Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 126

Onderwerp: "Boost Pressure Test"

  1. #21
    Michel S-3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stigissimo Bekijk Berichten
    bij mij kwam er nog steeds lucht door de oliedop en carterontluchting als ik de zaak voor het gasklephuis afdopte, verhaal van openstaande kleppen gaat dan niet op. Zal binnenkort eens gedeelte voor gedeelte testen.

    Dit klopt want dan test je alleen de drukbuis en intercoolers, dus niet je carterventilatie (volgens mij??). Wat er misschien bij jouw aan de hand is Stigissmo is dat het drukklepje in de carterventilatieslang van het spruitstuk naar het t-stuk kapot is ?????

  2. #22
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Bedankt Michel, zal morgen eens op onderzoek. Weet nog niet helemaal wat je bedoelt, de situatie onder het inlaatspruitstuk nog nooit goed onderzocht omdat het zo slecht te bereiken is.
    Toevallig één van deze kleppen/slangen?

  3. #23
    Michel S-3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    De slang en klep staan niet op deze tekening.



    Nummer 6 en 10

    Onderdeelnummers zijn klep: 035 103 245 A
    en de slang 06a 103 221 C

    Suc6 Stig

  4. #24
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Merci!

  5. #25
    Michel S-3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    O,ja om de vervangen moet ook je peilstokhouder weg, deze zijn vaak broos en breken dus als je gaat vervangen, regel deze dan ook. (kosten paar euro)


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Dit is dus alleen een optie bij de S3? of zit er bij mijn standaard A3 ook een soortgelijk iets?, aangezien het probleem opzich hetzelfde is..
    Laatst gewijzigd door Kil; 25-11-09 om 12:46.

  7. #27
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Welke optie bedoel je? Het plaatje van Michel geldt volgens mij voor alle/veel 1.8 motoren.

  8. Ad
  9. #28
    Michel S-3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Dit is dus alleen een optie bij de S3? of zit er bij mijn standaard A3 ook een soortgelijk iets?, aangezien het probleem opzich hetzelfde is..

    Deze "optie" is voor de volgende motorcodes Kil.

    AGU,AQA,AJQ,
    APP,AUQ,ARZ,
    AUM,APY,AUL

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ja sorry, "optie" "mogelijkheid" ik moest het een naam geven
    Bedankt, dan ga ik dit bij mij ook even nakijken.

  11. #30
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Mijn oliepijlstokhouder (scrabbel tip) was ook gebroken/gescheurd....

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn nieuwe oliepijlstokhouder wil er volgens mij niet zo stevig op als de (gebroken) die er op zat.
    Volgens mij zat de vorige er verder op, deze blijft ook 0.5 cm mee omhoog komen als ik de oliepijlstok er uit haal.. Iemand een idee? durft er niet té hard op te duwen anders kan ik weer een nieuwe gaan halen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Nog een vraag los van de vorige, er zitten kleine scheurtjes in de 2 slangen die van de n75 afkomen, niet helemaal door, maar wel beginnende scheurtjes. Zijn dit nou gewoon vacuumslangen? (te vervangen door die standaard vacuumslangen van bijv. Forge? of moeten deze sterker zijn?)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #33
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    MIst de olie pijlstok misschien een O-ringetje om hem goed te laten klemmen? Is maar sugestie, ik heb er nog nooit 1 hoeven vervangen.

    Ja dit zijn beide vacuüm/druk slangen. Uit voorzorg vervangen lijkt me. Zorg ervoor dat het stevige (gewapende) slangen zijn. Goede benzine slang bijv..
    Die van Forge moeten ook kunnen, die zijn van een dik siliconen dat zich niet zomaar dicht laat knijpen/zuigen.
    Zelf vind ik ze niet prettig omdat ze slap/flexibel zijn, en je ze overal met tyraps vast moet zetten.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Dat is waar, je moet ze inderdaad vast zetten overal. Het is inderdaad wel dik siliconen, maar ik kan ze echter wel met 2 vingers dicht knijpen in tegenstelling tot de originele slangen.. houd dit in dat dat ook gebeurd als ik ze gebruik? of is het geen probleem dat ze wat 'slapper' zijn dan de originele.

    De oliepijlstok mist volgens mij niets. De originele zat er verder op, en er is toen niets gevallen o.i.d bij het verwijderen. Ik probeer er wel wat meer kracht op te zetten, in het ergste geval is het nog een keer 3 euro voor een nieuwe, dat risico is wel te nemen.

  16. #35
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Dat is waar, je moet ze inderdaad vast zetten overal. Het is inderdaad wel dik siliconen, maar ik kan ze echter wel met 2 vingers dicht knijpen in tegenstelling tot de originele slangen.. houd dit in dat dat ook gebeurd als ik ze gebruik? of is het geen probleem dat ze wat 'slapper' zijn dan de originele.
    Ze zijn er wel speciaal voor gemaakt door Forge, ze moeten dus een bepaalde hoeveelheid onderdruk aankunnen voordat ze zichzelf dichtknijpen, maar hoeveel dat is....??? Geen idee.
    Ik vind het zelf ook netter als de slangen gewoon zwart zin i.p.v. blauw. Ik zou kiezen voor goede kwaliteit benzine slang met goede slangklemmen. Is ook goedkoper volgens mij.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Is goed, bedankt voor het antwoord en advies!

  18. #37
    Michel S-3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Mijn nieuwe oliepijlstokhouder wil er volgens mij niet zo stevig op als de (gebroken) die er op zat.
    Volgens mij zat de vorige er verder op, deze blijft ook 0.5 cm mee omhoog komen als ik de oliepijlstok er uit haal.. Iemand een idee? durft er niet té hard op te duwen anders kan ik weer een nieuwe gaan halen.
    Volgens mij mis je wel het o-ringetje....... zie tekening nr. 14

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Op die tekening is het een 2 delige pijlstokhouder? mijn pijlstokhouder is uit 1 deel, dus ik weet niet of dit nog verschil maakt. Ik zal het er straks weer even allemaal af halen, kijken hoe het precies ziet, want zo ziet het er inderdaad naar uit dat ik toch iets mis. Bedankt (Handig die tekeningen! altijd duidelijker dan woorden)

  20. #39
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Het gele buisje is nr 12 op de tekening, is alleen wat korter getekend. Ik kon hem er gewoon stevig opdrukken. Als het goed is haak je het beschermplaatje er weer in wat je aan het inlaatspruitstuk vast zet. Dan moet het goed vast zitten.

    Ipv van een pressure test vandaag nog even een vacuumtest gedaan. Had de inlaatslang achter het filter afgedopt en toen de motor gestart. Die krijgt geen lucht meer, valt uit en aan de ingedeukte slangen kan je zien dat hij vacuum blijft. Geen lekken dus. Kleppendeksel stond ook onder vacuum, via de olievuldop er weer lucht bijgelaten. Andersom met een druktest ontsnapt er dus weer lucht via de carterontluchting. Zou het gewoon een kwestie zij van hoe de kleppen staan?
    Laatst gewijzigd door stigissimo; 28-11-09 om 16:03.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb het er inderdaad maar wat steviger op geduwd, en dat pinnetje onder het beschermplaatje een beetje verbogen, het zit nu inderdaad gewoon stevig!

    Die vacuumtest kon ik nog niet, morgen ook maar even doen! Gewoon de test doen, dan als het vacuum blijft de olievuldop er af, en dat was het?

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •