Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 126

Onderwerp: "Boost Pressure Test"

  1. #41
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    ja, je kunt gewoon de dop gebruiken die je ook gebruikt bij de pressure test. Iets in het ventiel steken of oliedop los maken om er weer lucht bij te laten.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb net de vacuumtest gedaan. De motor valt inderdaad uit, maar dan hoor je een hard gesis (zuigend geluid) en dan zie je alle slangen weer gewoon terug komen naar hun normale positie en is niets meer vacuum (na ongeveer 10 seconde nadat de motor is uitgevallen). De lucht word weer terug gezogen op dezelfde plek waar het er uit komt bij de druk test -> oliepijlstok-houder.

  3. #43
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    hee, dat is vaag. Dat had ik dus niet. Zit dus nog niet helemaal lekker die pijlstok, had je die o-ring er ook om?

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb er nu gewoon een standaard o-ring bij gekocht bij de bouwmarkt, want deze mist bij mij dus weet ook nog wat er precies hoort te zitten, en daarna de onderkant afgekit, morgen even kijken wat hij nu doet, dan laat ik het weer weten.

  5. #45

    Standaard

    Bij een s2 doen we als we een druktest doen de carterventilatie afdoppen, anders blijft ie lekken.
    Sommige doen ook de slang bij het gasklephuis eraf halen en afdoppen, dan test je alleen het inlaattraject.
    Ik heb de carterventilatie helemaal niet meer op de inlaat. En idd staat vaak wel een klep los, maar bij mijn s2 krijg ik hem altijd wel op druk.
    Ik heb voor mijn s2 2 doppen om te testen, 1 voor de inlaatslang en een voor de slang die op de turbo zit, de drukslang zeg maar.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Houd dat van de carterventilatie dan in het deel waar hij uit komt afdoppen + de slang waar de pcv in zit afdoppen?

  7. #47
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Ja dat deed ik dus ook, toen werd mijn olievuldop een soort van fluitketel...

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    en als je de olievuldop er op laat? of is dat niet goed dan?

  10. #49
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Dat was met de dop er op. Als ik hem er af haal dan hoor je de lucht haast niet ontsnappen omdat het gat zo groot is.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Update:
    1 - Druktest met gat voor carterontluchting in inlaat slang afgedopt -> Druk naar 1 bar. Loop langzaam terug (na 34 seconde druk weg). Sissend geluid lijkt bij injectors vandaan te komen, is dat iets wat logisch klinkt?
    2 - Druktest zelfde, maar dan met vinger op zwarte PCV carterontluchting klep -> Zelfde als hierboven, maar dan sist het harder bij de injectors.
    3 - Druktest met slang naar gasklephuis ook afgedopt -> druk blijft 1 bar en loopt niet terug.
    4 - Vacuumtest -> sissend geluid op dezelfde plek als bij druktest.

    Tips en adviezen zijn uiteraard weer meer dan welkom

  12. #51
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Je inlaat, turbo, IC, en slangen daarvan zijn in orde, dus dat scheelt alweer.

    Van de PCV ben ik niet zeker of deze een klein beetje kan lekken, maar volgens mij hoort dat niet, misschien dus maar vervangen.

    Onder de injectoren/inlaatspruitstuk de slangen nalopen.
    Als het je injectoren zelf zouden zijn is er lekkage van je inlaat spruitstuk zelf. gescheurd? (lijkt me sterk maar het kan)

    Met het vervangen van je oliepijlstok heb je de rail voor onder het inlaatspuitstuk los gemaakt. Dit weer doen, en dan testen welke slang of aansluiting er lekt. Slangen voelen met je handen en/of klein spiegeltje ergens achter kijken.
    Zoals mijn slang ook onder het spruitstuk (in de buurt van injectoren) lek bleek.

    Zie maar hoe de schroevendraaier in de slang steekt.

    Laatst gewijzigd door SweeperTT; 01-12-09 om 17:33.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  13. #52
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    En anders kan je volgens mij ook nog de test doen met remreiniger. Motor starten en wat spray'en waar je denkt dat hij lek is, de motor zou wat sneller moeten gaan lopen waar het spul naar binnen kan. Ik weet niet of dit werkt voor het hele turbo systeem.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben nog even verder wezen zoeken, dit is het enige wat ik kan vinden waar iets lek 'lijkt' te zijn. Als iemand me kan vertellen wat het is zou het mooi zijn!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb de pcv nu ook vervangen, maakt geen verschil.

  16. #55
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    De PCV blijft dus een klein beetje lekken? Dit is me bij mij nog niet opgevallen tijdens de tests.

    Uit de foto's kan ik niet echt opmaken waar of wat het is, maar als je de test doet komt daar lucht uit begrijp ik.
    Zijn metalen onderdelen die niet zo makkelijk te vervangen zijn lijkt me. Als daar je/een probleem zit zal het toch een dealer bezoek worden denk ik zomaar.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    de pcv lekt wel maar dit is echt minimaal. waar de lucht echt ontsnapt komt uit de buurt van datgene op de foto hier boven, maar of het écht daar uit komt weet ik niet, het viel me op toen ik daar aan het zoeken was naar een lek, maar als ik die metalen leiding volg die naar boven loopt, loopt hij richting het koelvloeistof reservoir, en daar zit hij op een gewone rubberen slang aangesloten, dus dit zal het waarschijnlijk niet zijn. Waar het écht vandaan lijkt te komen zijn de injectors, maar ik moet nog een manier vinden om dit te testen. Ik heb zoals je aangaf ook onder het spruitstuk gevoeld/gekeken of er lekkende slangen waren, maar voor zover ik het nu heb kunnen controleren zitten daar geen lekken.

  18. #57
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Het koelvloeistof systeem is ook een druk systeem, dus die slang kan daar wel degelijk mee te maken hebben. Er moet dan ergens ook een terugslag klepje in een slang zitten die dicht staat als het systeem vacuüm is.

    Waar loopt de andere kant naar toe?

    Het inlaatspruitstuk verhaal is een lastige. De injectoren zitten daar doorheen gestoken. Het zou dan een probleem met een pakking kunnen zijn of een rubber O-ringetje van een injector. Is het nat of zwart rondom 1 van de injectoren?
    Die injectoren zijn er op zich niet zo moeilijk uit te halen. Is mij gelukt om binnen 10 min. injectoren te vervangen voor grotere versies i.v.m. tunen.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Het is niet zwart of nat rondom de injectoren. De andere kant kan ik niet volgen nu, dus dat ga ik morgen in het licht even bekijken, degene op de foto die omhoog loopt gaat naar de onderkant van het koelvloeistof reservoir, de kant die naar beneden loopt komt uit op dat ding van de 2e foto en stopt daar.

  20. #59
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm.... Ik verwacht dat die metalen leiding dan een koelwater overstort zal zijn. Neemt niet weg dat hij wel lekdicht moet zijn om koelwater problemen te voorkomen.

    Als er niks rond de injectoren zichtbaar is wat lijkt op benzine (nat) en/of ontbranding (zwart) dan zal er ook geen lucht langs lekken lijkt me zo. Blijft over de montage van het inlaatspruitstuk (pakking) of toch iets bij een slang wat je over het hoofd ziet.

    Misschien eens samen met iemand gaan zoeken, en een Lekzoekspray als loctite7100 gebruiken.
    Laatst gewijzigd door SweeperTT; 03-12-09 om 18:59.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Zal ik meteen even bestellen! bedankt voor de link.
    En ik ga dan inderdaad nog maar een keer alle slangen na lopen om te beginnen. Moet de oliedop trouwens niet helemaal afslutien? want heel af en toe sist het daar ook onder vandaan, als hij er gewoon helemaal op zit.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •