Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Pakt aan maar slaat direct weer af

  1. #1

    Standaard Pakt aan maar slaat direct weer af

    Hallo.

    Ik heb hier een audi a3 1.8 v5 staan van het jaar 1996.
    nu heb ik het volgende probleem.

    Zodra ik de auto start pakt hij wel aan maar valt hij meteen weer uit.

    weet iemand wat het probleem kan zijn??

    bvd !!

    Bram Vos
    Laatst gewijzigd door bramvos; 31-01-11 om 16:46.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    191
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Pakt aan maar slaat direct weer af

    Misschien de startonderbreker?
    Als het lampje van de startonderbreker blijft branden dan is het de startonderbreker.

  3. #3

    Standaard Re: Pakt aan maar slaat direct weer af

    Sowiesow 100% zeker startblokkering.. Breng maar naar de stealer, kan je zelf niets mee doen. Hooguiit je reserve sleutel gebruiken kijken of die het nog wel doet.


    Succes!
    Laatst gewijzigd door tom; 31-01-11 om 20:19. Reden: Adverteren niet toegestaan

  4. #4
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Pakt aan maar slaat direct weer af

    Contact en sleutel goed schoonmaken.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    25
    Kudos
    0

    Standaard Re: Pakt aan maar slaat direct weer af

    de chip van je sleutel is deraan. Had ik namelijk ook paar jaar geleden met mijn ouwe A4 (bj 1995). Probeer eens met je reservesleutel. Bij mij was het probleem meteen opgelost.


  6. #6
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Pakt aan maar slaat direct weer af

    3 antwoorden en 3x finaal mis, hoe kan dat?!? Sowieso kan je niet (n0c3r) 100% garanderen dat 't de onderbreker is. Kans is groot, maar je durft wel, een 100% garantie geven op een forum zonder de auto gezien te hebben . "Het bekende leesring-probleem" is een known-issue bij de PFL A4 B5, maar voor zover ik weet is het niet zo'n gewoonte geval bij de A3 8L, al delen die natuurlijk veel.

    @ n0c3r: als het de startonderbreker is, is het bijna zeker dat 't hetzelfde is als bij de PFL A4 B5, en dan doe je 't zelf, gratis, in een uurtje, voor de deur, no sweat.. Zat te vinden op dit forum.

    @ mido: reinigen gaat geen fluit helpen daarin; zit 'm in een massa probleem.

    @ SamyG: chip van de sleutel is zelden kapot. 99,99% is 't de massakabel op de leesring. Dat 't bij jou met de reservesleutel wel werkte was of tijdelijk, of je bent één van de weinigen waarbij de sleutel daadwerkelijk kapot is gegaan.

    @ bramvos: zet je auto op contact. Als er in je toerenteller een geel lampje blijft branden met de vorm van een auto (met een sleutel als achterwiel) erin, dan is je startonderbreker kuren aan het vertonen. Zo niet, uitlezen die handel bij de garage .

  7. #7

    Standaard Re: Pakt aan maar slaat direct weer af

    @ muizenissen....

    Tis 99,999999999999% zeker de startblokkering die er niet af wil!

    Het bekende leesring probleem komt idd voor bij de AUdi A4! Maar de A3 heeft veel vaker last van een instrumentenpaneel met wegrijblokkering wat de boosdoener is! Ze komen regelmatig binnen bij ons.. Maargoed, uitlezen geeft de oplossing.

    SLeutel schoonmaken heeft geen zin! Sleutel gaat eigenlijk ook NOOIt kapot!

    Dus kortom:

    Het is of je instrumentenpaneel of je Leesring. Beiden komt voor, en hiervoor zal je tog even naar de garage moeten of zelf de leesring vervangen dan hoef je geen sleutels in te leren, ander instrumentenpaneel wel!

    Succes.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •