Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: a3 abs lampje

  1. #1

    Standaard a3 abs lampje

    Mensen,

    Jazeker het is weer zover, weer een abs lampje die blijft branden.

    Ik heb het in okt 2009 ook gehad voor een aantal dagen, laten uitlezen met de melding:

    "hydraulische pomp, signaal buiten bereik" gemeten met een bosch kts.

    Heb lopen zoeken op internet maar kan de foutcode of betekenis nergens vinden. Waarschijnlijk wordt de code in het engels net iets anders weergegeven dan de letterlijke vertaling maar ik heb geen idee.

    in 2009 is het spontaan weggegaan en heb ik tot vandaag geen enkel probleem gehad.
    Nu wil ik graag mijn censoren ect controleren aangezien het lijkt op een sensor die moelijk zit te doen.
    Heb echter geen idee waar ik moet beginnen met kijken, dus tips zijn welkom!

    Alvast dank!

  2. #2

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Sensoren zitten achter de wielen, wielen er even af halen dus en kijken of er vuiltje zit tussen de sensoren.

    Anders hier even zoeken:
    http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  3. #3

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartNL Bekijk Berichten
    Sensoren zitten achter de wielen, wielen er even af halen dus en kijken of er vuiltje zit tussen de sensoren.

    Anders hier even zoeken:
    http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

    Dat eerste wordt hm sowieso niet, want dat kan ik niet zelf en heb ik het materiaal ook niet voor ( tenzei je de velgen bedoeld )

    Die site had ik ook al bekeken idd maar ik heb geen foutcode alleen de text in bovenstaande post, daarnaast is dat gemeten met een bosch kts die geeft waarschijnlijk het weer net iets anders aan.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Ik heb precies het zelfde probleem, auto is er vandaag voor naar de garage geweest.
    Zelfde foutmelding en hun zeiden dat het aan de massa lag. ze hebben het geprobeerd te maken maar dat was niet gelukt.
    Nu raden ze me een nieuwe pomp aan. Deze pomp kost nogal wat, dus ik ben gaan kijken voor een 2e hands versie.
    Ik heb er eentje gevonden maar die heeft een net iets ander nummer (een b ipv een a op het eind).
    Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet want ik wil niet zomaar veel geld aan een pomp uitgeven als daar misschien het probleem niet eens ligt.
    Het probleem moet echter snel verholpen worden want zo komt die niet door de apk.

    Greetz Gijs
    Laatst gewijzigd door guus-guus; 29-07-10 om 17:03.

  5. #5

    Standaard Re: a3 abs lampje

    heb de foutcode ook gehad, uitgelezen en code gewist en nog niet terug gekomen

    wat je ook kunt doen is je stekker schoonmaken, zo zijn er volgens mij nog wat zaken moet je even kijken op problemcar.nl

    iig de pomp vervangen tot het laatste bewaren want dat is idd vrij prijzig
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Bedankt,
    Heb even die site bekeken en het kan ook nog wel aan het zekering kastje op de accu liggen.
    Ik ga hem morgen vervangen want dat kost ongeveer 25 euro. Dat lijkt me het proberen waard t.o.v een nieuwe pomp.

    Greetz Gijs

  7. #7

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Guus laat je even weten of het daarmee opgelost is ?
    Waar kan ik deze stekker precies vinden btw ? ( opde accu? )

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: a3 abs lampje

    zekering kastje zit op de accu, stekker van de abs pomp zit boven op de abs pomp
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  10. #9

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Vanmorgen brandde het lampje nog steeds, aangekomen op mijn werk en auto uitgezet.
    Ik dacht nou laat ik voor de grap nog eens kijken of ie nu misschien uit is, dus ik het contact aangezet en warempel het abs lampje blijft uit :S

    Heb nog niet naar het zekering kastje gekeken, zal ik vanavond even doen maar dit lijkt me meer een kwestie van een sensor dunkt me?

  11. #10

    Standaard Re: a3 abs lampje

    of een weerstand in een stekker, als een sensor een fout registreert zou dit te zien moeten zijn met testapparatuur
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Ik heb een 2e hands abs pomp kunnen krijgen voor 100 euro en die word dinsdag geplaatst.
    Dat met die zekeringen heeft bij mij niet geholpen...
    hopen dat het nu wel opgelost is.

    Greetz Gijs

  13. #12

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Als de nummers niet overeen komen werkt het niet, heb ik ook laten doen maar werkte niet. Tenminste daar ga ik vanuit, als iemand dit kan ontkennen!
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Bij deze ontken ik het, want het werkt.
    Auto is weer apk gekeurd en hij doet het prima.

  15. #14

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Guus, heb je gewoon de oude computer gebruikt die erbij hoort (controller) zoja hoe heb je het aangesloten, getest, werkend gekregen of eventueel nog meer vervangen?

    Ik heb namelijk mijn ABS pomp vervangen met een die zou moeten werken, ander onderdeel nummer dus, maar bij mij doet hij het nog steeds niet, sensors zijn allemaal goed en vervangen.

    Ik kom met het uitlezen niet meer in de controller van de ABS pomp deze geeft geen reactie.
    Laatst gewijzigd door BartNL; 05-10-10 om 23:34.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    32
    Posts
    15
    Kudos
    0

    Standaard Re: a3 abs lampje

    Hallo
    had er ook last van met mijn audi a3 8L uit 98.
    heb hem uit laten lezen bij de vw audi dealer en het kwam op de zelfde code uit 01276. .
    heb nu de 3 zekerings vervangen (bij de accu) en het is over . dus daar zou ik eerst eens eventjes naar kijken voor dat je zoon duure module koop.

    mvg Franz

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •