Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 126

Onderwerp: "Boost Pressure Test"

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard "Boost Pressure Test"

    Ergens op het forum stond een boost pressure test "how to".
    Ik ben deze test ook gaan uitvoeren op mijn Audi a3 1.8t, er was inderdaad een slang lek waardoor hij niet eens op druk kon komen, nu deze vervangen is komt hij wel op druk, maar dat is na +- 20 seconde weer helemaal verdwenen, alleen niet via de slangen, maar via mijn oliepijlstok.. doe ik iets fout? of heb ik een groter probleem dan een lekkende slang?

  2. #2
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je na het plaatsen van de nieuwe slang de test nog een keer gedaan?
    Of misschien zit er een slang niet op de correcte wijze aangesloten.
    Er zitten in het vacuüm/druk systeem op een aantal plaatsen terusslag klepjes, misschien dat er daar 1 stuk van is, en zo de druk/vacuüm door je carter gaat.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  3. #3
    Michel S-3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Lijkt mij geen probleem, er staan altijd wel 1 van de 12 inlaatkleppen openstaan en zal de lucht zal altijd langs de zuigers via het carter een uitweg zoeken (pijlstok/olievuldop).

    Welke slang was er lek, de bekende onder het inlaatspruitstuk?????

  4. #4

    Standaard

    carter ontluchting zit bij een a3/s3 toch ook aangesloten op de slang van het luchtfilter huis naar het gasklephuis? moet alleen deze losgehaald qoeswn en dan ook die naar de oliedop, of de oliedop eraf uiteraard
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    De slang bij de groene pijl is de slang die lek was (niet aan de kant van de pijl, maar aan het andere uiteinde, waar hij op een plastic stukje zit aangesloten, hier zaten er 6 scheurtjes van een halve centimeter in, geen idee hoe dat daar komt..
    De carter ontluchting had ik los gehaald (als dat tenminste hetgene is bij de rode pijl, dat is in ieder geval wat ik los gehaald had ) en het gat afgedopt (zo stond het beschreven op het forum). Bij de oude slang was het systeem niet eens op druk te brengen, maar nu dat deze vervangen is kan ik hem dus wel gewoon naar 1 bar brengen, maar ik kan niet op verdere eventuele lekken controleren omdat het allemaal bij de olie pijl stok er uit sist ...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg lek.jpg (133,4 KB, 163 keer bekeken)


  6. #6
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Toevallig vandaag ook even een test gedaan. Bij mij kwam er ook veel lucht uit de carter ontluchting. Moeilijk dus om alles op druk te houden, zover het lukt geen lekker kunnen ontdekken. Terugslag klepje niet goed, of vindt dat gewoon zn weg via de inlaatkleppen?

  7. #7
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Er moet bij jullie dan toch nog iets zijn wat niet zit zoals het hoort, want ik kan het systeem op druk zetten & houden. Ik kan ook gewoon de olie vuldop eraf halen zonder dat daar lucht ontsnapt. Je hoort wel duidelijk de olie borrelen in het carter. Heb laatst de druk zelfs kort naar 2 bar gezet zonder problemen.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    @ SweeperTT, Ik heb in ieder geval het pc pijpje met ventiel in de inlaat slang gedaan, luchtdicht met een slangen klem. De carter ontluchting los gehaald, en het gat in de inlaat slang afgedopt en toen de compressor er op gezet. Is er iets wat ik vergeten ben, of klopt het tot dit punt wel gewoon? (en moet ik dat zwarte ding van de carter ontluchting zelfs ook dicht maken? of kan die gewoon zo blijven nadat ik deze uit de inlaat heb gehaald? ).

  10. #9
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Wat je gedaan hebt moet kloppen. De zwarte dop kan je zo los laten liggen, er zit een klep in.

    Wat ik eerder aangaf is dat in het systeem een aantal kleppen zitten die ervoor zorgen dat de druk of vacuüm 1 kant op gestuurd kan worden. Er zit in de buurt van het oliefilter nog een vacuüm/druk slang naar het carter, mss is daar iets verkeerd? Er zitten een aantal slangen bij/onder de olie pijlstok, weet je dus wel zeker dat het geluid uit je peilstok komt.

    Het is in ieder geval zo dat als je iets hoort sissen (lucht) er een lek is wat er niet hoort te zijn. Dat kan langzaam weglopen (zachtjes) zijn, dan is het maar een klein lek. Om deze beter te kunnen zoeken zal je de compressor uit moeten zetten. Het is dus handiger om de test met z'n tweeën te doen.

    Bij mij was het de 1ste keer ook proberen, zoeken, nog een keer proberen, onderdelen loshalen, weer proberen, lekkage vinden, slang vervangen, weer proberen, enz. enz.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    er komt sowieso ook een beetje lucht uit die zwarte dop van de carter ontluchting, maar dit is niet heel veel.. het 'sist' langs de pijlstok, en als ik deze er uit trek hoor je een 'poof' geluid en is de druk in 1x compleet weg, dus het komt wel sowieso hier uit.
    Ik zal het morgen nog een keer gaan proberen, kijken of ik nog iets kan vinden. Ik zal mijn bevindingen weer posten! bedankt voor de info!

  12. #11
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    mmm, bij mij kwam er echt wel veel lucht langs de caterdop. Als ik het systeem op druk had en mn duim er op hield dan werd er een behoorlijke druk op gebouwd, liet ik mn duim los dan liep er zo wel 1 bar weg...

    Heb ook nog even de rode dikke slang die van de turbo komt afgedopt, de carter ontluchting niet losgemaakt (laten zitten). voorzichtig wat druk op gezet, dat ging er grotendeels langs de olie vul dop uit....

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ja hier ook vooral langs de olie vul dop, of de pijlstok.. Zijn die terug slag kleppen te controleren, of is dat niet simpel te doen? (geen idee waar die zitten)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Weet iemand dit? als ik de oliepijlstok afdop, en kijk of de druk dan wel blijft, of dat ik dan misschien wel andere slangen hoor sissen.. kan dat? of stuur ik dan de olie naar plekken waar het niet heen moet o.i.d?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    niemand?

  16. #15
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Kwam dit nog wel tegen in het 1.8T forum van vwvortex: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4653657

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm, valt te proberen, ik vervang hem wel om te testen of dat iets doet, dan laat ik het hier weten voor de anderen. dank je voor de link.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    De oliepijlstok houder was inderdaad een beetje gebroken aan de onderkant, maar hetzelfde probleem blijft nogsteeds.
    Ik heb op een ander forum gelezen dat ik tijdens de druktest alles moet doen wat ik gedaan heb, maar ook de slang van het gasklephuis los halen, en deze afdoppen. Weet iemand of dit kwaad kan of dat ik ergens extra op moet letten in dat geval? (of dat het gewoon nergens op slaat uiteraard)
    Alvast bedankt weer.

  19. #18
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Ik heb op een ander forum gelezen dat ik tijdens de druktest alles moet doen wat ik gedaan heb, maar ook de slang van het gasklephuis los halen, en deze afdoppen. Weet iemand of dit kwaad kan of dat ik ergens extra op moet letten in dat geval? (of dat het gewoon nergens op slaat uiteraard)
    Alvast bedankt weer.
    Met het andere forum zal je wel het www.tt-forum.nl bedoelen? Is mijn topic daar.

    Dat kan je doen, maar dan moet je ook dat kleine aansluitingkje (met kunststof knietje) losmaken dat direct achter LMM in de aanzuig buis zit, en gat dichtmaken.

    Wat je dan doet is echt alleen het inlaat traject testen, en dus niet het vacuüm/druk systeem.
    Het heeft vaak geen zin om dit te doen omdat in dat gedeelte weinig lekkages voorkomen.
    Je kan het gewoon doen om het andere uit te sluiten. De diameter van de buis is inwendig 65mm. Zorg dat het allemaal erg stevig vastzit want als die losschiet klapt die waarschijnlijk tegen je klep aan met deuk tot gevolg.
    Laatst gewijzigd door SweeperTT; 24-11-09 om 18:14.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad op het TT-Forum, en op "s2power" of iets in die richting, daar werd aangegeven dat je op deze manier wél de drukslangen test maar dat dit beter is omdat, zoals Michel S-3 hier boven ook ergens al aangaf, "Er altijd wel 1 van de 12 kleppen open blijft staan"
    Ik denk dat ik die druktest maar even laat zitten voor een paar dagen en dan weer verder ga proberen

  21. #20
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    bij mij kwam er nog steeds lucht door de oliedop en carterontluchting als ik de zaak voor het gasklephuis afdopte, verhaal van openstaande kleppen gaat dan niet op. Zal binnenkort eens gedeelte voor gedeelte testen.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •