Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Knipperlichtrelais vervangen

  1. #1

    Standaard Knipperlichtrelais vervangen

    Goedemorgen,

    Ik heb even een vraagje.
    Ik heb problemen met knipperlichten, de richtingaanwijzers naar links en naar rechts werken niet meer klikt/knippert 1 x en dan houdt het op. Terwijl de alarmlichten wel gewoon werken.

    Ik heb de zoekfunctie gebruikt en daar komt uit dat het aan de relais kan liggen. En dat die relais dient voor de knipperlichten en voor alarmlichten en dat deze achter de alarmlicht-schakelaar zit.

    Ik heb een A3 uit 2001 (facelift). Er zit een gewoon een normale radio in dus geen af-fabriek radio ofzo.

    Hoe kan ik dit relais eruit halen. Want bij de oudere A3 kun je geloof ik met schroevendraaier de alarmlichtschakelaar eruit wrikken, maar bij de facelift is dat anders. Moet ik de radio eruit halen of is er een andere manier? Of zit de relais bij de facelift toch ergens anders.

    Kan iemand me hierbij helpen?
    Alvast bedankt.

    Gr. Audi112
    Laatst gewijzigd door Audi112; 21-01-10 om 09:48.

  2. #2

    Exclamation Re: knipperlicht/relais probleem update*

    Even een update ik heb een beetje zitten prutsen net boven de radio en ik het klepje los gewrikt rondom alarmschakelaar en bekerhouder (dus dat kon dus toch). Kun je deze zo eruit trekken zonder dat het afbreekt?

    Gr. Audi112

  3. #3

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    dat sierklepje zit vast geklikt, kun je voorzichtig loshalen. Je moet de hele alamlicht schakelaar vervangen, het relais zit erin.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    91
    Kudos
    0

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn A3.
    Je moet het hele paneel boven de radio loshalen en dan de module met het pinkerknopje eruit halen. Het kan ook zijn dat je nog een knopje links ervan en je bekerhouder eruit moet halen, maar daar ben ik niet zo zeker van.
    Module is iets meer dan 10cm diep. Als je het er niet uit krijgt, even met een haakje er achterin en zo eruit trekken.
    Je kan de module ook vervangen door de module van een A6 type c5. Je moet alleen het pinkerkapje dat erop zit vervangen door dat van jou. En dan inpluggen, testen, terug duwen en alles weer op zijn plaats klikken.
    In een fractie van een seconde kan je leven veranderen,
    maar die fractie draag je wel heel je leven mee.

  5. #5

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Ik heb het zelfde probleem in mijn audi a3 8l 1.8 T uit 98.

    Ik heb clima control erin zitten en audi concert radio, maar geen afdek plaatje bij het alarm licht ofzow. het middenconsole is een geheel.
    Moet ik dan de hele middenconsole demonteren of kan ik letterlijk het rode driehoekje naar voren trekken?..


  6. #6

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Ik heb dus hetzelfde nu wil ik de relais vervangen

    Maar hoe krijg ik me gevarenlicht schakelaar eruit zonder schade te maken aan me paneel

    Kan ik hem eruit wippen of iets

    Gaat om een audi A3 8l

    Hoor graag tips en adviezen
    Zoek functie levert niet echt iets specifieks op

    Iemand een idee wat de relais kost bij de stealler ??

  7. #7

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Niemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken

  8. Ad
  9. #8
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    636
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Zoals hierboven ook al beschreven... :P

    Pre-facelift: hele afdekplaat loshalen. Hiervoor moet de asbak volledig los en vervolgens 2 torx schroefjes daarachter los.
    Dan 2 schroefjes naast de radio losdraaien en dan kun je de hele plaat voorzichtig lostrekken.
    Facelift: Alleen de afdekplaat boven de radio. Deze zit volgens mij alleen vastgeklikt maar dat weet ik niet helemaal zeker.

    Als dat los is kun je het relais eruit trekken. Deze zit met een veerplaatje aan weerszijden vastgeklemd.


    Ohja, en relais kost bij de dealer €30 of €40. Gewoon even bellen voor de zekerheid
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  10. #9

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Audi r1 thnx hier kan ik wat mee dacht dat de hierboven beschreven werkwijze voor de 8p was vandaar

    Morgen even bellen en dan maar gaan vervangen thnx

  11. #10
    GO FAST
    Guest

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Bij de facelift kan je het gewoon eruit klikken..

  12. #11

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Ok nou Jah hier even schroeven en hij is er ook uit dat i het werk niet

    Net gebeld naar de audi dealer 57 euro voor een schakelaar beetje erg absurd dat is een prijs die nergen over gaat gewoon haha alleen relais defect complete schakelaar vervangen

    Ik bel wel eerst effe naar de sloop heb ik hem voor een 10tje en die kan net zo lang leven als een nieuwe haha

  13. #12
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    636
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    €57,- is inderdaad wel best veel. Ik had er destijds (denk ca. 1.5 jaar geleden) echt niet meer als €40,- voor betaald.

    Anders even via ebay zoeken of een advertentie plaatsen in het "gezocht" forumdeel. Misschien heeft er iemand nog wel iets liggen.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    73
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Aangezien dit topic over het knipperlichtrelais gaat, wil ik even inbreken.
    Ook ik heb een maf probleem met het relais achter de gevarenlichtenknopje
    Ik hoop dat jullie uitsluitsel kunnen geven.
    Mijn gevarenlichten werken en knipperen gewoon naar behoren, ook mijn afzonderlijke knipperlichten doen het goed.
    Nu komt het wanneer ik de richtingaanwijzers of gevarenlichten niet gebruik, begint het relais soms vanzelf te ratelen.
    Het geluid kan je vergelijken met het snelle knipperen van de richtingaanwijzer met een kapot lampje.
    De lampen blijven tijdens het geluid gewoon netjes uit.
    Wanneer ik dan mijn gevarenlichten of richtingaanwijzer weer aan doe veranderd het geluid weer in een rustig getik zoals het relais moet doen.
    Het gekke is dat hij het niet altijd doet. Ook stopt het geluid ineens en begint een moment later weer.
    Ook spelen met het richtingaanwijzerhendeltje lijkt geen effect te hebben op het ratelen

    Wat denken jullie na het lezen van mijn post?
    Denken jullie dat ook mijn gevarenlicht schakelaar vervangen moet worden?
    Of denken jullie eerder dat het probleem eerder in de stuurkolomschakelaar zit?

  15. #14

    Standaard knipperlicht/relais probleem

    Ik denk de relais die veroorzaakt uit eindelijk het tikken denk dat als je hem vervangt het opgelost moet zijn

    Dealer prijs 57 euro in Rotterdam
    Heb hem lekker op de slop gehaald voor een tientje werkt net zo goed
    Succes ermee


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    AUDI TT 1.8 5V 225pk 99

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    73
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Gisteren heb ik geprobeerd het relais te verwijderen uit mijn facelift audi a3. Helaas is me dat niet gelukt. Alle kapjes, bekerhouder etc was geen probleem. Na een aantal uur prutsen heb ik nog de schakelaar er niet uit. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ding er uit kan halen? Moet soms ergens knijpen of wat dan ook?

  17. #16

    Standaard knipperlicht/relais probleem

    Weet niet bij mij kon ik hem er uitdrukken via de achterzijde weet niet hoe dat zit bij het facelift model maar denk hetzelfde zit dan geklemd aan de zijkanten in het frame van je middenconsole maak anders even een foto dat verduidelijkt een heleboel

    Groeten


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
    AUDI TT 1.8 5V 225pk 99

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    73
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Ik zal van de week hem weer even uitbouwen en een foto maken thx

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    73
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Inmiddels is het gelukt het relais te vervangen. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig.
    Soms begint het relais ineens snel te tikken. Het maakt niet uit of het stuur gedraaid wordt of dat je met de knipperlicht hendel speelt.
    Ook als je niets aanraakt kan het tikken ineens beginnen. Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    73
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Ben er inmiddels achter dat het probleem bij mijn a3 niet in het ralais zit maar in de schakelaar (hendel aan het stuur). Na het inspuiten van de schakelaar met contact spray is het probleem aanzienlijk verminderd.

    Voor de mensen met het zelfde probleem zal ik even uitleggen hoe je het knipperlicht relais kan vervangen van een facelift model.

    Boven de radio zit een paneel met 3 knopjes (of sier knopjes) aan de linkerkant; een gevarenlicht en een bekerhouder aan de rechterkant.
    - Wip met een kleine schroevendraaier voorzichtig het middelst knopje van de 3 knopjes links er uit. Hierna kan je makkelijk de rest van de knopjes er uit halen met je vinger.
    - Steek nu voorzichtig je vingers in de opening die nu is ontstaan en trek het paneel los. (deze zit met klemmetjes vast)
    - Haal nu aan de rechterkant de bekerhouder eruit door 2 palletjes aan de bovenkant van de bekerhouder omhoog te drukken met een platteschroevendraaier.
    - Doe nu hetzelfde bij de module waar de (sier)knopjes in zaten.
    Nu heb je aan beide kanten een opening waar je een haakje achter de gevarenlicht module kan plaatsen (ongeveer 10 cm diep) om deze los te trekken. Eventueel kan je ook het kapje van het gevarenlicht afhalen en met een punttang een rand vast pakken en te trekken (Dit heb ik gedaan). De module zal nu los schieten. Na het loshalen van de stekker kan de module vervangen worden. (De module zit vast geklemd en kan soms wat moeilijk doen met er uit komen. gewoon wat harder trekken is hierbij de sleutel.)

  21. #20

    Standaard re: Knipperlichtrelais vervangen

    Ik heb sinds gister ook zo'n soort probleem (A3 8L TQ facelift), als ik mijn richtingaanwijzers aanzet, knipperen ze niet meer maar blijven ze continu branden... Mijn gevaren lichten knipperen wel gewoon nog?? Is dan de stuurkolom schakelaar kapot, of toch een relais?

    Grtz Ramon

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •