu schokt hij wel weer inplaats van helemaal niets dus dat is misschien een klein plus puntje.
    Maandag word er besloten wat we verder gaan doen.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Het probleem is verholpen.
    Het was dus een bobine die langzaam en half kapot ging.

  14. #33

    Standaard

    Ah nice dat het weer goed is.
    Lees het best vaak dat de bobines het probleem zijn met dit type blok, wat kosten ze eigenlijk per stuk als ik vragen mag>
    Nu weer genieten van het vermogen.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Nu is het zeker weer genieten.
    Morgen zal ik dat even navragen.
    Dan moet ik de auto inleveren voor om een waterslang/mondstukje te vervangen die in backorder was gezet.
    Dat gaat wel een dure grap worden reken ik op, omdat het laag naast de moter zit.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    41
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Voor de bobine moet ik 46,76 euro betalen.

  17. #36

    Standaard

    Ok erg bedankt voor de info.
    Valt me mee.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  18. #37
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  19. #38

    Standaard

    Ik had eigenlijk hetzelfde met mijn S3, als je volgas gaf. Waarmee de turbo z'n werk moest doen, schokte hij een paar keer voordat hij echt in één streep ging.

    Ze dachten dat het aan de bougies lag, en diezelfde middag nog andere bougies erin gezet á 17 euro stuk. En toen liep die als een zonnetje. Bleek dat de originele bougies er nog in zaten (toen ik ze vervangde stond er 109.000 op de teller).

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •