Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: + 100 RPM na loslaten gaspedaal

  1. #1

    Smile + 100 RPM na loslaten gaspedaal

    Beste audiliefhebbers,

    ik heb vanaf ong 2000 toeren het volgende, na het loslaten van mij gaspedaal zie ik op de toerenteller dat ie ff +100 rpm toeneemt voordat ie daalt, ik heb nog een gaskabel, zou t daaraan liggen of zou t met de turbo te maken hebben aangezien het probleem zich alleen voordoet vanaf 1800 rpm.

    ik hoor het graag
    Audi A3 8L 1.8 t chipped, catless, fearless

  2. #2
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    jezus wat heb jij problemen met je auto... of lijkt dat maar zo ?
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  3. #3

    Standaard

    Ja helaas wel de laatste tijd, veel dingen worden onder garantie voor mij geregeld want een stakker van een garage in de haarlemmerliede had teveel olie bijgevuld en sindsdien regent het problemen. heb de olie al natuurlijk laten vacuumen maar denk dat er t 1 en ander verstopt is.
    Audi A3 8L 1.8 t chipped, catless, fearless

  4. #4

    Standaard

    beetje apart, trap je niet ook dan precies je koppeling in? Want dan is het vrij normaal..

    Als je volgas geeft, en vervolgens loslaat, en hij blijft nog eventjes sleuren, dan is het natuurlijk niet in orde.. als je je gaspedaal loslaat, moet hij ook meteen loslaat. Juist met een gaskabel!

  5. #5

    Standaard

    Kijk even naar de Diverter valve, kan goed dat dit het probleem is.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)


  6. #6

    Standaard

    Ik heb de valve al losgehaald, ga m ff lekker schoonmaken maar t probleem doet zich ook voor met de standaard valve. t is trouwens ook niet gepaard met loslaten van de koppeling, gwn puur op gas maar bedankt voor het meedenken.
    Audi A3 8L 1.8 t chipped, catless, fearless

  7. #7

    Standaard

    Ik heb dit namelijk ook, niet dat ik er ooit last van heb, maar bij mij is het, dacht ik, gekomen door het plaatsen van een Forge DV 006. Ik denk omdat deze een strakkere veer heeft om de druk vast te houden dat dit het zou kunnen veroorzaken. Ben benieuwd naar andere oplossingen...
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    ohja, nu ik erover nadenk.. het zou natuurlijk kunnen.. als de druk in inlaat te lang blijft hangen doordat je dumpvalve niet goed reageert.. maar wel apart..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •