Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Advies olie verversen S3 1.8T

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard Advies olie verversen S3 1.8T

    hallo allemaal!

    ik wil graag van het weekend de olie verversen, zag laatst dat het wel erg zwart was geworden van de laatste tijd..

    Nu gooi ik zelf altijd die zooii van de shell erin 5W30 full synt. maar dit is erg duur om er even wat liters van in te gooien.

    wat voor soorten zijn ook goed en weet iemand hoeveel er totaal in moet als het hele systeem leeg is?

    en er wordt vaak gesproeken over forte flush ofsow? is dit aan te raden?

    olie filter wordt natuurlijk ook gelijk vervagen.

    ik hoor het graag!

    MvG

    Julian
    S38L 1.8T, K&N Cold air intake, EPS 3" RVS Turboback uitlaat en nu wachten op een chippie

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    De dealer kan je precies vertellen welke olie erin moet, officieel moet er van die long life olie in die 30k meekan, heb ik laatst ook bij laten vullen bij de KwikFit, kwamen ze netjes met van die grote flacons LongLife olie die speciaal voor VAG motoren is. Koste wel het dubbele van een normale oliebeurt (90e ipv 45e) maar er zit wel de goede olie in, netjes met nieuw filter.

    Forte Flush moet je mee uitkijken omdat je je strikt aan de gebruiksaanwijzing moet houden omdat je anders je motor kunt slopen.

  3. #3
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    Als je km stand al wat hoog is denk dan eens een aan het schoonmaken van de oliezeef onderin je blok...die verstopt langzaamaan en als die geen olie meer kan opzuigen dan...

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  4. #4

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    forte flush kan geen kwaad, mits je je aan de gebruiksaanwijzing houd

    wat betreft de olie, ik zou er alleen 5w30 in doen ( op de castrol site kun je de totale inhoud in liters zien)
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    156
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc RS4 Bekijk Berichten
    Als je km stand al wat hoog is denk dan eens een aan het schoonmaken van de oliezeef onderin je blok...die verstopt langzaamaan en als die geen olie meer kan opzuigen dan...
    oke dat is een goede, kan je hier makkelijk bijkomen? of moet je dan aan het subframe gaan rommelen? als het wel kan dan zal ik het zeker meenemen
    S38L 1.8T, K&N Cold air intake, EPS 3" RVS Turboback uitlaat en nu wachten op een chippie


  6. #6
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    Ik heb na veel twijfelen toch gekozen voor MPM longlife III olie voor audi 5W30, wordt er as we speak ingekiept, vanavond wordt mijn auto weer bezorgd dan kijk ik wel even of ik iets van verandering merk ten opzichte van de 10W40 die erin zat...

    Heb overigens wel een 1600 en geen 1.8T
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    hoi,

    Bij het vervangen van mijn olie heb ik ook eerst forte motorflush in gedaan.
    en dan alles schoon gemaakt oliefilter en oliezeef.

    Voor je oliezeef moet je je carter er even afhalen.
    Het zijn ongeveer 25 boutjes.
    En in je blok een plastic klepje los maken, en dan zie je je oliepomp en oliezeef

    groeten

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    hallo,
    ik zelf persoonlijk zou ik absoluut geen MTM olie gebruiken voor een S3,
    ik zelf gebruik Castrol en wel uit duitsland, stuk goedkoper, 10 € per liter en gaat ongeveer 4,2 liter in totaal,

  10. #9

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    Wat is er mis met MPM volgens jou dan?
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  11. #10

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    MPM is prima olie. Vraag me ook af wat het probleem is.

    Daarnaast 5w30 in een 1600 is een beetje overdreven, die draait prima met 10w40. Daarnaast heb je kans op "verstoppingen" doordat de longlife olie zo'n agressieve reinigende werking heeft en er dus (wanneer er veel korte ritjes worden gereden) aankoeksel los kan komen.

    In een 1.8T kan prima 5w30, gechipt ga ik liever naar 5w40 toe. Er zijn zelfs fanatiekelingen met een aardig opgefokte 1.8T die naar 10w60 gaan.

  12. #11
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    5W30 wordt gewoon voorgeschreven in het boekje van mij auto (1600 dus) en auto rijdt er prima op. Was ook maar 5 euro duurder als de 10W40, waarom dan niet doen zoals voorgeschreven...
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    Hoi
    Nou MPM lijkt mij gewoon een "goedkoop" merk, MPM is goed voor koelvloeistof, het lijkt beetje op Aldi merk, voor mij persoonlijk, het kan mij niet schelen wat voor olie men gebruikt voor zijn auto
    maar succes ermee

  14. #13
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies olie verversen S3 1.8T

    Dan zou ik me er misschien iets meer in verdiepen, MPM is gewoon een prima merk hoor.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •