Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: raar inhouden 1.8t

  1. #1

    Standaard raar inhouden 1.8t

    Hoi..

    Na veel zoeken op forums ben ik niet wijzer geworden. Heb een a3 1.8t bj 1998.

    Heb deze auto al 6maanden.. Auto rijdt perfect alleen is mij opgevallen dat ie tot nu toe 2 keer heeft ingehouden tijdens rijden?.
    Het rare is dat ik geen melding kreeg.. Bij normaal op snelweg rijden houdt ie plotseling 1 sec in? Het lijkt alsof ik plotseling de gas heb losgelaten? Daarna rijdt ie weer normaal. Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? Deze wagen wordt binnenkort gechipt dus laat ook meteen uitlezen. Kan het ook zijn dat ik meestal rustig rij en paar keer de tank bijna heb leeggereden?.. (stom van mij maar goed)

  2. #2
    PETERAUDIA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    leg deze vraag eens voor op problemcar .nl
    waar ga je heen om te chippen ?

  3. #3

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Bij Hartog Tuning als ik geen antwoordt op mijn probleem kan krijgen vraag ik aan hun wel...

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Al uit laten lezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Nee zoals ik zei.. Auto wordt binnenkort (12mei) gechipt bij hartog tuning.. laat dan wel uitlezen. Dus wie dit heeft probleem heeft meegemaakt, antwoorden zijn welkom.
    Laatst gewijzigd door deliyuregim83; 01-05-11 om 08:18.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Het is misschien niet handig als je daar op wacht.. Dan kom je met een auto waarvan je weet dat er een probleem is. Als je zelf de mogelijkheid niet hebt om uit te lezen misschien is er dan iemand op het forum die in de buurt woont, of anders voor volgens mij een vrij klein bedrag bij de dealer. Als er straks wel iets uit komt wat vervangen moet worden kan je dat regelen vóór je bij HT staat.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Daarom vroeg ik het. Er zijn bovendien zoveel oorzaken voor dat alleen uitlezen je vertelt wat het probleem is, het heeft geen zin om hier te gaan zitten gokken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Zal deze week eens even langs gaan.. Kijken of er iets uit komt..

  10. #9

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Hey,

    Heb net even onder de motorkap gesnuffeld voor eventuele lekkage/scheur, of iets dergelijks.. kwam erachter dat de klem van de buis naar LMM helemaal los zat. Ik neem aan dat dit valse lucht zuigde daarom (totaal 2 keer in 6 maandan) ongeveer 1 sec inhield??

    Heb dit goed vast gezet.

    Laat deze week voor zekerheid even uitlezen, indien resetten. Voordat ie -+ 45 pk erbij krijgt
    Laatst gewijzigd door deliyuregim83; 01-05-11 om 13:32.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deliyuregim83 Bekijk Berichten
    ... Ik neem aan dat dit valse lucht zuigde daarom (totaal 2 keer in 6 maandan) ongeveer 1 sec inhield??
    ....
    Dat vind ik een beetje Wishful Thinking.. Ik zou hem inderdaad alsnog even laten uitlezen zoals je zelf al zegt. Je weet nooit wat er nog uit komt.

  12. #11
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Vooraf uitlezen is sowieso een goed plan, en het kan inderdaad dat je valse lucht kreeg, of dat je LMM kapot is. Sowieso zijn losse of lekke slangen nooit goed..

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deliyuregim83 Bekijk Berichten
    Hoi..

    Na veel zoeken op forums ben ik niet wijzer geworden. Heb een a3 1.8t bj 1998.

    Heb deze auto al 6maanden.. Auto rijdt perfect alleen is mij opgevallen dat ie tot nu toe 2 keer heeft ingehouden tijdens rijden?.
    Het rare is dat ik geen melding kreeg.. Bij normaal op snelweg rijden houdt ie plotseling 1 sec in? Het lijkt alsof ik plotseling de gas heb losgelaten? Daarna rijdt ie weer normaal. Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? Deze wagen wordt binnenkort gechipt dus laat ook meteen uitlezen. Kan het ook zijn dat ik meestal rustig rij en paar keer de tank bijna heb leeggereden?.. (stom van mij maar goed)

    Hallo, bij mijn audi begon het ook zo en nu wordt het steeds erger bij het uitlezen gaf die aan krukassensor heb die vervangen maar probleem is nog niet weg.

  14. #13
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Voel 't hier ook af en toe.. En aangezien je in de buurt woont, heb je inmiddels al iets om zelf uit te lezen? Zo nee, waar ben je heengegaan en wat waren de kosten daarvan?
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  15. #14

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo1800t Bekijk Berichten
    Voel 't hier ook af en toe.. En aangezien je in de buurt woont, heb je inmiddels al iets om zelf uit te lezen? Zo nee, waar ben je heengegaan en wat waren de kosten daarvan?
    Hey sorry voor late reactie.

    Nee maar ik denk dat ik na de vakantie zelf een simpele uitlezer ga kopen.

    Bij mij was de klem van de luchtfilter helemaal los. Dus nadat ik het heb vast gemaakt. Heeft ie nooit meer ingehouden.. ik zou zeggen controleer alle leidingen op scheur en openingen..
    Laatst gewijzigd door deliyuregim83; 22-06-11 om 12:36.
    Audi S6 C7 Avant 530PK

  16. #15

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Bekijk even het relais van de benzinepomp dit zorgde bij mj voor inhouden en niet meer reageren op gas.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  17. #16

    Standaard Re: raar inhouden 1.8t

    Ook een optie
    Audi S6 C7 Avant 530PK

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •