Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

  1. #1
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Beste,

    Ik heb vandaag mijn nieuwe radio ingebouwd (JVC KD-R511) maar ik mis het draadje van het contactslot wat ervoor zorgt dat mijn radio aangaat op 't moment dat ik mijn auto aanzet. Ik weet inmiddels dat dit een gele draad is maar deze zit niet op de 8pins zwarte iso connector. Alleen rood, zwart en een blauwe. Heb nu de voeding doorgelust aan de gele draad van de radio wat ervoor zorgt dat ik de radio zelf aan en uit moet zetten.

    Ik heb gehoord dat dit contact ook op de sigarettenaansteker moet zitten? Wat ik graag wou weten of er een elektrisch schema is van het contactslot en/of de audio connectoren.

    Alvast bedankt!

    Audi A3 1.8t 132kw '00 facelift
    Laatst gewijzigd door Ricardo1800t; 05-02-11 om 17:28.

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo1800t Bekijk Berichten
    Beste,

    Ik heb vandaag mijn nieuwe radio ingebouwd (JVC KD-R511) maar ik mis het draadje van het contactslot wat ervoor zorgt dat mijn radio aangaat op 't moment dat ik mijn auto aanzet. Ik weet inmiddels dat dit een gele draad is maar deze zit niet op de 8pins zwarte iso connector. Alleen rood, zwart en een blauwe. Heb nu de voeding doorgelust aan de gele draad van de radio wat ervoor zorgt dat ik de radio zelf aan en uit moet zetten.

    Ik heb gehoord dat dit contact ook op de sigarettenaansteker moet zitten? Wat ik graag wou weten of er een elektrisch schema is van het contactslot en/of de audio connectoren.

    Alvast bedankt!

    Audi A3 1.8t 132kw '00 facelift
    heb al eens eerder info geplaatst over aansluit schema voor audi radio's maar bij deze nog een keer
    volgens mij pin 7&8 van de zwarte stekker
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Die draad zit er wel degelijk, alleen niet op de goede plek. Als je goed kijkt zie je dat de connector van de radio een rode en gele draad heeft; de gele is (uit m'n hoofd) voor een contante 12V, de rode voor een onderbroken (Acc). In de ISO stekker van de auto zie je dat de gele draad geheid een contact heeft, en dus aangesloten is, maar de tweede waarschijnlijk niet. Je ziet echter ook een draad in de ISO van de zitten die ogenschijnlijk nergens op zit aangesloten in de ISO van de radio.. die moet je dus even switchen in de stekker (connectortje los pulken, en in het andere gaatje terug steken).

  4. #4
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Hm. Als ik de ISO connector van mijn auto bekijk zie ik 3 draadjes: Zwart, rood en blauw. Zwart en rood snap ik nog wel, maar van die blauwe ben ik onzeker. Blauw zit ook niet op de 'standaard' contactsleutel plaats zeg maar. Heb gehoord dat dit misschien met de canbus te maken heeft?

    Aan de standaard stekkers is veel geklooid, zo heb ik de andere zwarte voor speakers voor/achter ook niet maar zijn die draden doorgelust naar de kofferbak. Ik weet niet of het kwaad kan om die blauwe draad te pakken (mits die spanning krijgt als ik de sleutel omdraai, nog niet gemeten) of dat ik dan iets sloop..
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Blauw is doorgaans 'remote/antenna'. Die zorgt er voor dat een elektrisch uitklapbare antenne omhoog komt, of dat de versterker in de kofferbak (voor de sub etc.) ingeschakeld wordt.

    Er zijn doorgaans 4 draden nodig:
    - massa
    - +12V constant
    - +12V ACC / geschakeld
    - remote/antenna

    Hoe het met CAN zit weet ik niet. AFAIK wordt daar gewoon een ACC draad geboden. Overigens: volgens mij is de A3 8L (FL en PFL) geen CAN auto, in elk geval niet op dat gebied.


  6. #6
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Ja ben zelf ook nog niet zeker van de CAN. Magoed, wil niks slopen vandaar ik 'm niet heb geprobeerd. Ik heb een aparte remotedraad liggen vanuit de radio naar de kofferbak (beunwerkje van vorige eigenaar, maar 't werkt). Daarom vroeg ik me nog steeds af waarom ik op die standaard connector maar 3 draden heb zitten terwijl er op de contrastekker van de radio er een stuk of 5 zitten.

    Edit: Ik heb op de auto-ISO connector draadje N, O en P zitten. N zijnde blauw
    isojvckdr511.png
    Laatst gewijzigd door Ricardo1800t; 06-02-11 om 17:00.
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  7. #7
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Kan je een duidelijke foto maken van de kabelboom, met daarin beide connectoren? Je zal sowieso de ACC draad nodig hebben. Als-ie er echt niet is (die 3 draden zijn er wel echt één te weinig) kan je 'm zelf maken. Onder je stuur zitten een aantal contactpunten, waaronder ook geschakelde voeding.

  8. Ad
  9. #8
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Heb in vorige reply bestand toegevoegd van de radio. Zal van de week de radio er eens uit trekken en fotootje maken van de stekker van de auto. Ik weet niet of de kabels rechtsstreeks van de ISO connector naar het stuur gaan? Of zit daar nog een connectortje tussen?
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  10. #9

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Standaard heeft een A3 8L geen geschakelde +, zul je zelf moeten trekken vanaf de zekeringkast. Heb ik ook gedaan, heel eenvoudig te doen. Heb het ook zo gemaakt dat het bij evt. verkoop zonder radio alles weer origineel is te maken.

  11. #10
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Bij mij zit de geschakelde plus in de auto, en betreft een a3 pfl met orgineel audi sound system. Kon mijn aftermarker er zo inzetten en contactfunctie werkte gelijk, hoefde niet eens de kabels om te draaien.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  12. #11
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel_VAG Bekijk Berichten
    Standaard heeft een A3 8L geen geschakelde +, zul je zelf moeten trekken vanaf de zekeringkast. Heb ik ook gedaan, heel eenvoudig te doen. Heb het ook zo gemaakt dat het bij evt. verkoop zonder radio alles weer origineel is te maken.
    Kijk, vandaar dat ik wat.. 'mis'.. Waar heb je deze op gezet? En hoe? (foto? ) Heb iets gehoord om deze op de sigarettenaansteker te zetten maar ik ben er niet 100% zeker van of deze nog werkt. Moet ik ff een keer checken met een tomtom ofzo.
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  13. #12

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Kan je een duidelijke foto maken van de kabelboom, met daarin beide connectoren? Je zal sowieso de ACC draad nodig hebben. Als-ie er echt niet is (die 3 draden zijn er wel echt één te weinig) kan je 'm zelf maken. Onder je stuur zitten een aantal contactpunten, waaronder ook geschakelde voeding.
    8L heeft nooit CAN en standaard ook geen geschakelde + draad op de ISO connector zitten, die moet je inderdaad zelf trekken (net als een verlichting +, mocht je autoradio dat nodig hebben). Je kan een geschakelde draad van de contactpunten onder het stuur afpakken, maar zet er dan wel een zwevende zekering tussen want deze zijn standaard niet afgezekerd (of alleen heel zwaar).
    A3 1.9TDI 8L Ambiente 5drs '99
    Betrouwbaarder dan een 1.9TDI wordt het niet.

  14. #13
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Nu snap ik de spaghetti van de vorige radio ook. Rest mij nog de vraag hoe de originele autoradio aan gaat? Of moest je die ook zelf aan en uit zetten? En van waar kan ik het beste een draadje leggen?
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  15. #14

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo1800t Bekijk Berichten
    Kijk, vandaar dat ik wat.. 'mis'.. Waar heb je deze op gezet? En hoe? (foto? ) Heb iets gehoord om deze op de sigarettenaansteker te zetten maar ik ben er niet 100% zeker van of deze nog werkt. Moet ik ff een keer checken met een tomtom ofzo.
    Ik heb het met een zwevende zekering opgelost in de zekeringkast op zekeringnummer 37 "S-Kontakt Radio" ( effe uit mijn hoofd dus don't shoot me if I am wrong ). Deze heb ik rechtstreeks met de contactdraad van de radio verbonden, dus de originele ISO-connectoren heb ik origineel gelaten.

    Het is, als je de zekeringkast los maakt misschien niet de mooiste oplossing maar wel de handigste. Het is namelijk zo weer te demonteren terug naar origineel én als je de zekering kapot gaat kan ik 'm zo vervangen.

    Ik zal, mits ik van de week ff tijd heb en er aan denk, ff een fotootje maken voor je

  16. #15
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Thanks man. Ik dacht ik pluk een geschakelde plus weg van de sigarettenaansteker maar ben er vandaag achter gekomen dat daar continu spanning op staat. Ja en dat is niet handig.

    Als de foto morgenavond nog lukt zou ik dat zéér op prijs stellen
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  17. #16

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Ricardo,

    Kon het niet eerder redden als nu net na mijn werk maar hier zijn de foto's!

    Grtz Marcel





    Even goed opletten welke pool van de originele zekering de inkomende kant is (in mijn A3 iig de linker pool), is simpel te meten met de zekering eruit. Inkomende pool zit op de foto in de zwevende zekering bovenin. Onderin de zwevende zekering is de uitgaande stroom (dus die is gezekerd) terug naar de uitgaande pool van de zekering en een draadje door het dashboard heen naar de radio toe.
    Dit heb ik toen ik de A3 nog geen dag in mijn bezit had erin gemaakt in een klein halfuurtje en werkt 100%.

  18. #17
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Danku!! Ik zal van de week eens even gaan knutselen. Heb gister alle audio ingebouwd en weggewerkt maar moet alleen dit nog doen. Kreeg de radio niet meer in het dashboard dus kan ik dat ook weer ff fixen.

    Nogmaals bedankt voor deze info!
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  19. #18

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Hmmm.... Op de foto's kan ik helaas niet goed zien hoe de draden exact lopen. Ik moet namelijk ook een geschakelde voeding hebben, liefst ook in/bij de zekering kast. Ik heb een 8P van 2010. Iemand tips?

  20. #19

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Inmiddels opgelost: had nog een 12V (mini) inbouwcontactdoos liggen, en deze op de zekeringkast aangesloten. Contact is ongezekerd, maar wel geschakeld via contactslot. Hierop kan ik dmv een standaard plug snel accessoires toevoegen, elk voorzien van een eigen zekering, of eventueel gegroepeerd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  21. #20
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ISO connector radio, ontbrekende draad contactslot?

    Hm die is wel nice. Ik heb nu 1 geschakelde voeding maar in de toekomst is het nogal handig om er meer te hebben. Mja, kan ook nog gaan hobbyen met mijn sigarettenaansteker hehe.
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •