Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: "gerommel" geluid S3

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard "gerommel" geluid S3

    hallo,

    sinds ik de audi S3 heb hoor ik steeds een soort van gerommel als ik rij, heb de audi een beurt gegeven en verse APK, maar de garage kon verder geen lager oid aanwijzen wat het probleem was.

    af en toe wil als het koud is geweest bij starten het check display een signaal geven met daarop een rode thermometer, na uitschakelen en starten komt dit niet meer voor.

    het gerommel geluid is bijna niet hoorbaar in zijn 1 en 2, maar daarboven wel.

    ik heb de S3 voor zo een 1000,- laten maken (rubbers, fusee, druksensor airco, uitlijnen, banden etc) maar dit is het enige wat er nog aan gemaakt moet worden en wil ook graag weten wat het is voordat daalijk heel me motor in de soep loopt.

    alle sugesties sijn welkom!

    MvG

  2. #2

    Standaard Re: "gerommel" geluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door julianT Bekijk Berichten
    hallo,

    sinds ik de audi S3 heb hoor ik steeds een soort van gerommel als ik rij, heb de audi een beurt gegeven en verse APK, maar de garage kon verder geen lager oid aanwijzen wat het probleem was.

    af en toe wil als het koud is geweest bij starten het check display een signaal geven met daarop een rode thermometer, na uitschakelen en starten komt dit niet meer voor.

    het gerommel geluid is bijna niet hoorbaar in zijn 1 en 2, maar daarboven wel.

    ik heb de S3 voor zo een 1000,- laten maken (rubbers, fusee, druksensor airco, uitlijnen, banden etc) maar dit is het enige wat er nog aan gemaakt moet worden en wil ook graag weten wat het is voordat daalijk heel me motor in de soep loopt.

    alle sugesties sijn welkom!

    MvG
    Waar komt het 'rommel' geluid vandaan?

    Aandrijving, onderstel, motor?
    Audi A3 TDI 96KW

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard Re: "gerommel" geluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan_A3 Bekijk Berichten
    Waar komt het 'rommel' geluid vandaan?

    Aandrijving, onderstel, motor?
    ik kan wel uitsluiten dat het niet de aandrijfas en wiellagers zijn, als de motor stationair draaidt hoor je het niet en het lijkt uit het motor compartiment te komen, de bak denk ik niet, deze schakeld nog gewoon erg goed..

  4. #4

    Standaard Re: "gerommel" geluid S3

    sowieso voor de thermometer is het probleem daarvan zo op te lossen, even op de sloop een andere koelvloeistofreservoir ophalen.
    Dan ben je daar iig vanaf.

    Verder dat gerommel is bij wat voor snelheid of toerental?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard Re: "gerommel" geluid S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mydogisgone Bekijk Berichten
    sowieso voor de thermometer is het probleem daarvan zo op te lossen, even op de sloop een andere koelvloeistofreservoir ophalen.
    Dan ben je daar iig vanaf.

    Verder dat gerommel is bij wat voor snelheid of toerental?
    thermometer probleem is opgelost, niveau in het reservoir was op de helft, maar toch net iets te weinig vond de sensor

    dat gerommel/rammel lijkt in zijn 1 en 2 totaal niet hoorbaar, maar de hogere versnelling wel, bij zowel belasting als onbelasting van de motor.
    ik kan het echt niet plaatsen, maar weet dat er echt iets niet goed zit. het geluid is ook niet constant, maar varieert bijvoorbeeld ook bij constante snelheid.

    om de audi zo even ergens bij een garage zetten is ook niet alles, dan zoeken ze tot dat ik net zo goed een nieuwe audi ken kopen, dus is vrij lastig dit


  6. #6

    Standaard Re: "gerommel" geluid S3

    misschien je aandrijf assen even (homokneten) controleren op speling,VASTHOUDEN AAN DE VERSNELLINGSBAK KANT MET DE HAND DUS AUTO OPGEKRIKT,aan de bak kant en dan het wiel heen en weer om te voelen of er speling op zit, er mag in de as zelf t.o.v de homokneten geen speling zitten,heb je ook lichte trillingen bij het accelereren dan weet ik haast wel zeker dat 1 van de assen stuk is.

    M.v.g Berry

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard Re: "gerommel" geluid S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berry s3 Bekijk Berichten
    misschien je aandrijf assen even (homokneten) controleren op speling,VASTHOUDEN AAN DE VERSNELLINGSBAK KANT MET DE HAND DUS AUTO OPGEKRIKT,aan de bak kant en dan het wiel heen en weer om te voelen of er speling op zit, er mag in de as zelf t.o.v de homokneten geen speling zitten,heb je ook lichte trillingen bij het accelereren dan weet ik haast wel zeker dat 1 van de assen stuk is.

    M.v.g Berry
    dank je wel berry,

    ik gaat hier zodra ik tijd heb gelijk naar kijken, maar ik moert wel zeggen, vorige week vanalles voor laten vervangen(draagarmen, fusee's ed) en daarbij ook gelijk gezegt dat ze de aandrijfassen na moesten kijken en de garage had niks gevonden..

    maar voor alle zekerheid zal ik dit zelf ff nakijken van de week!

    zodra ik meer weet zal ik het gelijk laten weten!

    MvG
    Julian

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard Re: "gerommel" geluid S3

    oke, probleem is opgelost..
    het was het rechter voor wiel lager wat helemaal aan diggelen was..de monteur kon zelf met de band van de grond de band niet meer rond draaien,.. dit lager zorgde dus voor het gerommel en trillingen ed..dat tie hem niet meer rond kreeg was omdat ik te lang had doorgereden.

    het gerommel waar ik een tijd mee gereden heb, kon ik niet snel plaatsten als een kapot lager(ook de monteur van audi niet),..maar nu blijkt wel dat naast het zingen wat een lager dan doet, ook gerommel geluid kon veroorzaken!

    hoop dat andere hier iets aan hebben!

  10. #9

    Standaard Re: "gerommel" geluid S3

    Bedankt voor de feedback, hier hebben we zeker wat aan! Mijn A3 heeft al een paar maanden last van gerommel rechtsvoor, maar de garage kan (of wil) niets vinden behalve mij een veel te dure set nieuwe banden verkopen en die drie keer opnieuw balanceren :-) 'k Zal volgende week toch eens wat harder aandringen op vervangen van het lager, ik heb niet voor niets die garantie bijgekocht.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard Re: "gerommel" geluid S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JF_ Bekijk Berichten
    Bedankt voor de feedback, hier hebben we zeker wat aan! Mijn A3 heeft al een paar maanden last van gerommel rechtsvoor, maar de garage kan (of wil) niets vinden behalve mij een veel te dure set nieuwe banden verkopen en die drie keer opnieuw balanceren :-) 'k Zal volgende week toch eens wat harder aandringen op vervangen van het lager, ik heb niet voor niets die garantie bijgekocht.
    ik heb de S3 nu 14 maanden en reed al 14 maanden met een gerommel geluid waarvan ik dacht dat er echt iets misschien goed mis kon zijn met de S3 aangezien de verschillende garages niets konden vinden, (en de ANWB

    ben blij dat ik er achter ben want ze rijd nu zo lekker!! nu kan is verder gaan kijken qua performance:P...
    Laatst gewijzigd door julianT; 10-04-10 om 17:47.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •