Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: geen remkracht

  1. #1

    Standaard geen remkracht

    Hallo beste mensen,

    Ik heb sinds paar dagen probleem met me audi A3 (BJ 1997). Opeens deden remmen niet meer en remkracht was weg. Vandaag naar garage geweest ze hebben me verteld dat achter de remklauwen kapot waren. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg vanavond me auto terug, nou remmen doen het weer alleen er is nog steeds geen remkracht. Ik moet ver intrappen tot dat de auto remt. Als motor uitstaat na baar keen remmen komt kracht terug zodra motor loopt (vooral gas geef) valt de remkracht weer weg.
    Moet ik mijn auto weer ontluchten? of denken jullie aan iets anders.
    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard Re: geen remkracht

    Remmen ontluchten. Dat zal nu waarschijnlijk niet goed gedaan zijn. De rede dat je rempedaal hard word, als je een paar keer op de rem trapt is omdat er geen vacuum in de rembekrachtiger aanwezig is. Er kan pas immers vacuum worden opgebouwd bij een draaiende motor, door onderdruk in het inlaatspruitstuk (benzine) of een vacuumpomp (diesel) Als je op het rempedaal gaat drukken zonder draaiende motor word het pedaal hard door een evengrote druk in de bekrachtiger als de buitendruk.

    Als er pas onderin remkracht komt, en je pedaal voelt wat sponzig aan zal ik inderdaad dus remmen nogmaals ontluchten

  3. #3
    Tasi1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    53
    Kudos
    0

    Standaard Re: geen remkracht

    Ik heb laatst mijn remblokken vernieuwd en daarbij had ik mijn remklauw gedemonteerd om te reinigen na het terug plaatsen van alles had ik ook dit probleem,bij mij was het een kwestie van ontluchten.

    Wel scharig van de garage dat ze niet doen als dit het probleem is....

  4. #4

    Standaard Re: geen remkracht

    En controleer even de vacuumslangen naar je rembekrachtiger + de bekrachtiger zelf.

  5. #5
    norge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    303
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: geen remkracht

    Even de rembekrachtiger testen.
    Als de motor nog niet draait rempedaal een paar keer krachtig indrukken tot dat het pedaal "hard" is, rempedaal ingedrukt houden, motor starten, rempedaal moet dan iets naar beneden gaan.
    Maar als je tijden het rijden remt, voelt het pedaal dan gewoon aan of spons achtig? (wat op lucht in de leiding wijst)
    Beauty's only a light swith away.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •