Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: A3 Verlagen

  1. #1

    Standaard A3 Verlagen

    Ik ben op zoek naar een setje verlagingsveren voor een A3 1.8 Ambition
    deze is standaard al 20 mm verlaagd en ik vind hem eerlijk gezegd nog wat te hoog op zn poten staan.....



    ik heb een keer nagevraagd of verlagen nog zin had en ik kreeg als antwoordt dat het dan misschien met een centimeter zou zakken maar veel meer ook niet. maar er zijn toch best verensets te krijgen die 5 cm zakken voor en achter 4 ofzo, wat betekent dat ik dus nu nog 2/3 kan zakken ? weet iemand een setje veren (merk/type) waarmee ik verder kom ?

  2. #2

    Standaard

    Blijkens hun website kun je met KW tot 70 mm halen. In geval van een FWD, quattro haalt 50 mm. Bij Quattro krijg je bij de achteras ook problemen met je camber wanneer je hem te extreem verlaagd.

    Vraag is alleen of je dat wilt. Alleen de optiek wordt misschien beter, maar voor de rest wordt de geometrie van de wielophangingen er niet beter op wanneer je hem 70 mm lager hebt liggen en het woord comfort durf ik dit verband niet in de mond te nemen...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.868
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vind 'm er nu aardig strak uitzien... en in mijn opinie is het een beetje dom als je dwars over elke drempel heen moet rijden. Met deze veren heb je nog wat comfort en inderdaad staan de wielen nog een beetje onder de auto zoals dat bedoeld is.

    Ik heb nog nooit een extreem verlaagde auto gereden die ook nog prettig reed.

    Tom

  4. #4

    Standaard

    Setje verlaginsveren kom je misschien 10 a 15mm lager te staan dan dat je nu hebt. Is goed te doen op zich.


    meer als 35mm verlagen (in jouw geval 15mm) betekend wel dat je ook andere dempers moet hebben, want anders zijn die binnen 1000km gewoon lekgeslagen.

    Was bij m'n a4 ook... achter 70mm omlaag.. (ja... zaten voorheen hulp/caravan-veren onder)
    700km verder kon ik fijn andere dempers eronder prikken... iets wat ik zowieso al wilde, maar liever nog even had uitgesteld zeg maar


    20mm lager tov standaard is inderdaad net 'iets' te weinig, zoals jij nu dus ook al denkt. 15mm meer eraf en het staat gelijk een stuk beter. Dan is de afstand van je wielkast tov je band tenminste ook rondom gelijk.
    Four rings to rule them all.

  5. #5

    Standaard

    kga maar is buurten bij een zaak, eff wat lager hangen dat ding


  6. #6

    Standaard

    Comfort.....gooi dat maar in de sloot!

    Maar met 18" word verlagen erg lastig. Beter neem je 17" met een mooie verlaging.

    Je kan een schroefset nemen van KW of de S-carrera.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  7. #7

    Standaard

    kgeloof niet dat je het helemaal snapt he :?

    mn 18'' verwisselen met 17'' hahaha yeah right, ik verlaag hem gewoon nog een keer 15/20 mm en dan vind ik het wel goed, hij moet gewoon net eff een tikkie lager

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Je kan ook alleen de voorkant nog wat laten zakken. Dan ziet ìe er gelijk een stuk grimmiger uit. Vind ik persoonlijk erg mooi.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9

    Standaard

    Wat ik eigenlijk - altijd - zie in discussies over verlagen, is dat het puur om de optiek gaat. Je onderstel is alleen doorslaggevend voor hoe je auto op de grens of in een noodsituatie handelt. Hier wordt mijns inziens altijd erg makkelijk aan voorbijgegaan. En verlagen heeft hier gewoon een invloed op, evenals extra brede banden/velgen, spoorverbreding, ...

    Ik denk dat het raadzaam is in dit verband zeker eens te kijken bij het
    Fahwerk-gedeelte op een Corrado site. En op een BMW E30 M3 Performance site over de effecten van verlagen Lowering (vergeet niet page 2!) en Travel.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzotimmerman
    kgeloof niet dat je het helemaal snapt he :?

    mn 18'' verwisselen met 17'' hahaha yeah right, ik verlaag hem gewoon nog een keer 15/20 mm en dan vind ik het wel goed, hij moet gewoon net eff een tikkie lager
    Je 18" omruilen voor 17" is idd niet echt een optie.
    Maar met 17" is het vinden van een verlagingsset, veren makkelijker, omdat de verlaging van de A3 meestal 50/40 is in de boeken.

    In jou geval is een schroefset een goeie oplossing.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  12. #11

    Standaard

    Ik volg het met de diameter van de velgen nog niet helemaal. De band bepaald uiteindelijk de totale diameter en als die gelijk is, doet volgens mij de velgdiameter er niet zo toe?

    Wat ik me wel kan voorstellen is dat 8" brede velgen meer problemen geven dan 7"...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Ik volg het met de diameter van de velgen nog niet helemaal. De band bepaald uiteindelijk de totale diameter en als die gelijk is, doet volgens mij de velgdiameter er niet zo toe?

    Wat ik me wel kan voorstellen is dat 8" brede velgen meer problemen geven dan 7"...
    Er zijn vele band/velg combinaties mogelijk. Had het eens een keer uitgerekend voor 15" en 17" bandbreedte 205-50-15 en 205-40-17
    Met 17" was de totale omtrek een stuk groter.

    De totale diameter blijft bijna nooit gelijk als je naar grotere velgenmaten gaat, hij zal veelal groter zijn bij gelijkblijvende bandbreedte.

    Heb ff zitten zoeken, en heb gevonden dat men bij 18" gebruik maakte van KW fahrwerk....meer staat er niet bij. Het zijn 3 audi's a3 met 18" met KW verlaging.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.868
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De totale diameter blijft wel gelijk als je naar een lagere sectie gaat... van /55 naar /45 enz. Op een gegeven moment wordt alleen de diameter van de velg groter dan de totale diameter velg+band... als je van 13" naar 18" gaat, bijvoorbeeld.

    Tom

  15. #14

    Standaard

    Bij Toyo staat de diameter op de site voor hun banden. De maten voor een A3 zijn 225/45 R17 en 225/40 R18 en die hebben beide een totale diameter van 25.1"

    Ik zou ook nooit de breedte als constante aannemen, maar de totale diameter omdat er anders ook je snelheidsmeter opnieuw zult moeten afstellen (erg vervelend als je 'echte' maat winterbanden rijdt)...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  16. #15

    Standaard

    Maar ff ontopic: H&R heeft ook een verlagingset voor 50/40, mischien kun je er wat mee.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  17. #16

    Standaard

    er zijn van merken als rieger-tuning schotels op de markt, die je veren op de schokbreker een 10-15mm verder naar beneden laten zakken, zodat je toch je comfort behoud en goedkoper kunt verlagen....ik heb ooit zo`n setje op m`n golf 3 gehad en beviel me prima en koste rond de 60 gulden..

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    De totale diameter blijft wel gelijk als je naar een lagere sectie gaat... van /55 naar /45 enz. Op een gegeven moment wordt alleen de diameter van de velg groter dan de totale diameter velg+band... als je van 13" naar 18" gaat, bijvoorbeeld.

    Tom
    kijk hier even: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.868
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die ken ik, gebruik ik ook altijd voor omtrekberekeningen. Handige site.

    Tom

  20. #19
    Guest

    Standaard

    Ik heb zelf een set van Eibach die mijn Ambition 1-1,5 cm lager heeft gelegd. Meer zou ik persoonlijk niet doen. Nog 1,5cm verlagen zou mij problemen geven met de wielkasten. Aan jouw foto te zien zou dat bij jouw ook problemen geven. Met die ET-waarde gaat de band aan de buitenkant aanlopen in snel genomen bochten. Zeker met de originele dempers.
    Comfort gaat wel achteruit maar niet al teveel.

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.868
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Eibach is top! Niet te hard maar wel bijzonder strak in de bochten. Als ik ooit eens een auto ga verlagen, komt daar Eibach onder.

    Tom

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •