Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Fuseekogel te klein voor fuseelichaam?

  1. #1

    Standaard Fuseekogel te klein voor fuseelichaam?

    Bij controle bleek er een enorme speling op mijn linker voorwiel te zitten. Bij het op- en neer halen van het wiel zag je direct dat de fuseekogel speling had. Dus ik heb een nieuwe gehaald, en na montage geen verbetering!

    Ik kan de kogel niet goed aantrekken met de moer. Het lijkt erop dat er te weinig schroefdraad op het eind van de kogel zit.. Of dat ik er een ring tussen moet doen. Ik heb een foto bijgevoegd.

    Of zou het konische gedeelte van de kogel te klein zijn voor het fuseelichaam? Bijvoorbeeld door het te lang doorrijden met een niet goed vastzittende kogel? Dan zou ik toch slijtagesporen moeten zien zitten op de oude fuseekogel..? Deze ziet er gewoon netjes uit, dus de vraag komt bij mij op of er misschien niet een andere maat fuseekogel gemonteerd moet worden.. Iemand hier wel eens van gehoord? Ik heb de nieuwe fuseekogel gewoon op kenteken besteld (immitatie, maar de oude ziet er gewoon origineel uit).

    Andere mogelijkheid is misschien dat het fuseelichaam in het verleden al eens uitgelubberd is geweest, en er daarna door de vorige eigenaar ter reparatie alleen een nieuwe kogel is gemonteerd, wat dus niet afdoende zou zijn geweest om het probleem op te lossen. Dit lijkt mij vrij sterk gezien het verleden van de auto. Alles wat ik tegenkom is origineel en recent. Op de schokbreker voor zit bijvoorbeeld een VAG-sticker met fabricagedatum 2008. Zou er anders misschien iets fout zijn gegaan met de vervanging hiervan?

    Wie weet er raad?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg 065.jpg (94,7 KB, 20 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg 064.jpg (105,6 KB, 20 keer bekeken)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •