Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: [a3 1.9,130pk<->170pk] Turbo kapot

  1. #1

    Standaard [a3 1.9,130pk<->170pk] Turbo kapot

    [Audi a3, 2001 130pk hartog tuned naar 170pk) km stand 277k

    vanochtend , geef een beetje gas om het verkeerslicht te halen, vermogen weg, heel veel witte rook uit de uitlaat, kon nog 100mtr doorrijden zonder vermogen, aan de kant gezet, anwb erbij; meneer er zit olie in ..?? (is me niet bijgebleven) niet meer rijden, ik trek de slang los en niet proberen te starten anders ben je verder van huis, ( auto wilde ook niet meer starten)
    auto weggesleept naar Pon in Soest (voorheen Kokkelink) mwah, mischien dat we volgende week tijd hebben er naar te kijken.. grggr..
    ( niet zo heel erg, ik ga zaterdag twee weken op vakantie)
    nu riep de anwb: turbo naar de galamiezen, ik als leek neem dat maar aan van hem dan, maar de vraag die bij mij speelt:
    twee jaar geleden is de auto gechipt door Hartog (met de groupbuy toendertijd) kan er nu een reguliere turbo ingebouwd worden als dit het euvel is? of vergt dit daarna weer aanpassingen? ( zoals je leest snap ik er de ballen van)

    het allerergste van alles is dat de auto er over een week of vier uitgaat, dus de reparatie verdien ik nooit meer terug met de verkoop)

    Is er iemand die een indicatie kan geven van de kosten als het idd de turbo is? kan niets vinden op inet.

    gr, Alex
    In the abundance of water, the fool is thirsty.

  2. #2

    Standaard Re: [a3 1.9,130pk<->170pk] Turbo kapot

    Bij de dealer zal het wel een 1500eu kosten, een garage tussen de 1000-1200euro schat ik.

  3. #3

    Standaard Re: [a3 1.9,130pk<->170pk] Turbo kapot

    Daar ging mijn eerste gedachte ook naar uit tussen de 1500-2000 euro.

    bedankt voor jouw reactie.
    In the abundance of water, the fool is thirsty.

  4. #4

    Standaard Re: [a3 1.9,130pk<->170pk] Turbo kapot

    Pff, 2.200 euro.

    turbo vervangen, intercooler vervangen en er was een stuurashoes kapot (staat los van het overige , maar was geconstateerd)
    iemand intresse in een a3 met nieuwe turbo en intercooler? over 4 weken wordt mijn nieuwe auto opgeleverd.... zure ervaring zo vlak hiervoor...
    In the abundance of water, the fool is thirsty.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.209
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: [a3 1.9,130pk<->170pk] Turbo kapot

    Mja ik heb het zelfde gehad , nou kan ik wat zelf maar heeft me nog geen 500 gekost, als ik hem nog maar een paar weken had gehouden zou ik een algemene garage vragen + turbootje van de sloop.

    Maar goed dat is een koe in zijn kont kijken natuurlijk, succes met de verkoop.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •