Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

  1. #1

    Standaard Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Ik kan mijn A3 TDI 1999 alleen nog maar met de sleutel openen, dit geldt voor ieder slot.
    Wanneer ik de auto van het slot heb gehaald, blijft er achter in de kofferbak een kastje zo'n 20 sec door zoemen (neem aan dat dit de pomp van de cv is).
    Het stiftje van mijn rechterportier komt ook niet goed naar buiten, wanneer ik de deur van binnenuit open maak. Vanaf buiten met de sleutel is er niets aan de hand.

    Heb trouwens geen afstandbediening bij mijn sleutels zitten, hoort dat ook?

    Hopelijk kunnen jullie mij uitleggen waar ik moet beginnen! Grtz

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Gaat over een 8L, dus verplaatst naar het 8L-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Hoi Niels,

    Je hebt geen afstandbediening? Dat is mogelijk, anders had je een klapsleutel of een grotere sleutel met een AB ingebouwd.

    Het lijkt er op dat er iets is met het motortje in de deur omdat de stift niet omhoog komt.

    Ik zou de bekleding eraf halen en de boel opnieuw smeren (waar kan natuurlijk).

    Succes!
    Laatst gewijzigd door jeroenbreuer; 24-01-11 om 20:10.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  4. #4

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    waarschijnlijk is je cv motor kapot

    kan je maken ik heb de onderdelen van een golf 2 cv motor gebruikt gaat goed

  5. #5

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Gereviseerde motortjes (zonder electronica) zijn te bestellen op ebay.de

    Ik heb er al jaren zo'n revisiemotor inzitten. Bij de dealer is alleen een complete unit inclusief electronica te koop. Erg duur en moet ook weer ingeleerd worden. Een revisiemotortje is het makkelijkst.
    A3 1.9TDI 8L Ambiente 5drs '99
    Betrouwbaarder dan een 1.9TDI wordt het niet.


  6. #6

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Op een sloop domweg een cv motor kopen. Zit achter je linker achterlicht, in een soort rubberschuimige behuizing. Zitten twee luchtleidingen naar toe en 2 of 3 stekkers. Ik heb er eentje gekocht bij demontagebedrijf voor 30 euro. Het ligt waarschijnlijk niet aan je deur of techniek erin, maar domweg aan je cv pomp. Die vervangen laat alles het weer doen, ook achterklep.
    Je zult zelf een aftermarket afstandsbediening set moeten inbouwen als je het op afstand wilt.

  7. #7

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Bedankt voor de reacties! Als ik van de week mijn auto weer terug heb, probeer ik er zo snel mogelijk aan te gaan werken..

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    cv werkt met vacuumleidingen, wss is er een fit in 1 van de leidingen.
    heb hetzelfde probleem gehad.
    je kan best beginnen met de leidingen na te zien in de deurplooien omdat die het meeste bewegen.
    indien het niet in de plooien is kan je best heel de leidingen nakijken

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Ik had hetzelfde probleem met het blijven zoemen van het motortje. Maar de deuren gingen wel open/sluiten. Bleek dat er net niet genoeg vacium was op het motortje te laten stoppen. heb toen cv unit opengemaakt en de sensor daarvoor iets aangepast. Als je hulp nodig hebt hier bij (of bij de cv unit open) pm me dan even. Heb toen ook fotos gemaakt voor een how to, die kan ik je dan ook sturen.
    '01 Audi A3 1.9 TDI 110pk Ambition / '92 Toyota MR2 2.0 GTI SW20 156pk

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Je kan het beste eerst luisteren of er een leiding lekt als je niks hoort sissen is het mogelijk dat je grafieten plaatjes in je pomp stuk zijn aangezien je de motor wel hoort zoemen. Deze zijn los te koop op eBay en nieuw kosten ongeveer 50 euro nieuwe pomp kost rond de 430 euro

  12. #11

    Standaard Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet!

    Hmm ... interessant, ik heb een soortgelijk probleem met m'n 95 C4 S6. Hoorde ook daar in de kofferbak iets sissen/zoemen achter het rechterachterlicht en de auto reageert soms niet of nauwelijks op de afstandbediening van de CV. (Met sleutel ging wel redelijk, maar daarmee zet ik ook het alarm erop)

    Ik heb de kofferbakbekleding verwijderd en hoor duidelijk iets sissen bij afsluiten, gaat ook zo'n 15 seconden door. Bij op slot drukken lijkt het wel gewoon goed te zijn.
    Voel ook lucht blazen bij in de achterklep. Betekent dit dat mn CV pomp stuk is, of kan het ook slechts een leiding zijn? Het kost soms wat moeite, maar de auto gaat dus nog wel op slot.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •