Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 73 van de 73

Onderwerp: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

  1. #61

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Hallo,

    Ik heb dezelfde problemen met dezelfde auto. Ik heb hem uit laten lezen en kreeg de volgende foutcodes: p0201, p0202 (Injector Circuit Fault in electrical circuit).
    De foutcodes laten wissen, toen ging het een paar dagen goed. Ik heb het idee dat het enigzins verband houdt met de airco.
    Ik ben een absolute leek, maar kan dit allen verband met elkaar hebben. En waar vind ik de luchtmassameter om los te koppelen?

    Alvast bedankt

  2. #62

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wolters125 Bekijk Berichten
    Hallo allen,

    @Kevin, Foto houd je nog te goed. Kan het kabeltje niet meer vinden om de foto's over te zetten naar mijn laptop.
    Koppeling is nog ok. Schijnt een bekend euvel te zijn voor dit type A3.

    Ben nog even bij de garage geweest. Heeft de kogel van de pook gesmeerd en nog een paar andere puntjes onder de kap.
    Schakelt veel soepeler nu, maar het moeilijk in de versnelling vallen blijft.

    Overigens werd uitgebreidt geholpen en geen kosten. Vind dat dat ook gezegd mag worden. Mijn complimenten. Denk dat ik voor mij een goede garage heb gevonden.

    Inhouden blijft. Ook tijdens constante snelheid is het soms net als of er een stevige windvlaag tegen komt.
    Nog maar eens terug brengen. Er zou dan met vanalles geprobeerd worden.

    Ik denk ook dat er iets van een dier onder de kap huis heeft gehouden.


    Mocht iemand nog een idee of tip hebben hoor ik het graag.

    Bedankt weer.

    Met vriendelijke groet,


    Niels
    Er bestaat nog een mogelijkheid dat je Katalysator kaduuk is. De steen wil nog wel eens een kwart slag draaien waardoor de druk niet goed uit de uitlaat geperst kan worden. De kanaaltjes worden afgeblokt, je kunt dit nog eens checken door je gas lot te laten en daarna weer vol in te drukken (dit steeds herhalen). Je auto gaat schokken, maar je moet ook een paar beste ploffen uit de uitlaat horen komen. Dit betekent dat er teveel druk opgebouwd wordt alvorens het weg kan. Je kunt aan de hand van een code op je kentekenbewijs controleren of je zonder Kat mag rijden (U5 of U9 code meen ik?). Afhankelijk van wanneer je weer een APK hebt, kan je er ook voor kiezen om tijdelijk de Kat te laten vervallen en er een stuk buis tussen te laten zetten. Katalysatoren zijn leuk en aardig, maar kunnen echt een bottleneck gaan vormen.

    Overigens helpt het niet alleen om je schakelpook kogel opnieuw te laten smeren, de schakelstang moet afgesteld worden + de schakelkabels om er voor te zorgen dat deze weer soepel gaat schakelen en goed in de versnelling gaat.

  3. #63
    wolters125's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Hallo Mitch,

    Ik heb het eens geprobeerd wat jij aangaf.
    Gas in en uit en dit een aantal keren herhalen. Eigenlijk dus pompend gas geven.
    Ik heb dan geen plofjes.
    Wel heb ik het idee dat de motor dan weer minder gaat inhouden.

    Zelf viel mij eigenlijk nu iets anders op.
    Omdat ik er geen regelmaat in zag wanneer de motor inhoud ben ik er steeds meer op gaan letten.
    Wat mij opvalt vooralsnog is dat wanneer de auto inhoud hij ook slecht schakeld.
    Schakeld hij soepel heb ik ook geen last van inhouden.
    Het kan toeval zijn maar dit is me nu al een paar keer opgevallen.

    Zou het inhouden dan dus verband kunnen hebben met de aandrijving?

    Hij gaat sowieso nog eens terug naar de garage.
    We hadden afgesproken om het nog eens aan te kijken hoe t ging naar de beurt en varvangen van slangen.
    Stationair is hij nu weer ok, alleen inhouden is weer terug en heb dan nu ook problemen met de versnellingen.
    Mogelijk dat dit dan te verhelpen is met het afstellen van de schakelstangen/kabels.

    Verder is mij nog iets opgevallen met dit mooie weer.
    Ik vind het dan wel eens lekker om de raam op te hebben.
    Het viel mij op dat soms bij het intrappen van de koppeling er een piepend geluid te horen is. Zoiets als de v-snaar ook kan maken.
    Koppeling gaat dan ook niet helemaal soepel naar beneden. Laatste stukje voelt dan raar. Soms heel stroef of schokkerig.
    Koppeling zelf lijkt mij nog wel ok. Geen doorslippen.

    Iemand suggesties of tips?

    Bedankt weer voor het meedenken.

    Mvg,

    Niels

  4. #64

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Niels,

    Heb je ook direct het gas los gelaten? Intrappen en los, dit snel achter elkaar. Als hij stationair loopt, hoor je dan ook kleine plofjes uit de uitlaat komen? Als het goed is heb je een hydraulische koppeling, deze moet je kunnen ontluchten, wellicht dat het helpt? Het piepen is waarschijnlijk een druklager, of simpelweg de droogte door warmte.

  5. #65
    wolters125's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MitchR Bekijk Berichten
    Niels,

    Heb je ook direct het gas los gelaten? Intrappen en los, dit snel achter elkaar. Als hij stationair loopt, hoor je dan ook kleine plofjes uit de uitlaat komen? Als het goed is heb je een hydraulische koppeling, deze moet je kunnen ontluchten, wellicht dat het helpt? Het piepen is waarschijnlijk een druklager, of simpelweg de droogte door warmte.
    Mitch,

    Dit heb ik zo gedaan ja. Intrappen en weer helemaal voet eraf. Dit herhaald maar geen plofjes.
    Bij stilstand geen plofjes. Wel geeft hij geen constant geluid aan de uitlaat bij stationair.
    Net als of er heel even een hikje tussendoor komt.

    Is het overigens juist wel of juist niet de bedoeling de plofjes te horen?

    Over druk gesporken. Het lijkt wel of hij idd tegendruk krijgt.
    Alles boven de 4000 toeren is alsof er een turbo in komt. Trekt dan heel goed.


    Koppeling laat ik wel even nakijken als ik ook naar de stangen laat kijken.

    Bedankt.

    mvg,

    Niels


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan was bij de dealer mbt de eerder beschreven problemen. Bij mij waren ook een kapotte (gescheurde) luchtslang en vieze gashuisklep de boosdoeners. Ze hebben een nieuwe slang gemonteerd, gashuisklep gereinigd en opnieuw ingesteld en de boel goed nagelopen.
    Rij er nu weer een paar dagen mee en het scheelt echt aanzienlijk. Hij rijdt een stuk beter en lijkt ook sneller zelfs. Bij stationair draaien loopt hij weer veel soepeler en regelmatiger. Het inhouden is zo goed als verdwenen, hoewel ik denk dat hij altijd wel ietsje inhoud.
    Verder blijkt de theromostaat kapot te zijn en de raammotor van de electrische r.v. raam. Zo'n raammotor kost 300 euro en thermostaat 250 euro. Heb het beide er niet voor over en vind het nogal duur. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Misschien langs de sloog voor gebruikte onderdelen??

    Hoor het wel.

    Groeten,

    Kevin

  7. #67
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    €250 voor een thermostaat? Ik zie bij www.hbase.nl een thermoschakelaar voor €22,10 voor mijn 2.8 v6, no way dat een 1.6 10x zo duur is.. Kan het zijn dat bij een 1.6 de distributie er ook af moet? Bij mij is dat wel zo, en ben je zo'n 1000 euro kwijt voor de hele meut, al lijkt me dat het bij een 1.6 gewoon plug&play is..

    Raammotor zou ik van de sloop halen, of Coen Donkers (zit in Veghel, weet niet hoe ver dat bij je vandaan is).

  8. Ad
  9. #68
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Bij een 1.8T hoeft de distributie er niet af voor het vervangen van de thermostaat. Staat hier ergens een how to volgens mij.
    www.hbase.nl thermosstaat voor een 1.8T is aan onderdelen 29,70 excl. btw.

    Hier staat een pdf in waarin het vangen staat beschreven dan kan je het zelf doen.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  10. #69
    wolters125's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevesh Bekijk Berichten
    .......
    .
    Verder blijkt de theromostaat kapot te zijn en de raammotor van de electrische r.v. raam. Zo'n raammotor kost 300 euro en thermostaat 250 euro. .........
    Hoor het wel.

    Groeten,

    Kevin
    Beetje erg duur voor een thermostaat.
    Onderdeel kost een 10 euro bij mij.
    Tijd wat nodig is omt vervangen weet ik niet, dat kan ik er zo niet uit halen.
    Laat het een uur zijn. dan zou een 70 euro redelijk zijn.

    Overigens moet ik zelf nog eens terug gaan voor het inhouden en het slecht in de versnelling gaan.

    Mvg,

    Niels

  11. #70

    Smile Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wolters125 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Nog een berichtje van mijn kant.
    Inmiddels weer een tijdje gereden met de gelijmde slang.
    Moet zeggen het is er een stuk beter op geworden.
    Toerental stationair is bijna altijd constant. Hele lichte schommeling soms.
    Inhouden komt ook veel minder voor. Echter wanneer ik snelweg of wat sportiever gereden heb
    heb ik erna wel last van inhouden en soms lijkt het bij constante snelheid een stottering te komen. Even een hapering zeg maar onder het rijden.
    Verder valt mij op dat de temperatuur niet meer altijd volledig oploopt.
    En sinds deze week ruik ik na het rijden iets van verbrande olie vanonder de motorkap(niet altijd) na het rijden. Ik heb echter niets kunnen vinden.
    Vandaag rook ik het ook bij het uitlaatgas. Ruikt dan net als verbrande olie.
    Er komt echter geen blauwe rook oid uit.

    Verder denk ik dat de garage waar hij in onderhoud is geweest een beetje heeft lopen aanrommelen.
    Daarom binnenkort bij een andere garage langs en daar de auto eens goed laten doorlichten.
    Kijken wat er mankeerd en eventueel aan zit te komen nog aan vervangingen/reparaties.

    Wat zou eventueel nog de moeite zijn om te investeren voor dergelijke auto?
    Als het te veel wordt denk ik dat ik helaas afscheid ga nemen van de auto en ga kijken voor een andere.
    Dit zit toch in de planning voor komende 3 jaar. (groter nodig dus kijken voor een mooie a4, wss 1.8T)

    Huidige gegevens:
    a3 uit 1998. 1.6 8L 154500 km verdere staat erg goed (buiten motorisch problemen dan).
    M.i. eigenlijk qua km nog lang niet af te schrijven.

    Graag weer jullie reacties.
    Eventueel nog oorzaken van het probleem.
    Waar eventueel extra op te letten bij onderzoek.
    En wat eventueel nog de moeite zou zijn qua kosten. (geen idee wat de dagwaarde is eigenlijk nog)

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,

    Niels
    goede dag niels

    ik heb je verhaal even zitten lezen met welke problemen jij naar voren komt

    zelf heb ik een audi uit 97 met 90dk op de teller met 60dk op de klok gekocht
    en heb zelf bij tot niks gehad behalve slijtage op banden en remmen dit net 5dk geleden vervangen en het kon nog 10km mee zei de garage maar uit veiligheids overweging dit toch gedaan.

    wat ik alleen wel heb vanaf het begin is stotteren wat ik zelf nu heb gevonden omdat het te erg was
    wat blijkt de bobine is geschuurd en zo op tijden wanneer hij uitzet (als hij warm is )
    gaat stotteren .
    want wat blijkt als je dit probleem hebt zo zegt de garage komt dat niet in de storings melding voor dat heeft dit type nog niet in 97


    enkel wat jij vraagt over jouw auto
    of je hem weg moet doen
    wat ik zo lees vanaf het begin af aan heb je onwijze problemen als ik dat zou hebben zou ik hem de eerste keer terug brengen of verkopen

    ik hoop voor je dat het nog allemaal mee valt


    groeten mikel

  12. #71

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    mikel heb je losse bobine's, 4 stuks dus ofniet?
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  13. #72
    wolters125's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Weer een update van mijn kant.

    Het was de bedoeling om de auto nog eens terug te brengen naar de garage voor het inhouden.
    Eventueel ook om naar het soms moeilijk schakelen te kijken.
    Het liep alleen even anders als verwacht.

    Vorige week vrijdag mijn laatste werkdag voor de vakantie begon meteen al minder.
    Auto schakelde ineens heel slecht. Ontkoppelde niet goed had ik het gevoel.
    Dus garage maar gebelt na aankomst op het werk.
    Met de auto erheen gereden en onderweg ging het steeds slechter. Toen ik bijna bij de garage was zelfs niet meer in een andere versnelling te krijgen als de 4de.
    Maar goed ik was bijna bij de garage en ook aangekomen.
    De auto daar maar laten staan omdat het wss aaan de koppeling lag.
    Jammer genoeg vrijdags geen tijd meer om eraan te beginnen. Niet pretig als je maandags een paar daagjes weg wil gaan.
    Was er van uit gegaan dat de auto divoorlopig geen problemen zou geven buiten het inhouden, maar goed.

    Uiteindelijk de auto na de korte vakantie kunnen ophalen.
    Vervangen:
    Koppeling, drukstang was verbrand, druklager kapot en de gaffel vervangen want die bleek ook gescheurd.
    Tevens ook de bakolie vervangen omdat het druklager kapot was en mogelijk deeltjes in de olie waren gekomen.
    Moet zeggen het is een hele verbetering. Koppeling en schakelen loopt lekker soepel.
    Voor mijn gevoel beter als toen ik hem kocht.

    Verder ook maar meteen naar het inhouden laten kijken.
    En wat blijkt het uiteindelijk toch te zijn; De luchtmassameter.
    Denk dus dat deze vorig jaar(nog geen heel jaar geleden) of niet vervangen is, of door een defecte vervangen is (jaartal 1997 stond erop dus vermoedelijk nog de originele).

    Status dan nu is dat de auto heerlijk rijdt. Geen problemen. Accelereerd mooi. Geen inhouden meer.
    Schakelen gaat heerlijk. Weer een genot om te rijden.
    Heeft me dus bij elkaar veel geld gekost maar goed, het is opgelost en daar ben ik erg blij mee.
    Dikke + voor de huidige garage.
    Ik werd er weer uitgebreidt geholpen en niets was te veel.

    Ik hoop dat mensen wat aan dit verhaal hebben.


    Ik ga verder met nog 2 kleine probleempjes.
    De raam aan bijrijderskant wil niet meer omhoog, vermoed de meenemers. Of mss mogelijk om deze eens te smeren wat ik gebruik die kant zelden.
    En nog wat probleempjes met de radio. Bij starten wel ontvangst en gaan de weg de rit valt ontvangst weg. Dit is altijd en overal.
    Dus ik heb nog wat te doen.

    Allen bedankt voor de hulp en adviezen en graag te ziens.

    Met vriendelijke groet,

    Niels

  14. #73
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: problemen A3 1.6 8L 1998 oa inhouden

    Misschien even een apart topic hierover aanmaken, dat is overzichtelijker.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •