Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Tank metertje klopt niet?

  1. #1

    Standaard Tank metertje klopt niet?

    ik sta te tanken en 'TIK' de pomp geeft aan dat de tank vol zit..
    ik ga in me auto zitten en het metertje geeft toch echt aan dat de tank maar voor 3/4 vol zit..
    verder heb ik dat metertje ook nog nooit zien staan? ( dat betekend dus ook dat ik nog lang niet hoef te tanken als de boordcomputer begint te seinen)

    waaraan kan dit liggen? aan het metertje of is de sensor in me tank stuk?

  2. #2
    norge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    303
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tank metertje klopt niet?

    Metertje lijkt me sterk, zit meer te denken aan de electrische aansluitingen op de vlotter, of de vlotten die afgesteld moet worden.
    God weet kan het ook met vagcom.
    Beauty's only a light swith away.

  3. #3
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tank metertje klopt niet?

    zal toch het metertje zijn, als je moet tanken volgens de computer, hoeveel gaat er dan in? Ik had hetzelfde probleem alleen gaf die van mij teveel aan, als hij een kwart vol stond dan ging mijn reserve lampje al branden...

    ik heb het in het begin laten zitten, toen mijn toerenteller het niet meer deed het geheel in een keer laten maken bij verotronics in eindhoven
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  4. #4

    Standaard Re: Tank metertje klopt niet?

    Ik had deze probleem ook, maar bij een polo.
    De meter gaf soms aan dat ie leeg is en soms een kwart terwijl de tank vol was.
    De probleem was toen de vlotter. Die was losgeraakt.
    heb deze netjes terug geklikt en terug in de tank gedaan. Doet het weer perfect.
    was wel een karwei om die terug te zetten omdat je tank vacuum moet zijn en dus geen lucht eruit mag ontsnappen. Probeer deze klus met z`n 2 te doen. dan is het wat makkelijker.

  5. #5

    Standaard Re: Tank metertje klopt niet?

    ik moest tanken en er ging maar 35 liter in.. van de 55 maar ik ga volgende maand eventjes aan de vagcom.. want de buiten temperatuur meter doet het alleen maar als de verwarming/airco uitstaat en het metertje van de motortemperatuur komt niet boven de 75 graden uit.. zit ergens een storing denk ik..
    tevens heb ik vandaag gezien dat mijn benzine metertje aan het dansen was:S.. bleef een beetje heen en weer gaan terwijl ik stil stond


  6. #6
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tank metertje klopt niet?

    je temp meter ligt aan je thermostaat denk ik, dat ligt niet aan je meter, benzine daarintegen wel lijkt me, hang hem idd even aan de vagcom, maar een kapotte benzinemeter zul je hier niet mee vinden
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Tank metertje klopt niet?

    Begin steeds meer aan de vlotter te denken (is ook al gezegd hier). Heb het met de 6 ook gehad. Uitgebouwd, schoon gemaakt, terug geplaatst en alles werkt weer. Voor een expert een klein uurtje werk. Heb wel wat foto's voor je als je wilt. Stuur maar even een PBtje als je interesse hebt.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Tank metertje klopt niet?

    danku maar ik ben helaas geen expert ... anders had ik het zelf zo opgelost.. (denk ik) dus dat laten we gewoon doen door een expert
    ik heb nu wel een goed beeld van wat er volgende maand allemaal gedaan mag worden.
    dus nogmaals bedankt voor de snelle reacties

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •