Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Vocht in interieur Audi A3

  1. #1

    Standaard Vocht in interieur Audi A3

    Beste A3 rijders,

    Sindskort heb ik gemerkt dat ik last van vocht heb in mijn auto. Het is alleen merkbaar in het interieur aan de rechterkant, zowel voor als achter. Het vocht zit onder de vloer. Het vocht zat dus op de plek waar de bijrijder zijn voeten plaats. Ook zo achter, waar de inzittende zijn voeten plaatst.
    Op de brug kwam ik erachter dat een rubberen dop miste uit mijn chassis (net achter mijn wiel). Het leek mij erg waarschijnlijk dat vocht via dit gat naar binnen gekomen was. Het gat heb ik een paar weken geleden dichtgemaakt.

    Sinds het opmerken van het vocht heb ik delen van mijn vloer losgehaald en laat het drogen. Het heeft nu dus zo'n 3 a 4 weken kunnen drogen. Vandaag merkte ik dat de vloer aan de achterkant weer nat was (of nog steeds nat).

    Mijn vraag voor andere a3 rijders:
    Heeft iemand een "educated guess" waar ik het probleem zou moeten kunnen vinden?

    Ik sta op het punt om volgende week mijn stoel eruit te trekken en om zo meer te vinden over dit probleem....

    Dank!

    Ter referentie:
    Model: A3 8L 2003
    Motor: BFQ 5H
    Laatst gewijzigd door machelis; 25-02-11 om 20:33.

  2. #2
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Heb je de interieur filter al eens vervangen? Vocht kan er mogelijk niet uit.

    Wat ook kan is dat de bekleding van je portier er ooit is afgeweest en hierdoor het plastic zeil wat tegen de binnenkant zit gespannen los of gescheurd.

    Deze beide oplossingen helpen bij mijn ouwe astratje toen deze het zelfde probleem had.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  3. #3
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm lees nu dat om de bodem gaat......
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  4. #4

    Standaard Re: Vocht in interieur Audi A3

    Interieur filter wordt inderdaad vaak genoemd. De afwatering daaromheen zou wel eens verstopt kunnen raken. Mijn interieur filter is echter droog en de bak omheen heb ik schoongemaakt.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    84
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in interieur Audi A3

    ik vrees dat je hetzelfde probleem hebt als topic starter
    Dennis
    Never drive faster than your guardian angel can fly...


  6. #6

    Standaard Re: Vocht in interieur Audi A3

    Na het dichten van de dop heb ik geen vocht meer gehad. Duurt wel heel lang voordat alles helemaal droog is.

    Allen bedankt voor het meedenken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door machelis Bekijk Berichten
    Beste A3 rijders,

    Sindskort heb ik gemerkt dat ik last van vocht heb in mijn auto. Het is alleen merkbaar in het interieur aan de rechterkant, zowel voor als achter. Het vocht zit onder de vloer. Het vocht zat dus op de plek waar de bijrijder zijn voeten plaats. Ook zo achter, waar de inzittende zijn voeten plaatst.
    Op de brug kwam ik erachter dat een rubberen dop miste uit mijn chassis (net achter mijn wiel). Het leek mij erg waarschijnlijk dat vocht via dit gat naar binnen gekomen was. Het gat heb ik een paar weken geleden dichtgemaakt.

    Sinds het opmerken van het vocht heb ik delen van mijn vloer losgehaald en laat het drogen. Het heeft nu dus zo'n 3 a 4 weken kunnen drogen. Vandaag merkte ik dat de vloer aan de achterkant weer nat was (of nog steeds nat).

    Mijn vraag voor andere a3 rijders:
    Heeft iemand een "educated guess" waar ik het probleem zou moeten kunnen vinden?

    Ik sta op het punt om volgende week mijn stoel eruit te trekken en om zo meer te vinden over dit probleem....

    Dank!

    Ter referentie:
    Model: A3 8L 2003
    Motor: BFQ 5H

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •