Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: '97 Airco/ecc doet het niet na vervangen waterpomp

  1. #1

    Standaard '97 Airco/ecc doet het niet na vervangen waterpomp

    Hallo,

    Ik heb sinds kort een a3 uit '97 met een 1.8 20v motor. Nu heb ik vorige week de waterpomp kapot gehad.(Dat was ff flink balen bij een nieuwe aankoop)

    Nu blijkt de airco het ook niet te doen: Het lampje van de compressor gaat wel branden(en blijft branden) en je hoort de motor ff wat bijzetten, maar als ik ga kijken draait de compessor niet mee (en het wordt ook niet koud) Ook als ik iemand anders de compressor laat aanzetten zie ik niet dat hij op enig moment wil aangrijpen.
    Als de motor uit staat kan ik de as van de compressor soepel ronddraaien zonder moeite.(is dat normaal?)
    Toen ik de auto kocht was het dusdanig koud (8gr) dat de correcte werking van de airco moeilijk vast te stellen was(ik had hem beter moeten testen). Maar de vorige eigenaar zei dat hij het gewoon nog deed.
    [EDIT] Airco ventilator draait ook niet...(op de radiateur)
    Uitlezen bood voor mij geen soelaas aangezien ik een goedkoop vagcom kabeltje heb en hij daardoor geen goede com met de hvac module maakt.

    Wat is de snelle diagnose? (of hoe kan ik deze stellen?)
    Laatst gewijzigd door d4dr; 27-04-11 om 09:26.

  2. #2

    Standaard Re: '97 Airco/ecc doet het niet na vervangen waterpomp

    Echt helemaal niemand een tip? of kan niemand mij vertellen of het soepel ronddraien van de compressor bij stilstand normaal is?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: '97 Airco/ecc doet het niet na vervangen waterpomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door d4dr Bekijk Berichten
    Echt helemaal niemand een tip? of kan niemand mij vertellen of het soepel ronddraien van de compressor bij stilstand normaal is?
    Misschien begrijp ik je verkeerd, maar volgens mij is het de bedoeling dat er juist geen lampje moet branden van de compressor, en dat dit juist aangeeft dat deze defect is/een storing heeft?

    Anders even uitlezen bij de dealer? Kost je vast niet meer dan 20-30 euro.

  4. #4

    Standaard Re: '97 Airco/ecc doet het niet na vervangen waterpomp

    Inderdaad (Had het mss iets te chaotisch gepost) Het lijkt me vaag dat het compressorlampje blijft branden terwijl de compressor zelf niet aankoppelt en gaat meedraaien.

    Bedankt voor je reactie en ik hoop nog dat iemand weet of je normaliter een airco compressor zomaar rond kan draaien zonder weerstand. (niet de poelie natuurlijk)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •