Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 63

Onderwerp: hoog verbruik a3 1.6 1999

  1. #21
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    @ Gebruikersnaam: andere auto kopen is 10x verstandiger. Je auto zal minder lekker rijden met een 1.8T bak, en het kost je gewoon bakken met geld, als het al past.

    @ Skippie: die bumperkit van je is ook zo aerodynamisch als maar kan; je achterbumper steekt uit en heeft een grote flap, die vangt geheid veel lucht. Je voorbumper is ook al niet bepaald 'soepel' te noemen; veel gaten, zonder nette afvoer van lucht die daar doorheen komt.. Je hebt dus geheid relatief veel meer luchtweerstand dan een gewone A3.

    Op snelheid wordt luchtweerstand kwadratisch erger (snelheid x 2 = luchtweerstand x 4). Als jij jezelf eens in bedwang kan houden, en niet harder dan 100km/u gaat rijden, ook al kan dat wel op snelweg, geheid dat je je verbruik zal zien veranderen.

  2. #22
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    die achterbumper wil ik er ook zo snel mogelijk van af hebben lelijk sjonnie ding. Maar verder verschild mijn voorkant niet met die van een audi a3 8P Volgensmij?
    Er is gewoon een originele voorbumper op gegaan. Verder houd ik het in de gaten. vandaag de snelweg in z'n 3/4 genomen, ff schoon blazen. en hij lijkt wel wat beter te lopen. we zullen het zien bij de tankbeurt verder heb ik heel soms een probleem bij het wegrijden van mijn oprit, dan rijd ik weg in z'n een en dan is hij eventjes niet vooruit te branden, hij trekt gewoon niet op. ik heb gelezen dat dit door de LMM en het gasklephuis kan komen. het gaskleppenhuis is mei 2009 dus dit lijkt me dan niet de oorzaak of wel? verder merk ik ook dat ik soms na een 1 km gereden te hebben de motor 1100 toeren draait met de koppeling ingetrapt. na een stuk snelweg is dit weer gewoon 900 toeren. wijst dit op een kapotte LMM?
    Laatst gewijzigd door skippie; 17-02-11 om 19:26.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  3. #23
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Hij verschilt enorm met een 8P... Niet alleen vanwege het feit dat de integratie een stuk minder is (niet zo glad), maar ook omdat bij jou de gaten gewoon gaten zijn, en linea recta je auto in gaan. Lucht die via de grille en bumperroosters de motorruimte in gaat wordt meestal (af fabriek) afgevangen door dingen die het nodig hebben: radiator, intercooler, remmerij etc.). Bij jou is het gewoon een open gat, waardoor de lucht inefficiënt tegen je front, balken, vuurschot, blok, en in je spatborden geleid wordt.

    Je stationair toerental lijkt eerder op een Idle Stabilizer Valve (ISV) of toch het gasklephuis.

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Punt is alleen dat een 8P-bumper is ontworpen voor... een 8P. De luchtstromen kloppen voor geen meter meer bij montage op een 8L en als je geluk hebt krijg je geen lift in plaats van downforce.

    Als je zuiniger wilt rijden:
    -Kies je een lichtere auto met dezelfde motor, of
    -Kies je een zwaardere motor in dezelfde auto, maar niet te zwaar
    -Houd je het bij een standaard auto zonder aftermarket onderdelen en vooral met de standaard wielen en banden
    -Let je bijzonder goed op je rijgedrag, zoals eerder vermeld
    -Houd je je bandenspanning goed in de gaten
    -Houd je je goed aan de servicetermijn en plaatst op tijd een nieuw luchtfilter en bougies

    Edit: eens met commentaar van Muizenissen.
    Laatst gewijzigd door tom; 17-02-11 om 19:31.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Ik snap het!
    De ISV symptomen lijken toch erg op die van mij.
    Kun je deze testen of hij kapot is, en waar zit hij?
    Verder heb ik gelezen dat dit een erg duur onderdeel is.
    Kun je dit zelf schoonmaken, zoja, is remmen reiniger er een goed
    middeltje voor?
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.


  6. #26
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    ik heb vandaag getankt. 48liter op 430 km, dus 1 op 9
    Dit is toch wel erg hoog met meer dan 80% snelweg ritten.
    mijn woon-school verkeer is als volgt: 2 KM 80 weg, dan 20 KM snelweg en dan nog
    500 meter van de snelweg naar school. wat zou mijn hoge verbruik kunnen verklaren?
    of komt het puur omdat mijn a3tje 4000toeren draait op de snelweg?
    Heb je geen OV?

    Of ga op kamers in de stad waar je studie/opleiding is. Dan ben je minder kwijt aan benzine.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  7. #27
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Ik heb zelf wel een OV. Mijn reistijd met het openbaar vervoer is ongeveer 2 uur. met eindeloos veel wachten.
    met de auto ben ik er in 15 minuutjes dat is aan het einde van de maand nogal wat uurtjes.
    En op kamers gaan is duurder dan dat beetje benzine hoor
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  8. Ad
  9. #28
    Tasi1988's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    53
    Kudos
    0

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Ik zit met mijn 1.6 uit 1998 op 640 per tank

  10. #29
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Ik heb zelf wel een OV. Mijn reistijd met het openbaar vervoer is ongeveer 2 uur. met eindeloos veel wachten.
    met de auto ben ik er in 15 minuutjes dat is aan het einde van de maand nogal wat uurtjes.
    En op kamers gaan is duurder dan dat beetje benzine hoor
    Point taken, maar op kamers gaan is vooral leuker !

    Zijn alle filters tijdig vervangen, Luchtfilter, benzinefilter etc.? Dit zijn allemaal kleine factoren die meespelen.
    Elke week je bandenspanning controleren en 0,1 bar meer dan aanbevolen doe ik altijd.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  11. #30
    A3jaar2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Ik heb net getankt en m op 0 gezet, eens kijken wat de mijne doet

  12. #31
    A3jaar2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboutermans Bekijk Berichten
    Wat is nou echt je verbruik? 1 op 10?
    Ik rij met mijn 1.8T de laatste maanden ongeveer 1 op 11 á 1 op 12 maar ik heb vaker gehoord dat de 1.6 minder zuinig is dan de 1.8T. Bij mij is het ongeveer 50-50 stadsverkeer tegenover snelweg. Maar ik trek bijna altijd rustig op en rij vaak maar 90 op de snelweg.
    Dit lijkt mij echt heel sterk, ja misschien door je rijstyl 90 op de snelweg tegenover een 1.6 die constant 180 rijd zal het idd zuiniger zijn.

  13. #32

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    90 op de snelweg?? Dus jij bent ook zo'n oma die de boel ophoudt? Vandaar dat het fileprobleem nooit opgelost gaat worden ;-)

  14. #33
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Ik rij regelmatig maar 90 op de snel weg, ik heb zo ie zo 15 minuten nodig voordat mijn olie warm is voordat ik boven de 2000 t/pm kan komen. Dus moet ik al een groot deel 90 of langzamer rijden. Dat doe ik dan wel tussen de vrachtwagens ik ga niet naar links om met 1 km/u verschil iemand in te halen dus niemand die last van mij heeft.

    Dat de 1.8T zuiniger is is niet heel vreemd, ik bereik met mijn gechipte 1.8T de maximale hoeveelheid koppel van een 1.6 al bij 1750 t/pm. Daardoor kan ik veel eerder schakelen zonder langzamer te zijn wat het verbruik weer te goeden komt. De snelheid die je rijd heeft ook een grote invloed, ik heb gemerkt dat elke auto een omslag punt heeft waarbij het verbruik ineens heel veel zal stijgen. Dat punt ligt in mijn ervaring tussen de 120 en 140 km/u. Maar zoals al eerder gezegd heeft je rijstijl de meeste invloed, je kan zo zuinige auto rijden als je wilt wanneer jij constant gas geeft en weer veel op de rem stampt zal je verbruik veel hoger liggen dan wanneer je anticiperend rijd.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  15. #34
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Na een tankje V-power zit ik nu op 21 liter op 230 KMer wat ongeveer 1 op 11 betekend.
    Misschien zat er toch iets ''dwars'' wat nu weg is. of ik let er nu meer op waardoor ik ongemerkt langzamer rijd.
    achja 1op 11 kan ik wel mee leven. en zoals kaboutermans ook al zegt, een 1.8T is veeeel zuiniger mee te rijden.
    als ik in wil voegen oid. moet ik in feite vol gas geven anders is de invoegstrook niet lang genoeg :P meer vermogen
    resulteert niet altijd in een hoger verbruik Ik weet dan ook wel dat mijn volgende audii minimaal een 1,8T moet worden.
    Ik ben de 100Pk nu al zat (A)
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  16. #35
    A3jaar2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Dat de 1.8T zuiniger is is echt een misverstand, jou auto gebruikt ook teveel skippie, of trek je hem constant naar de 5000 toeren en rij je 160 op de snelweg?
    Want met mijn 1.6 zit ik op 650 700km per tank, ik trek hem dan ook redelijk vaak door naar de 4000 toeren en rijd ook stukken van 140km/u, ik heb wel een 8 klepper misschien dat dat ook zuiniger is?
    Laatst gewijzigd door A3jaar2000; 05-03-11 om 14:29.

  17. #36
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Even een fabeltje recht zetten...

    http://player.omroep.nl/?aflID=11728...4&end=00:24:21

    Veel kijk plezier, het gaat over "Premium benzine".

    Als je denk dat het zuiniger is dan heeft het inderdaad geholpen!
    Laatst gewijzigd door jeroenbreuer; 05-03-11 om 20:12.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    90 op de snelweg met 1.8t en wachten tot de olie warm is.....? ik blaas nadat ik 1min het dorp heb verlaten al 110 op de provenciale.

    maarja mijn 1.8T rijd gemiddeld 1 op 9,5 maar ik rij heel veel korte afstanden en route's met rontonde's en stoplichten.

    ik rij vrij normaal dat is ong tot 2800 door trekken.

    maar ook op de snelweg !!

    ik rijd van hoorn (noord holland) tot movie world duitsland en voor een retour moet ik 2x tanken en heb ik ong 1/4 over van de 2e tank, dan rijd ik overgens wel gewoon 120/130

    niks zuinigs aan bij mijn auto
    Laatst gewijzigd door janno; 05-03-11 om 22:16.

  19. #38
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janno Bekijk Berichten
    90 op de snelweg met 1.8t en wachten tot de olie warm is.....? ik blaas nadat ik 1min het dorp heb verlaten al 110 op de provenciale.

    maarja mijn 1.8T rijd gemiddeld 1 op 9,5 maar ik rij heel veel korte afstanden en route's met rontonde's en stoplichten.

    ik rij vrij normaal dat is ong tot 2800 door trekken.

    maar ook op de snelweg !!

    ik rijd van hoorn (noord holland) tot movie world duitsland en voor een retour moet ik 2x tanken en heb ik ong 1/4 over van de 2e tank, dan rijd ik overgens wel gewoon 120/130

    niks zuinigs aan bij mijn auto
    Dan zorg ik dat ik mijn auto nooit aan jou uit hoef te lenen, zoek maar eens rond en iedereen zal je vertellen dat om je turbo te sparen je moet wachten tot de olie warm is. Ook de motor nog 30 seconden stationair laten draaien na een rit om de turbo tot rust te laten komen hoort hierbij. De turbo vervangen is een heel duur grapje en door je zelf in te houden en te wachten tot de olie warm is kan je het vervangen van de turbo heel lang uitstellen.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  20. #39
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Tja, ik ben genoodzaakt om door te trekken naar min. 4000 toeren, anders is de invoegstrook gewoonweg niet lang genoeg om fatsoenlijk in te voegen
    Helaas staat de temp. meter dan nog angstig laag.
    Laatst gewijzigd door skippie; 06-03-11 om 18:35.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  21. #40
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: hoog verbruik a3 1.6 1999

    Maar de 1.6 is een atmosferische motor dat scheelt, een turbo motor heeft het warm rijden meer nodig dan een atmosferische motor.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •